Connect with us

Az új Arteon maximális 5 csillagot kapott az Euro NCAP értékelésén

Der neue Volkswagen Arteon R-Line

Garázs

Az új Arteon maximális 5 csillagot kapott az Euro NCAP értékelésén

Az új Arteon maximális 5 csillagot kapott az Euro NCAP értékelésén

Az új Arteon a maximális öt csillagot kapta az Euro NCAP értékelésén

Az új Arteon csúcs pontszámaival a Volkswagen újra kiemelkedő eredményeket ért el a legfrissebb Euro NCAP törésteszt-sorozaton. A független európai fogyasztóvédelmi szervezet a Volkswagen új fastback modelljének a legmagasabb, ötcsillagos értékelést adta.

2018-volkswagen-arteon

Az osztályzat nemcsak az új Arteon felnőtt és gyermek utasainak védelmét ismeri el, de a vezetőt segítő, szériafelszereltség részét képező segédrendszerek teljesítményét is a gyalogosok védelme terén. Az Euro NCAP beszámolója alapján a gyalogosok védelmét vizsgálva a mai napig az Arteon érte el a legmagasabb pontszámot a felsőkategóriás autók között, részben a szintén szériafelszereltségként kínált vészfékfunkciójának köszönhetően.

Az ötcsillagos minősítés megadásával az Euro NCAP (Európai Új Autó Értékelő Program) szakemberei kifejezték, hogy az új Arteont egy különösen biztonságos választásnak tartják a járműosztályában. Ez a kiváló teljesítmény az innovatív vezetői segédrendszereknek köszönhető (amelyek közt a gyalogosokat védő, szériafelszereltségként kínált vészfékfunkció is szerepel), továbbá egy integrált biztonsági koncepciónak, amely ütközés esetén maximális védelmet nyújt a bent ülőknek, hála az optimális karosszéria-kialakításnak, a kiemelten hatékony biztonsági övek, ülések és légzsákok kombinációjának.

vw-volkswagen-arteon-innen-interieur-cockpit

Az ötcsillagos összesített értékelés az Arteon egyes részterületeken elért eredményeiből adódik össze. A felnőtt utasok védelme terén például az új prémiumautó a maximális pontszám 96 százalékát érte el, a gyerek utasok védelmében pedig 85 százalékot teljesített.

A különösen magas, 85 százalékos eredmény a gyalogosok védelme kategóriában az alapfelszereltség részét képező, gyalogosokra összpontosító vészfékfunkció, valamint a védtelen közlekedőket segítő, magas szintű passzív védelem sikeres kombinációja.

A biztonsági segédrendszereket vizsgálva az Arteon messze felülmúlta az ötcsillagos besorolás kritériumait, a legnagyobb lehetséges pontszám 82 százalékát érve el a teszten. Az értékelés során figyelembe vettek számos szériatartozékot, például az összes ülést érintő, biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető jelzést, a távolságtartó automatikát, a gyalogosokat is figyelő, vészfékfunkcióval kiegészített Front Assist környezetfelügyelő rendszert, valamint a sávtartást segítő Lane Assist rendszert.

2018-volkswagen-arteon-r-line-rear-three-quarter-in-motion-2

Az Euro NCAP már húsz éve az új autók biztonságának szigorú értékelője Európában. A szervezet az elvégzett törésteszteken évről évre magasabb követelményeket támaszt; mára egy sor különféle ütközési forgatókönyvet vizsgálnak, és több szempontból értékelik az utasok és gyalogosok védelmét:

  • Frontális ütközés alumínium akadállyal, 64 kilométer/óra sebességgel és 40 százalékos átfedéssel
  • Frontális ütközés merev akadállyal, 50 kilométer/óra sebességgel és 100 százalékos átfedéssel
  • Oldalirányú ütközés 50 kilométer/óra sebességgel a jármű oldalsó szerkezetének
  • Oldalirányú oszlopnak csapódás 32 kilométer/óra sebességgel
  • Ostorcsapás-jellegű mozgás okozta sérülések elleni védelem hátsó ütközés esetén
  • Automatikus vészfékezés járművek és gyalogosok előtt, az ütközés illetve gázolás megelőzése érdekében

Az új Arteon március óta rendelhető Németországban, az autó biztonsági berendezések széles skáláját kínálja. Ezek közt szerepelnek a vezető és az első utas légzsákjai (a vezetőt emellett térdlégzsák védi, az utasoldali légzsák kikapcsolható) továbbá az első-hátsó fejlégzsák-rendszer (hátul a szélső üléseken) és az első oldallégzsákok. További jellemzői például a biztonsági szempontból optimalizált fejtámlák, amelyek az ostorcsapás-jellegű sérülések kockázatát minimalizálják egy hátsó ütközés esetén, és a számos országban az alapfelszereltség részeként adott proaktív utasvédelmi rendszer, amely a fokozott balesetveszélyt jelentő kritikus menethelyzeteket felismerve még időben előfeszíti a bekapcsolt első biztonsági öveket, valamint a nyitott ablakokat, illetve a tolótetőt automatikusan keskeny résig zárja.

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek

SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő
09

Autók

De miééért kellett ezt tenni az orrával?

2017. február 22. szerda