Új mikrobiológiai kutatás indult a HUN-REN BLKI-ban

ren

e-Egészségügy

Új mikrobiológiai kutatás indult a HUN-REN BLKI-ban

Új mikrobiológiai kutatás indult a HUN-REN Balatoni Limnológiai Kutatóintézetben (HUN-REN BLKI) a vízi ökoszisztémák működésének megismerése céljával.

A kutatást a HUN-REN Magyar Kutatási Hálózat támogatásával kialakított modern molekuláris biológiai és mikrobiológiai laboratórium teszi lehetővé, ahol a kutatók tanulmányozni tudják a víz, az üledék és a mikroorganizmusok közötti kapcsolatrendszert.

A HUN-REN BLKI-ban az elmúlt néhány évben számos laboratórium megújult. Az egyik legnagyobb fejlesztés egy modern molekuláris biológiai és mikrobiológiai laboratórium kialakítása volt, amelynek korszerű berendezése magában foglal egy ‒ az oxigénmentes környezetben élő mikroorganizmusok vizsgálatára is alkalmas ‒ DG250 anaerob munkaállomást. A laboratóriumban lehetőség nyílik a víz, az üledék és a mikroorganizmusok közötti kapcsolatrendszer tanulmányozására, különösen az anyagcsere-folyamatok intenzitásának megismerésére.

A kutatók célja, hogy megértsék a vízi ökoszisztémák működését, azon belül pedig a mikrobiális közösségek szerepét. A HUN-REN BLKI-ban indult mikrobiológiai kutatás kiemelt hangsúlyt helyez a vízi környezetben élő fonalas gombaközösségek tanulmányozására is, ezzel egyedülálló kutatási irányt képvisel Magyarországon. A kutatók jelenleg a vízinövények és környezetük gombaközösségeinek megismerésére összpontosítanak, már több tucat fonalas gombát izoláltak főleg hínárnövényekből (sulyom, vízitök, tócsagaz stb.) származó mintákból. A közeljövőben az említett növények mikrobiális lebontásának vizsgálatát is tervezik.

A fejlesztés a HUN-REN támogatásával, „A Balaton parti zónájának limnológiai kutatása” című projekt keretében valósult meg.

Forrás: HUN-REN Magyar Kutatási Hálózat

További friss híreket talál a Technokrata főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

További e-Egészségügy

LG

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda