Connect with us

Hirdetés

technokrata

A számítógépes játékok okosítanak

Laptop

A számítógépes játékok okosítanak

Bizonyos szemszögből az erőszakos játékok is hozzájárulhatnak a gyerekek pozitív irányú fejlődéséhez.

A szülők gyakran csak annyit látnak, hogy gyerekük virtuális fegyverekkel játszik, egymást felrobbantják, lelövik, megölik a cybertérben – és jön a szülői szigor, amely eltiltja a csemetét a szórakozás ezen formájától. Egy új kutatás szerint azonban ezzel sokat veszthet a gyerek – na persze nem a naturális látvány elmaradásából, de egy felmérés szerint komoly készségfejlesztő ereje van a számítógépes játékoknak.

Steven Johnson, az „Everything Bad Is Good for You” könyv szerzője azt állítja, hogy sokan nem is gondolnák, milyen előnyei vannak a videojátékok használatának. Johnson úgy véli, hogy a szórakozás ezen formája – akár erőszakos formát ölt, akár nem – okosabbá teszi gyermekeinket. „Egyszerre több feladatot kell végrehajtani egymás mellett, ezekre mind oda kell figyelni. Gyakran másodpercek alatt kell döntéseket hozni.” – fejtegette véleményét Johnson.

„Meg kell szereznünk a dzsipet, fel kell vele menni a dombra, meg kell ölni a mesterlövészt, majd tovább kell hajtani, utána be kell menni egy nagy kastélyba és aktiválni kell a távvezérlőt.” – foglalta össze egy 10 éves gyerek a Halo 2 egy játékrészletét egy, az ABC News-nak adott interjúban. Azok a fiatalok, akik ehhez hasonló játékokkal szórakoznak, a szakértők szerint kitűnnek a problémamegoldás terén az átlagból.James Paul Gee, a Winsconsin-Madison Egyetem egyik professzora szerint: „Fel kell fedezniük a játékszabályokat és meg kell tanulniuk stratégiai módon gondolkodni.” Ez okosabbá teszi a gyerekeket, vélekedik Gee.

A fentieket látszik alátámasztani az Egyesült Államokban az intelligenciatesztek eredményeinek folyamatos emelkedése is. A videojátékok népszerűségének növekedésével az emberek mind többet játszanak; ez – szakértők szerint – fokozza az emberek megfigyelőkészségét, és az agyuk elemzőképességének sebességét. Ezt több teszt is igazolta, melyben külön csoportba rakták a rendszeresen nem játszókat, illetve azokat, akik gyakran töltik idejüket számítógépes játékokkal. Ez utóbbi csoport eredményei szignifikánsan jobbak lettek.

Johnson maga is elismerte, hogy azt szeretné, ha a gyerekek inkább erőszakmentes játékokkal játszanának. Azt viszont szeretné tudatni a szülőkkel, hogy még a legártalmasabbnak tűnő játék is rendelkezik előnyökkel.



Szólj hozzá!

További Laptop

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés