Connect with us

technokrata

Kedvenc notebook-márkánk

Laptop

Kedvenc notebook-márkánk

A világ összes noteszgépének 18 százalékát mindössze egyetlen cég forgalmazza. Ez pedig nem más, mint…

…a HP. A Displaysearch piackutató cég felmérése szerint 2006 harmadik negyedévében a Hewlett-Packardnak sikerült globálisan beérnie, sőt, meg is haladnia e téren legnagyobb riválisát, a Dellt. A HP ugyanis mintegy 50 ezerrel több notebookot tudott leszállítani partnereinek, vásárlóinak a tavalyi év harmadik negyedében, ezzel pedig visszaszerezte a legnagyobb notebookforgalmazó titulusát. Ezt a címet egyébként még 2005 hasonló időszakában érte el utoljára a vállalat.

A 17,7 százalékos piaci részesedés igen szoros eredmény, ha azt vesszük, hogy a toplista második helyén a Dell mindössze 2 ezrelékkel elmaradva következik – azaz a két cég együtt az összes forgalomba hozott noteszgépek több harmadáért felel. Ez utóbbi átlagosan 16 százalékos növekedést tudott felmutatni az elmúlt negyedévekben.

Az öt legnagyobb listáján sorban az Acer, a Toshiba és a Lenovo következik. Amennyiben azonban területi bontásban nézzük, akkor már változik az élboly. Ázsiában és a csendes-óceáni térségben, illetve Latin-Amerikában a HP első, de Európában, a Közel-Keleten és az afrikai régióban az Acer vette át a vezetést, míg az észak-amerikai piacokat a Dell erős bástyaként védelmezi. Az USA-ban a vállalat amúgy is nagyon erős, 49 százalékos éves bővülési szintet tudott felmutatni. Hasonlóan markáns, az összes többit megelőző bővülésről számolt be a Displaysearch az Apple kapcsán (63 százalék), és a túlhevülő akkumulátorok ellenére a Sony is 47 százalékkal több hordozható számítógéptől „szabadult meg” a tavalyi év során, mint 2005-ben.

Érdekesség, hogy ez utóbbi kettő már csak és kizárólag szélesképernyős notebookokat hozott forgalomba; az Acer és a Gateway új termékeinek viszont „csupán” 98 százaléka esett ebbe a kategóriába. Néhány hónappal ezelőtt tett jóslatunk tehát valóra válni látszik, a widescreen LCD-k egyeduralomra törnek a mobil számítástechnikában. Valószínű, hogy előbb-utóbb a desktop szegmenst is sikerrel veszik majd be a 16:9-es képarányú kijelzők.

Idén is dinamikus bővülésre lehet számítani a Displaysearch szerint. 2007-ben több mint 87 százalékkal fog növekedni a notebookpiac szerte a világon, és ez nagy lehetőségeket rejt mind a gyártók, mind a forgalmazók számára.

(A tavalyi év főbb notebooktrendjeiről szóló összefoglaló cikkünk itt olvasható.)



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek