Connect with us

Hirdetés

technokrata

Hogyan kell ROSSZUL bemutatni a 3D-s varázst?

Smart home

Hogyan kell ROSSZUL bemutatni a 3D-s varázst?

Egy lélegzetelállító technikát annál unalmasabban bemutatni, mint ahogyan ezt tegnap a Panasonic tette, nem nagyon lehet.

Sok cikkünk foglalkozott már a 3D-s megjelenítéssel itt a Terminal hasábjain, a technológia volt például az idei CES egyik fő attrakciója. Már évek óta megtekinthető bárki számára, mire képes ma a szórakoztatóelektronika, ehhez azonban el kellett menni a mozikba – mostanáig. A Panasonic – sok más gyártóval egyetemben – azonban azt ígérte, hogy elhozza otthonainkba is a 3D-s megjelenítést. Első lépésként a régiós média számára tegnap délután Budapesten, az Erzsébet körúton található Corinthia Grand Hotelben tartott a vállalat bemutatkozó előadássorozatot.

3D technológia a Panasonic-tól – katt a képre a nagyobb változatért!

Ahogy a szex és a foci is élvezetesebb, ha részt veszünk benne, mintha csak beszélnek róla – nos, ez a megállapítás igaz a 3D-s megjelenítésre is. A Panasonic elkövette azt az óriási hibát, hogy egy általános és semmitmondó bevezetőt (őszintén – a jelenlévők közül ki ne hallott volna már a vékonypaneles tévék fejlődéséről?) követően hosszasan beszélt a technikai részletekről és a benne rejlő lehetőségekről. Ezt követően 1 perc 40 másodperc alatt igyekezett meggyőzni a média képviselőit, mire is képes a „cucc”.

Nem vicc, újságírónként pontosan ennyi ideig nézhettük az egyébként meggyőző látványt a Panasonic Viera tévéjén, egy, úgynevezett active shutter glasses szemüvegen keresztül. Ez utóbbinak amúgy ritka szerencsés a kialakítása, mert az elemről üzemelő eszköz még a nem tökéletes látással bírók – azaz szemüvegesek – számára is használható. Ha nem a 80-as évek divatját idéző „légy-lencsés” okuláréval bírunk, akkor nem kell kontaktlencsét rakni a szemünkbe.

Szemüveg a 3D-s tévézéshez

Vitathatatlan érdeme a vállalatnak, hogy nagyon odarakta magát a 3D-s fejlesztéseknél. Viera modelljeiben full HD-s látványban lehet részünk, azaz minőségbeli kompromisszumot (legalábbis a felbontást, részletességet illetően) nem kell kötnünk – már ha ki tudjuk fizetni a 2600 eurós induló árat. Nincsen crosstalk (szellemkép) effektus, meglepően magas marad a fényerő – röviden élvezet volt nézni a technika nyújtotta látvány minden egyes másodpercét (a százból).

A Panasonic NeoPDP-je egyébként a plazma technológia csúcsát képviseli, az akár 5.000.000:1 kontrasztaránnyal, 600 Hz-es paraméterével, relatív alacsony fogyasztásával. A mozgóképek gyönyörű részletességgel jelennek meg, még olyan gyorsmozgású adások esetén is, mint amilyenek a sportközvetítések. A Viera plazma televíziók THX minősítéssel rendelkeznek, ami az iparág egyik legszigorúbb standardja. E sorok írója csak ajánlani tudja, hogy akinek lehetősége van rá – nagy bevásárlóközpontokban, kiállító termekben -, az okvetlenül nézze meg a Panasonic újgenerációs képernyőit – érdemes!

Vegyen Panasonic mikrohullámú sütőt!
Kicsit bizarr volt a 3D-re beharangozott eseményen látni, hogy nagyobb hangsúlyt kaptak a cég hajszárítókkal, mikrohullámú sütőkkel, hűtőgépekkel, elektromos körömreszelővel(!) bőven ellátott háztartási termékei, mint az otthoni háromdimenziós megjelenítés. Apropó, tudta valaki, hogy a Panasonic mosógép 30 százalékkal energiatakarékosabb az A osztálynál is, például döntött dobjának köszönhetően? Ugye, hogy nem? Pedig így van…

De ne legyünk igazságtalanok: a japán vállalat sokrétű fejlesztései nem érdemtelenek a figyelemre. Bemutatkozott a 3D-t támogató új Blu-ray meghajtó (DMP-BDT300), az iPodot is fogadni képes „hi-fi center” új változata (SC-HC40). Láthattunk akváriumba merített, földre ejtett, homokba forgatott fényképezőgépet (Lumix DMC-FT2) és még relatíve gyenge fényviszonyok között is derekasan helyt álló videokamerát.

DMP-BDT300
SC-HC40
Lumix DMC-FT2



Szólj hozzá!

További Smart home

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés