Connect with us

technokrata

Nézd meg a jövő Mercedes-ét!

tokio_mercedes_vision_tokyo_concept_1

Garázs

Nézd meg a jövő Mercedes-ét!

Futurisztikus tanulmánnyal robbant be Tokióba a német gyártó.

A Tokiói Autószalonon elsősorban a japán márkák térhódítása érezhető, azonban nemzetközi fronton is komoly fontossággal bír a felkelő nap országának legnagyobb kiállítása. A Mercedes-Benz például kimondottan a tokiói eseményre készített egy rendkívül futurisztikus koncepciót, ami a Vision Tokyo Concept nevet viseli.

World premiere for the Mercedes-Benz Vision Tokyo – Japanese premieres for the GLE and smart:Mercedes-Benz and smart are staging a rich celebration of innovation at the 44th Tokyo Motor Show. One of the highlights of the show is the world premiere of the Vision Tokyo design show car. The "urban transformer" embodies another trailblazing space concept from Mercedes-Benz which reflects the brand's growing appeal to a younger clientele.

A fura egyterű kétségtelenül érdekes szerzet, de azért mi nagyon reméljük, hogy a csillagos márka nem így képzeli el a jövőt a formatervezés tekintetében, hiszen a Vision Tokyo formavilága sokkal jobban illik a japánok stílusához. A Mercedes azt állítja, hogy legfrissebb büszkesége tökéletesen megtestesíti a jövő ideális nagyvárosi autóját. Kerekei óriásiak (26 colosak!), a hatást pedig körben kék megvilágítás fokozza.
Városi autónak született, de 4,8 méter hosszú – kicsit furcsa…
tokio_mercedes_vision_tokyo_concept_2

De nem is ez adja a modell lényegét, hanem a teljes autonóm technika, ami annyit tesz, hogy sofőr nélkül is könnyedén elboldogul a négykerekű, köszönhetően a fejlett technológiáknak és az előremutató kamera- illetve érzékelő-rendszernek.  Ez egyben azt is jelenti, hogy nem a közeljövőt, mint inkább a távoli intervallumot idézi az autó.

tokio_mercedes_vision_tokyo_concept_5

A méretek különben nem tűnnek ideálisnak a nagyvárosok forgatagához: 4,8 méteres hosszával, 210 centis szélességével és 160 centis magasságával a tanulmány inkább egy kényelmes utazómodell ígéretét kelti, a kényelmet a beltér óriási fotelje hivatott fokozni. Az utastér különben ötszemélyes, és persze nem maradhatnak el az elképzelhető legmodernebb szórakoztató rendszerek illetve a nagy képrnyők.
tokio_mercedes_vision_tokyo_concept_7
Bár az irányítás teljesen automata módban is történhet igazi önjáró négykerekű révén, de ha a sofőrnek mégis vezetni támad kedve, megteheti, ugyanis a Vision Tokyo ’manuálisan’ is irányítható. Azonban ha nem használjuk, a jobb helykihasználás végett a kormány pozíciót vált, pontosabban fogalmazva egyszerűen befordul a műszerfalba, hogy ne foglaljon helyet – akárcsak a vezetőülés. Autonóm közlekedés esetén a fotelokban pihenő utasok egy óriási virtuális kijelzőn nyomon követhetik többek között azt is, hogy épp merre járnak, de persze tévézni is tudnak.
tokio_mercedes_vision_tokyo_concept_8
A hajtásról természetesen mi más is gondoskodhatna, mint egy üzemanyagcellás rendszer, ami a tervezők elképzelései szerint az F-CELL PLUG-IN HYBRID hajtásláncon alapulna, ami azt jelenti, hogy egy hagyományos elektromos és egy üzemanyagcellás hajtást kombinál.
tokio_mercedes_vision_tokyo_concept_1
Így szükség szerint a tankolt hidrogénből állítja elő az autó a szükséges elektromos energiát, de otthonról is feltölthetjük az akkukat. A hidrogénes hatótáv az elképzelések szerint 790 km, az elektromos pedig 190 km, ami együtt közel 1000 km-es, vagyis párját ritkítóan nagy hatótávolságot eredményez.
Persze szériában mindez még nagyon-nagyon távol van, de a koncepció kétségtelenül érdekes. Csak ezt a formanyelvet felejtse el gyorsan a Mercedes; persze ízlésről kár vitatkozni, bizonyára sokaknak tetszik a furcsa megjelenésű Vision Tokyo Concept.
Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek