Connect with us

Az Audi nyerte a lézerháborút

0512_audi_laser_03

Garázs

Az Audi nyerte a lézerháborút

Xenon? Már a múlté. LED? Új technológia, ami máris ostrom alá került. A jövő a lézeré.

Nagyjából ez volna a trend a világítástechnikában, s a jövőt jelentő lézeres megoldásra két német prémium márka már le is csapott. Az Audi és a BMW is elsőként szeretett volna lézeres fényekkel felszerelt autót gyártani, azonban az i8 lekésett az aranyról, az Audi viszi ezúttal a pálmát.

A négykarikások az Audi R8 LMX piacra dobásával elmondhatják magukról, hogy elsőként ők kínálnak szériagyártású modellhez lézeres távfényszórót. Az R8 LMX különleges lámpájának alapját négy darab, nagyteljesítményű lézerdióda adja, melyek 5.500 Kelvin színhőmérsékletű, azaz nagyon fehér fényt képesek előállítani.

0512_audi_laser_01

A lézeres egység 60 km/h felett aktiválódik és a gyártó szerint a korábbi megoldásokhoz képest sokkal jobb megvilágítást, nagyobb biztonságot szolgál. A rendszert egy kamerás alapú szenzor vezérli, amely az autót körülvevő fényeket elemezve a többi közlekedő elvakítását segít elkerülni.

A fénytechnikán túl az R8 LMX karbon kiegészítőkkel és fix hátsó szárnnyal rendelkezik, a látványt pedig a fényes fekete kipufogóvégződések igyekeznek még tovább fokozni. A megfelelő lassulásról karbon-kerámia rendszer gondoskodik, méghozzá exkluzív, 19 hüvelykes könnyűfém felnik mögött. Az utastérben jelentős változás nem történt, de a kék betétek, a kék kontrasztvarrás és a nappa bőr kárpitozás meglehetősen kellemes hangulatot teremt.

0512_audi_laser_03

A lézeres modell meghajtásáról a már jól ismert, 5,2 literes lökettérfogatú V10-es erőforrás gondoskodik, mégpedig 570 lóerő és 540 Nm előállításával, amely aztán a németek S tronic duplakuplungos váltóján át jut el a négy kerékig, természetesen a quattro rendszerben. A gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra 3,4 szekundum alatt megvan, míg a csúcstempót 340 km/h-ban állapították meg. Az Audi mindösszesen 99 darabot épít a lézerfényszóróval szerelt R8 LMX-ből, tehát szigorúan limitált kiadásról beszélhetünk.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek

20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő
09

Autók

De miééért kellett ezt tenni az orrával?

2017. február 22. szerda
jpg

Fotó-videó

Donald J. Trump beiktatása 180°-os gigapixel portrén

2017. január 23. hétfő