Connect with us

Hirdetés

technokrata

Megújult Európa kedvenc kisautója, a Toyota Yaris

yaris

Garázs

Megújult Európa kedvenc kisautója, a Toyota Yaris

Megújult Európa kedvenc kisautója, a Toyota Yaris

Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid hajtáslánc-kínálat szélesítésével és fejlesztéseivel új magasságokba emeli az ügyfélélményt.

A legfontosabb változások közé tartozik az új “Hybrid 130” hajtáslánc bevezetése, mely alapáron jár a Premiere Edition és a GR SPORT felszereltségi szintekhez, nagyobb teljesítményt, jobb gyorsulást kínálva az üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás változása nélkül. Az új Yaris Premiere Edition és GR SPORT modellek exkluzív színopciójaként elérhető Neptun kék festésű karosszéria emeli a modell exkluzivitását és vonzerejét, különleges megjelenést kölcsönözve a járműnek. Ez az ikonikus, kéttónusú színválasztás tovább fokozza a Yaris már így is lenyűgöző megjelenését, és kihangsúlyozza a modell egyedi stílusát.  Az új Yaris rendelkezik az új és kibővített Toyota T-Mate fejlett biztonsági és vezetőtámogató funkciókkal, valamint az intelligens digitális kulcs funkcióval, amelyek az okostelefon-alkalmazásokkal együttműködve még könnyebbé teszik a vezetést. Mindezeket az innovációkat és fejlesztéseket úgy vezetik be, hogy közben megőrzik a Yaris népszerűségét a kiváló minőség, a hatékonyság és az élvezetes vezetés terén, így erősítve tovább a Toyota pozícióját a B-szegmensben Európában.

A Toyota világában mindent tovább lehet, és tovább is fejlesztenek. Ezt az elvet – a kaizent – példázzák az új Yarisban bevezetett újítások és fejlesztések. A Toyota hibrid kisautójának legújabb generációja 2020-as bevezetése óta nagy sikert aratott, most pedig még jobbá válik. Az új modellcsalád a Yaris korábbi eredményeire épít, tovább erősíti vonzerejét a legfontosabb területeken, és új technológiákat alkalmaz, hogy még kívánatosabbá tegye a kínálatot. A teljesítményt, a biztonságot és a formákat egyaránt alaposan megvizsgálták, hogy a modell továbbra is vezető szerepet töltsön be a rendkívül versenyképes B-szegmensben Európában. A legfontosabb frissítések közé tartozik az új, nagyobb teljesítményű hibrid hajtáslánc, a fontos új és továbbfejlesztett biztonsági és vezetőtámogató funkciók, valamint a digitális technológiában rejlő lehetőségeket kihasználó, teljesen új műszeregység és multimédiás rendszer.

Ezeket úgy vezetik be, hogy közben nem csorbítják azokat a tulajdonságokat, amelyek miatt a Yaris mindig is népszerű volt: egy jó minőségű autó, amellyel könnyű együtt élni, élvezetes vezetni és rendkívül hatékony. Az Európában, európai vásárlók számára készült új Yaris megerősíti a modell komoly hírnevét az innováció és a kisautók formatervezésének és mérnöki munkájának kiválósága terén.

Nagyobb teljesítmény, élmények és választék az új „Hibrid 130” hajtásnak köszönhetően

Az új Yaris a vásárlók számára egy friss, nagyobb teljesítményű, öntöltő hibrid hajtásláncot kínálja, amely a „Hybrid 130” névre hallgat. Az új „Hybrid 130” a már bevált „Hybrid 115” hajtáslánc-változat mellett a Toyota ötödik generációs hibrid technológiájának előnyeit kihasználva még jobb gyorsulást biztosít, amely az autó alapvetően fürge karakterével párosul.

Ez az a teljesítményszint, amely egyre inkább prioritást élvez a B-szegmens vásárlói számára, különösen azon ügyfelek esetében, akik a korábbinál kisebb autóra váltanak. Az új „kéttagú hibrid” termékstratégiával pedig a Toyota egy kritikus fontosságú területen szélesíti a Yaris vonzerejét: a legtöbb ügyfél számára a hibrid hajtás a legfontosabb szempont vásárláskor.

Az 1,5 literes öntöltő hibrid rendszer a bevezetése óta nagyszerű eredményeket ért el, amelyek a kiemelkedően alacsony üzemanyag-fogyasztáson és károsanyag-kibocsátáson, valamint a tisztán elektromos EV üzemmód még fejlettebb képességein alapulnak. Ezeket a tulajdonságokat megőriztük és a teljesítmény növelése érdekében továbbfejlesztettük.

A legfontosabb változás egy új hibrid tengelykapcsoló bevezetése egy nagyobb teljesítményű elektromos motor-generátorral (teljesítménye 59 kW-ról 62 kW-ra nőtt), valamint a teljesítményvezérlő egység (PCU) szoftverének és hardverének módosítása. Az eredmény a rendszer összteljesítményének 12 százalékos növekedése, 116-ról (85 kW) 130 lóerőre (96 kW). Nem csak az adattáblában szereplő teljesítményadat javult, hanem a valós felhasználás során tapasztalt képességek is, amit többek között az MG2 villanymotor maximális forgatónyomatékának 30 százalékos növekedése tesz lehetővé – 141 Nm-ről 185 Nm-re nőtt a nyomaték, amely a teljes fordulatszám-tartományban rendelkezésre áll.

Mindez jobb gyorsulást eredményez: fél másodpercet javult a 0-100 km/órás referenciaérték, amely így 9,2 másodperc. Hasonlóképpen javult a teljesítmény a rugalmasság terén, amely az előzéseknél fontos: a 80-120 km/órás tempóváltást 7,5 másodperc alatt képes letudni az autó.

A Toyota hibrid technológiával kapcsolatos sokéves tapasztalatai biztosítják, hogy a „Hybrid 115” változathoz képest a CO2-kibocsátás csak kis mértékben, 87-98 g/km-re emelkedik. Ez utóbbi a kategória legjobb értéke, míg az üzemanyag-fogyasztás továbbra is stabil, 4,2-5,1 l/100 km (WLTP kombinált ciklus adatai).

Az üzemanyag-fogyasztást tovább javítják az olyan funkciók, mint például a lejtmenet és a torlódások esetén alkalmazott prediktív töltöttségi szint vezérlés, amely a navigációs rendszer adatainak kombinációját felhasználva biztosítja, hogy az akkumulátor töltöttségi szintje az EV vezetés során az útvonaltól, a forgalomtól és a lejtőktől függően a leginkább növelje a hatékonyságot. Az új „Hybrid 130” a friss Yaris Premiere Edition és GR Sport modellek esetén az alapfelszereltség része. Egyes európai piacokon a magasabb felszereltségi szinteken szintén elérhető.


További friss híreket talál a Technokrata főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés