Connect with us

technokrata

Cégeink a weben

Laptop

Cégeink a weben

Az elmúlt egy évben számottevően nőtt a magyarországi üzleti szféra honlap-ellátottsága, az idegen nyelvek terén azonban nem javult a helyzet.

A mintegy 145 ezer, Internet-eléréssel rendelkező hazai cég közül 53 ezer, azaz kicsivel több mint minden harmadik szervezet van jelen saját vállalati honlappal a világhálón – olvashatjuk a hazai piacokat éves rendszerességgel monitorozó Magyar Infokommunikációs Jelentés legfrissebb kiadásában. Az összes, legalább 1 főt foglalkoztató és személyi számítógéppel rendelkező, közel 187 ezer hazai cégre vetítve ez nagyjából 28 százalékot tesz ki, ami 8 százalékponttal magasabb a 2004 hasonló időszakában mértnél.

Az egyes szegmensek penetrációs mutatóit összehasonlítva jelentős különbségek figyelhetők meg, a vállalatméret növekedésével a PC-t használó cégek egyre nagyobb hányadát találhatjuk meg az Interneten. A legkedvezőbb a nagyvállalatok helyzete, bár négyből egy cégnek ebben a körben sincs még honlapja. A mutató az 1-9 fős mikrovállalkozásoknál a legalacsonyabb, mindössze 23 százalékra tehető.

Leszakadóban a vidékiek
Biztató viszont, hogy az elmúlt egy évben a hazai cégek honlap-ellátottsága számottevő mértékben emelkedett, mintegy 15 ezer cég készítette el első weboldalát. Ahogyan az Internet-ellátottságban a kisebb szervezetek dinamikus felzárkózása figyelhető meg, a honlapok tekintetében is fokozatosan csökkennek a szegmensek közötti különbségek – mutatnak rá a BellResearch elemzői. A tavalyi növekedéshez a legnagyobb arányban a mikrovállalatok járultak hozzá: az új “honlap-tulajdonosok” 90 százaléka, közel 14 ezer cég ebből a körből került ki, és az online megjelenést az idei év végéig tervezőkön belül is hasonló arányt képvisel a legkisebb méretszegmens.

A honlapok elterjedtségét regionális bontásban elemezve kitűnik, hogy a korábbi években megfigyelt eltérések továbbra is fennállnak sőt, a főváros és a vidéki országrészek “távolsága” nőtt. Budapesten az Internet-kapcsolattal rendelkező vállalatok mintegy felének van weboldala (10 fő felett ez az arány 75 százalék), míg a többi régió csupán 21-33 (a 10 főnél többet foglalkoztató szegmensben 43-61) százalékos penetrációs mutatóval jellemezhető.

Aktualizálási szokások
A Jelentésben a kutatók a weboldalak fejlesztési és karbantartási, frissítési gyakorlatát is vizsgálják. Az Interneten jelen lévő, 10 fő feletti cégek mintegy kétharmada havi rendszerességnél ritkábban aktualizálja a honlapján megjelenő információkat.

Noha a teljes üzleti szférát átfogó kutatás idei adatfelvételének időpontjában Magyarország már közel egy éve volt az Európai Unió tagja, a magyarországi céges weboldalak idegennyelv-tudása a tavalyi helyzethez képest egyáltalán nem javult. A 10 fő feletti vállalatok honlapjainak több mint fele (53 százaléka) csak magyarul “beszél”, míg nagyjából minden tizediknél csupán az oldalak egy kisebb része érhető el valamely idegen nyelven.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek