Connect with us

Hirdetés

technokrata

Népszerűek a távközlési csomagok

Smart home

Népszerűek a távközlési csomagok

A „csomagolt” távközlési szolgáltatások főként az elérhető kedvezmények miatt lehetnek vonzóak.

A távközlési szolgáltatók portfoliójában egyre hangsúlyosabb szerepet kapnak a telekommunikációs csomagok, az úgynevezett bundled ajánlatok: az olyan egymáshoz kapcsolt szolgáltatások, amelyeket együttesen kínálva a szolgáltató a szervezetek távközlési, informatikai igényeinek széles vertikumát képes lefedni. A leggyakoribb, csomagban választható szolgáltatások közé tartozik a vezetékes telefon, az internet, az adatátvitel és egyre gyakrabban a mobilkommunikáció, de természetesen egyéb megoldások (például a kábeltelevízió) is részét képezhetik a bundled ajánlatoknak.

A Magyar Infokommunikációs Jelentés legutóbbi, 2007-es kutatási eredmények szerint, az intézmények mintegy fele egyértelműen vonzónak találja a csomagolt szolgáltatások lehetőségét, míg e tekintetben kifejezetten szkeptikusnak csupán a meginterjúvolt döntéshozók egyötöde bizonyult.

Alku és függőség
A lelkesedés nem véletlen, hiszen a telekommunikációs kérdésekben illetékes vezetők többsége tisztában van azzal, hogy amennyiben a különböző távközlési és informatikai szolgáltatásokat egy cégtől veszi igénybe, bizonyos előnyökhöz juthat. Ezek közül a legfontosabb a mennyiségi kedvezmény, a jobb alkupozíció, valamint az egyszerűbb ügyintézés és adminisztráció – tanúskodnak az eredmények.

Az előnyök mellett a döntéshozók a komplex szolgáltatáscsomagok negatívumait is ismerik: a túlzott függőség a szolgáltatótól és a meghibásodás esetén fellépő kiszolgáltatottság aggasztja őket a leginkább. Emellett tisztában vannak azzal is, hogy az efféle „egyirányú” elköteleződés lemondással is járhat: bizonyos esetben ugyanis más szolgáltatók előnyös – a szolgáltatási csomag bizonyos elemeire önállóan vonatkozó – ajánlatait már nem tudják majd elfogadni.

Az egy szolgáltatóhoz fűződő viszony tehát egyszerre előny és hátrány: egyszerűsíti az ügyintézést, növeli azonban az intézmények függését.

Maradunk a biztosnál
A hangkommunikációban egyre népszerűbbé váló szolgáltatói VoIP-megoldásokat a hazai intézmények döntéshozóinak egyharmada ismeri részleteiben, ugyanennyien pedig csupán felületes információval rendelkeznek ezekről. A szolgáltatók által garantált minőségű, IP alapú hangátviteli megoldások ismerete a központi költségvetési intézmények illetékeseinek körében teljesen általánosnak számít, míg a többi szegmensben jellemzőbb az alulinformáltság.

A szolgáltatói VoIP jelenleg a döntéshozóknak kevesebb mint a fele számára jelent elfogadható alternatívát a hagyományos vezetékes szolgáltatással szemben. Az IP alapú vezetékes telefonálástól való elzárkózás hátterében elsősorban a jelenleg alkalmazott megoldások kielégítő működése áll – mutatnak rá a kutatók. Számos esetben felmerül ugyanakkor a VoIP-szolgáltatás megbízhatóságával szembeni bizalmatlanság is, de sok döntéshozó nem bízik az elérhető megtakarításokban sem. Mindezt nem ritkán tetézi a forráshiány, ami az esetleges beruházásokat végképp ellehetetleníti.

Kompromisszumkészség
A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a hangminőség és a rendelkezésre állás tekintetében a döntéshozók valamivel több mint egyharmada (36 százaléka) lenne hajlandó kompromisszumra. Többségük cserébe a jelenleginél olcsóbb vezetékes telefonálási lehetőséget várna el. A döntéshozók számára a valamivel gyengébb hangminőség és lassabb hívásfelépülés még éppen elfogadható, viszont az alacsonyabb szintű rendelkezésre állást és az esetenkénti vonalszakadást már nem tolerálnák.



Szólj hozzá!

További Smart home

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés