Connect with us

Hirdetés

technokrata

Melyek a célcsoportválasztás különböző szintjei?

online célcsoportválasztás

LifeStyle

Melyek a célcsoportválasztás különböző szintjei?

Melyek a célcsoportválasztás különböző szintjei?

Az online célcsoportválasztás bizony nem könnyű feladat, gyakran egészen meglepő eredményekre juthatunk, ha kicsit eltérünk az elgondolttól. Az alábbi cikkben egy kész modellt mutatunk be, mellyel az ideális célcsoport kiválasztása gyerekjáték lesz!

Mégis kikből lesz vásárló?

Vásárlónak tekinthetjük azt a személyt, aki nincs akadályozva a vásárlásban, aki kellő információ birtokában van, ugyanakkor eltökélt is. Tehát a képesség, a tudás, és a motiváció hármasáról beszélünk.

A hatékony célzásban jelentős segítséget kaphatunk a 7Blog marketing ügynökségtől. Full-stack működés révén a teljes digitális palettával felvértezve menedzselik az őket választó vállalkozásokat. A performance marketing szolgáltatásuk révén az online hirdetések többé nem pénzégetőként funkcionálnak, hanem jelentős növekedéssel számolhatunk általuk.

Visszakanyarodva a célzáshoz, elég ismert az a helyzet, amikor csupán egy kis lökés szükséges ahhoz, hogy valakiből vásárló legyen. Ilyenkor az érdeklődőnek problématudata van, ismeri a vállalkozásunkat is, látta a termékeinket, de még jól jönne egy kis motiváció. Ez esetben a vívódókat könnyen átlendíthetjük akcióval, egyedi ajánlattal, bizalomépítéssel.

Másik ismert eset, amikor 2 lépés hiányzik, hogy megtörténjen a vásárlás. Ez a célcsoport nem ismeri a cégünket, a megoldás ugyan már a fejükben van, de hezitálnak a konkurensek között. Ilyenkor az a dolgunk, hogy egy jobb alternatívát ajánljunk nekik. Amennyiben a motiváció kevésnek bizonyul, remarketing hirdetéssel is megpróbálkozhatunk.

Arról a körről is érdemes beszélnünk, akiknél 3 lépés távolság megtétele szükséges, hogy vásárlóvá váljanak. Problématudattal rendelkeznek, de még nem tudják, hogy mi lehetne a megoldás.

Ilyenkor a felhasználót vesszük alapul, itt nem szabad ajánlatot kínálni, ez esetben a közös kiindulási pontot kell meglelnünk. Kapcsolódnunk kell a vágyhoz, a problémához, majd megoldási lehetőségeket vázolni, a mi megoldásunk előnyeit is, ezután pedig jöhet a cég ismertetése.

Mit tegyünk, ha nincs problématudat?

A problématudat felkeltése nem egyszerű feladat, érdemes erre külön marketing gépezetet készíteni, amibe természetesen beletartozik a landing oldal, a tartalommarketing, és a hirdetések. Értékesítéssel záró oldalra sosem szabad olyan közönséget terelni, akiknél még hiányzik a problématudat.

Ezen a ponton a leadek felmelegítése is alapvető, bevethetők cikkek, vagy értékesítés nélküli landoló oldalak. A piac oktatása révén kialakulhat a hiányzó elem, vagyis a vágy, a probléma felismerése megtörténik.

A brandkeresők rétege

Az ideális vágyott közönség, ahol nem létezik távolság, ők már vásárlók, pontosabban brandkeresők. Esetükben nem kell a meggyőzésre fókuszálni, csupán elegendő jelen lenni a hirdetésekkel.

A legokosabb megoldás, ha mindegyik réteggel külön foglalkozunk, a más-más célcsoportok sajátosságait figyelembe véve alakítjuk ki a tervet.

Mindaddig nem tudhatjuk, hogy ki a célcsoportunk, amíg nem mértük meg!

További LifeStyle

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés