Connect with us

technokrata

Mit veszünk inkább? PC-t vagy notebookot?

Laptop

Mit veszünk inkább? PC-t vagy notebookot?

A magyar számítógéppiac jellegzetességei, Albacomp szemmel.

Az Albacomp becslése szerint 2006 év első félévében mintegy 100-110 ezer asztali PC talált gazdára Magyarországon, ezzel szemben 2007 azonos időszakában mintegy 20%-os csökkenés mellett már csupán 80-85 ezer gépet értékesítettek. A vállalat e trend hátterében három fő okot lát. Egyrészt a vásárlók a PC-k helyett a folyamatosan csökkenő árú notebookokat választják, másrészt a megszorításoknak köszönhetően kevesebbet költenek ilyen berendezésekre. A harmadik ok a Sulinet program vége, amely olyan értékesítési csúcsot generált 2006 végén, ami az idei első félévben természetes módon csökkentette a keresletet.

Az Albacomp a kedvezőtlen piaci trendek ellenére növelni tudta PC eladásait, 2007 első félévében több mint 50%-kal több (8000 db) saját márkás Albacomp gépet értékesített az előző év hasonló időszakához képest (5100 db). Mindez elsősorban a nagy műszaki áruházak számára eladott gépeknek köszönhető. A vállalat a PC piacot a csökkenő trend ellenére továbbra is fontosnak tartja, hiszen a noteszgépek előretörése ellenére számos területen – például grafikai és tervezési munkáknál, nagyobb adatbiztonsági igények (pl. két merevlemez) esetén, utólagos bővítési igényeknél, illetve a rengeteg fiatalt lekötő játékok terén – a jövőben is elsősorban az asztali gépek fognak megfelelő teljesítményt illetve rugalmasságot nyújtani.

A lakossági szegmensben a magasabb kategóriájú gépek iránt észrevehetően nő a kereslet. A vevők növekvő mértékben vásárolnak erősebb processzorral, különálló videó kártyával, több memóriával és nagyobb merevlemezzel szerelt, drágább gépeket. Azonos teljesítmény mellett azonban a notebookok ára még mindig legalább 20-30%-kal meghaladja a desktopok árát, és utólagos bővítési lehetőséget sem kínálnak.

”Az idei év második félévben – a lakossági és SOHO piac meghódítása után – szeretnénk megszerezni a nagyobb üzleti szegmensben lévő felhasználók bizalmát is.” – mondta Pukler Gábor, az Albacomp vezérigazgatója. Az Albacomp üzleti csomagjában megtalálható lesz az Intel VPRO technológia a hozzá szükséges szoftver és hardver megoldásokkal, távfelügyeleti megoldások és szolgáltatások, kisméretű, alacsony árú konfigurációk speciálisan irodai és internet használatra, illetve nagyteljesítményű, 4 magos processzorral szerelt gépek a magas szintű grafikai igények kielégítésére.

Noteszgépek: beelőztek
Az Albacomp becslése szerint 2006 első félévében körülbelül 70-80 ezer notebookot értékesítettek a hazai piacon, ehhez képest idén 40-50%-kal több (100-120 ezer) gép talált gazdára, ami azt jelenti, hogy a nyugat-európai és amerikai trendeknek megfelelően a notebook eladások megelőzték a PC eladásokat.

Az Albacomp 2007 első félévben 5000 darab notebookot értékesített, ami 100%-kal több a tavalyi év azonos időszakához képest, azaz a cég képes volt lépést tartani az erős piaci versenyben. A félév során kiemelkedő volt a kisméretű, 12”-os noteszgépekkel elért 200%-os növekedés, de természetesen továbbra is a legnépszerűbbek a 15,4”-os, széles („wide”) kijelzővel szerelt gépek. A processzorok terén komoly elmozdulás tapasztalható a Celeronról a Dual Core irányába. Az Albacomp a második félévtől nagyobb hangsúlyt helyez a Santa Rosa technológiával szerelt gépekre, de az eladások jelentős részét még a hagyományos NAPA technológiával szerelt készülékek fogják kitenni.

A virtuális magánhálózatok (VPN) térnyerése miatt egyre inkább növekszik az igény, hogy a felhasználó bejelentkezéskor ne csak pusztán jelszó beírással, hanem egyéb biztonságosabb módon, például ujjlenyomattal is azonosítsa magát. Ennek megfelelően 2007 második felében fog megjelenni az Albacomp új 12”-os notebookja, amely beépített ujjlenyomat olvasót és 3G kártyát is fog tartalmazni.

Tervek 2007-re
Az Albacomp 2007-ben 28.000 db saját PC és 14.000 db saját notebook értékesítését tervezi. Ez 14%-kal több PC illetve 30%-kal több notebook értékesítést jelent 2006-hoz képest. Mivel napjainkban a notebookok nagy része – legyen az bármely cég logójával felruházva – ugyanabban a 6-8 notebook gyárban készül, és így a készülékek között jelentős minőségi eltérés nincs, ezért az Albacomp az eladott készülékekhez kínált szolgáltatások erősítésével – gyors és magas színvonalú segítségnyújtással – szeretné piaci pozícióját erősíteni.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek