Connect with us

technokrata

Az új Arteon maximális 5 csillagot kapott az Euro NCAP értékelésén

Der neue Volkswagen Arteon R-Line

Garázs

Az új Arteon maximális 5 csillagot kapott az Euro NCAP értékelésén

Az új Arteon maximális 5 csillagot kapott az Euro NCAP értékelésén

Az új Arteon a maximális öt csillagot kapta az Euro NCAP értékelésén

Az új Arteon csúcs pontszámaival a Volkswagen újra kiemelkedő eredményeket ért el a legfrissebb Euro NCAP törésteszt-sorozaton. A független európai fogyasztóvédelmi szervezet a Volkswagen új fastback modelljének a legmagasabb, ötcsillagos értékelést adta.

2018-volkswagen-arteon

Az osztályzat nemcsak az új Arteon felnőtt és gyermek utasainak védelmét ismeri el, de a vezetőt segítő, szériafelszereltség részét képező segédrendszerek teljesítményét is a gyalogosok védelme terén. Az Euro NCAP beszámolója alapján a gyalogosok védelmét vizsgálva a mai napig az Arteon érte el a legmagasabb pontszámot a felsőkategóriás autók között, részben a szintén szériafelszereltségként kínált vészfékfunkciójának köszönhetően.

Az ötcsillagos minősítés megadásával az Euro NCAP (Európai Új Autó Értékelő Program) szakemberei kifejezték, hogy az új Arteont egy különösen biztonságos választásnak tartják a járműosztályában. Ez a kiváló teljesítmény az innovatív vezetői segédrendszereknek köszönhető (amelyek közt a gyalogosokat védő, szériafelszereltségként kínált vészfékfunkció is szerepel), továbbá egy integrált biztonsági koncepciónak, amely ütközés esetén maximális védelmet nyújt a bent ülőknek, hála az optimális karosszéria-kialakításnak, a kiemelten hatékony biztonsági övek, ülések és légzsákok kombinációjának.

vw-volkswagen-arteon-innen-interieur-cockpit

Az ötcsillagos összesített értékelés az Arteon egyes részterületeken elért eredményeiből adódik össze. A felnőtt utasok védelme terén például az új prémiumautó a maximális pontszám 96 százalékát érte el, a gyerek utasok védelmében pedig 85 százalékot teljesített.

A különösen magas, 85 százalékos eredmény a gyalogosok védelme kategóriában az alapfelszereltség részét képező, gyalogosokra összpontosító vészfékfunkció, valamint a védtelen közlekedőket segítő, magas szintű passzív védelem sikeres kombinációja.

A biztonsági segédrendszereket vizsgálva az Arteon messze felülmúlta az ötcsillagos besorolás kritériumait, a legnagyobb lehetséges pontszám 82 százalékát érve el a teszten. Az értékelés során figyelembe vettek számos szériatartozékot, például az összes ülést érintő, biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető jelzést, a távolságtartó automatikát, a gyalogosokat is figyelő, vészfékfunkcióval kiegészített Front Assist környezetfelügyelő rendszert, valamint a sávtartást segítő Lane Assist rendszert.

2018-volkswagen-arteon-r-line-rear-three-quarter-in-motion-2

Az Euro NCAP már húsz éve az új autók biztonságának szigorú értékelője Európában. A szervezet az elvégzett törésteszteken évről évre magasabb követelményeket támaszt; mára egy sor különféle ütközési forgatókönyvet vizsgálnak, és több szempontból értékelik az utasok és gyalogosok védelmét:

  • Frontális ütközés alumínium akadállyal, 64 kilométer/óra sebességgel és 40 százalékos átfedéssel
  • Frontális ütközés merev akadállyal, 50 kilométer/óra sebességgel és 100 százalékos átfedéssel
  • Oldalirányú ütközés 50 kilométer/óra sebességgel a jármű oldalsó szerkezetének
  • Oldalirányú oszlopnak csapódás 32 kilométer/óra sebességgel
  • Ostorcsapás-jellegű mozgás okozta sérülések elleni védelem hátsó ütközés esetén
  • Automatikus vészfékezés járművek és gyalogosok előtt, az ütközés illetve gázolás megelőzése érdekében

Az új Arteon március óta rendelhető Németországban, az autó biztonsági berendezések széles skáláját kínálja. Ezek közt szerepelnek a vezető és az első utas légzsákjai (a vezetőt emellett térdlégzsák védi, az utasoldali légzsák kikapcsolható) továbbá az első-hátsó fejlégzsák-rendszer (hátul a szélső üléseken) és az első oldallégzsákok. További jellemzői például a biztonsági szempontból optimalizált fejtámlák, amelyek az ostorcsapás-jellegű sérülések kockázatát minimalizálják egy hátsó ütközés esetén, és a számos országban az alapfelszereltség részeként adott proaktív utasvédelmi rendszer, amely a fokozott balesetveszélyt jelentő kritikus menethelyzeteket felismerve még időben előfeszíti a bekapcsolt első biztonsági öveket, valamint a nyitott ablakokat, illetve a tolótetőt automatikusan keskeny résig zárja.

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek