Connect with us

technokrata

Mit veszünk inkább? PC-t vagy notebookot?

Laptop

Mit veszünk inkább? PC-t vagy notebookot?

A magyar számítógéppiac jellegzetességei, Albacomp szemmel.

Az Albacomp becslése szerint 2006 év első félévében mintegy 100-110 ezer asztali PC talált gazdára Magyarországon, ezzel szemben 2007 azonos időszakában mintegy 20%-os csökkenés mellett már csupán 80-85 ezer gépet értékesítettek. A vállalat e trend hátterében három fő okot lát. Egyrészt a vásárlók a PC-k helyett a folyamatosan csökkenő árú notebookokat választják, másrészt a megszorításoknak köszönhetően kevesebbet költenek ilyen berendezésekre. A harmadik ok a Sulinet program vége, amely olyan értékesítési csúcsot generált 2006 végén, ami az idei első félévben természetes módon csökkentette a keresletet.

Az Albacomp a kedvezőtlen piaci trendek ellenére növelni tudta PC eladásait, 2007 első félévében több mint 50%-kal több (8000 db) saját márkás Albacomp gépet értékesített az előző év hasonló időszakához képest (5100 db). Mindez elsősorban a nagy műszaki áruházak számára eladott gépeknek köszönhető. A vállalat a PC piacot a csökkenő trend ellenére továbbra is fontosnak tartja, hiszen a noteszgépek előretörése ellenére számos területen – például grafikai és tervezési munkáknál, nagyobb adatbiztonsági igények (pl. két merevlemez) esetén, utólagos bővítési igényeknél, illetve a rengeteg fiatalt lekötő játékok terén – a jövőben is elsősorban az asztali gépek fognak megfelelő teljesítményt illetve rugalmasságot nyújtani.

A lakossági szegmensben a magasabb kategóriájú gépek iránt észrevehetően nő a kereslet. A vevők növekvő mértékben vásárolnak erősebb processzorral, különálló videó kártyával, több memóriával és nagyobb merevlemezzel szerelt, drágább gépeket. Azonos teljesítmény mellett azonban a notebookok ára még mindig legalább 20-30%-kal meghaladja a desktopok árát, és utólagos bővítési lehetőséget sem kínálnak.

”Az idei év második félévben – a lakossági és SOHO piac meghódítása után – szeretnénk megszerezni a nagyobb üzleti szegmensben lévő felhasználók bizalmát is.” – mondta Pukler Gábor, az Albacomp vezérigazgatója. Az Albacomp üzleti csomagjában megtalálható lesz az Intel VPRO technológia a hozzá szükséges szoftver és hardver megoldásokkal, távfelügyeleti megoldások és szolgáltatások, kisméretű, alacsony árú konfigurációk speciálisan irodai és internet használatra, illetve nagyteljesítményű, 4 magos processzorral szerelt gépek a magas szintű grafikai igények kielégítésére.

Noteszgépek: beelőztek
Az Albacomp becslése szerint 2006 első félévében körülbelül 70-80 ezer notebookot értékesítettek a hazai piacon, ehhez képest idén 40-50%-kal több (100-120 ezer) gép talált gazdára, ami azt jelenti, hogy a nyugat-európai és amerikai trendeknek megfelelően a notebook eladások megelőzték a PC eladásokat.

Az Albacomp 2007 első félévben 5000 darab notebookot értékesített, ami 100%-kal több a tavalyi év azonos időszakához képest, azaz a cég képes volt lépést tartani az erős piaci versenyben. A félév során kiemelkedő volt a kisméretű, 12”-os noteszgépekkel elért 200%-os növekedés, de természetesen továbbra is a legnépszerűbbek a 15,4”-os, széles („wide”) kijelzővel szerelt gépek. A processzorok terén komoly elmozdulás tapasztalható a Celeronról a Dual Core irányába. Az Albacomp a második félévtől nagyobb hangsúlyt helyez a Santa Rosa technológiával szerelt gépekre, de az eladások jelentős részét még a hagyományos NAPA technológiával szerelt készülékek fogják kitenni.

A virtuális magánhálózatok (VPN) térnyerése miatt egyre inkább növekszik az igény, hogy a felhasználó bejelentkezéskor ne csak pusztán jelszó beírással, hanem egyéb biztonságosabb módon, például ujjlenyomattal is azonosítsa magát. Ennek megfelelően 2007 második felében fog megjelenni az Albacomp új 12”-os notebookja, amely beépített ujjlenyomat olvasót és 3G kártyát is fog tartalmazni.

Tervek 2007-re
Az Albacomp 2007-ben 28.000 db saját PC és 14.000 db saját notebook értékesítését tervezi. Ez 14%-kal több PC illetve 30%-kal több notebook értékesítést jelent 2006-hoz képest. Mivel napjainkban a notebookok nagy része – legyen az bármely cég logójával felruházva – ugyanabban a 6-8 notebook gyárban készül, és így a készülékek között jelentős minőségi eltérés nincs, ezért az Albacomp az eladott készülékekhez kínált szolgáltatások erősítésével – gyors és magas színvonalú segítségnyújtással – szeretné piaci pozícióját erősíteni.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek

kiemelt-kep
2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd