Connect with us

Hirdetés

technokrata

5. eLearning Fórum, az év legnagyobb eLearninges eseménye

Laptop

5. eLearning Fórum, az év legnagyobb eLearninges eseménye

A több mint 30 előadó illetve panel résztvevő két plenáris kerekasztal beszélgetésben és 4 párhuzamos szekcióban járta körbe az eLearning pedagógiai-módszertani, technológiai, munkaerőpiaci aspektusait.

2004. november 17-én került sor az ötödik, jubileumi eLearning Fórumra, amely átfogó képet adott a hazai eLearning piacról, mind technológiai-módszertani, mind felhasználói, mind társadalompolitikai szempontból. A korábbi évek tapasztalatai alapján elmondható, hogy mind a program gazdagságát, mind a látogatók számát tekintve az eLearning Fórum konferenciasorozat a szakma legnagyobb hazai seregszemléjévé nőtte ki magát. A konferencia szervezői az MTA SZTAKI, a MATISZ, a Számalk és a Műszaki Könyvkiadó.

Az eLearning általános értelmezése alatt azt a technológiával és módszertannal alátámasztott interaktív tanulási folyamatot értjük, ahol a tananyag, az oktató (mentor, tutor) és a hallgató kapcsolata informatikai eszközök segítségével valósul meg. Természetesen a belátható jövőben a tanulási folyamatból a közvetlen emberi (tutor, mentor) támogatás teljesen nem zárható ki, így a gyakorlatban legtöbbször nem tiszta eLearningről, hanem úgynevezett „Blended learningről” beszélünk, vagyis az elektronikus és a hagyományos tantermi oktatás kombinációjáról. Egyszerűség kedvéért általában az eLearning kifejezés használatos az ilyen nem tisztán elektronikus megoldásokra is.

Napjainkban az eLearning jelentősége rohamosan nő, részben az infokommunikációs (IKT) technológiák, részben az információs társadalom/tudásalapú társadalom fejlődésével párhuzamosan. Az eLearning fogalom olyan kurrens fogalmakkal kapcsolódik össze, mint a „tudásalapú társadalom”, „élethossziglan tartó tanulás”, illetve képzés modularizáció, mivel ezek megvalósításában az eLearning meghatározó szerephez jut.

Az 5. eLearning Fórum több mint 200 regisztrált résztvevővel az MTA SZTAKI, a MATISZ, a Számalk és a Műszaki Könyvkiadó közös szervezésében zajlott november 17-én, a Számalk Irodaházban. A több mint 30 előadó illetve panel résztvevő két plenáris kerekasztal beszélgetésben és 4 párhuzamos szekcióban járta körbe az eLearning pedagógiai-módszertani, technológiai, munkaerőpiaci aspektusait. A konferencia programbizottságának tagjai voltak: Alföldi István, Henczi Lajos, Horváth Adám, Hutter Ottó, Könczöl Tamás, Köpeczi-Bócz Tamás, Kujbus Gábor, Magyar Gábor, Mlinarics József, Szilágyi Antal, Tóth Péter, Váradi Antal, Zárda Sarolta.

A konferencia tematikus blokkjai a következő címeket viselték: Az eLearning helye a tanítás-tanulás és értékelés folyamatában; Akkreditált, kurzus alapú eLearning képzési programok; eLearning a vállalati belső képzésekben; eEducation: eLearning a közoktatásban; eLearning a gyakorlatban (esettanulmányok); Az egész életen át tartó tanulás és az eLearning.

A záró kerekasztal beszélgetést Csizmár Gábor, a Foglalkoztatási és Munkaügyi Miniszter és Magyar Bálint Oktatási Miniszter felvezető előadásai nyitották meg, majd Szilágyi Antal, az Országos Felnőttképzési Tanács elnöke vezette a beszélgetést „Az egész életen át tartó tanulás és az eLearning” címmel. A további panel résztvevői voltak: Alföldi István, az NJSZT ügyvezető igazgatója; Mlinarics József, a MATISZ ügyvezető elnöke; Köpeczi-Bócz Tamás főigazgató helyettes, Oktatási Minisztérium Alapkezelő Igazgatósága; Simon Gábor, az Országos Távmunka Tanács elnöke, Zachár László igazgató, Nemzeti Felnőttképzési Intézet.

A Műszaki Könyvkiadó a konferencián jelentette be, hogy januárban megjelenteti az „eLearning Kézikönyv 2005” című kiadványt, ami a szakma eddigi legátfogóbb hazai eLearning szakkönyve lesz.



Szólj hozzá!

További Laptop

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés