Connect with us

technokrata

Egyre közeledik a Lancia halála

0510d3

Garázs

Egyre közeledik a Lancia halála

2 év múlva itt a vég.

Nemrégiben már hírül adtuk, hogy a Lancia szép lassan leépíti kínálatát, s az Ypsilont meghagyva egymodelles gyártóvá töpörödik, ráadásul mindezt csupán Olaszországra fókuszálva teszi. Nem nehéz belátni, hogy egy modell egy országban való forgalmazása burkoltan a márka totális bedöntését jelenti, lényegében csupán a márkanevet nem ölik meg.

Noha az előbbi lépés kapcsán lassú agóniát vizionáltunk korábban, az olaszok legutóbb ismertetett terveinek tudatában már sokkal inkább gyors leépítésről beszélhetünk. A friss jelentések szerint a Fiat Chrysler Automobiles vezére, Sergio Marchionne már két éven belül lezavarná a komplett folyamatot, azaz az Ypsilonon kívül a többi a Lancia modellt már 2016 végéig kivezetné az autópiacról.

0510d3

Persze mindezen nincs mit csodálkozni, Olaszországon kívül alig vásárolnak az egykor sokak által kedvelt márka portékájából, a döntés tehát racionálisnak mondható.

Az olasz konszern sokkal inkább az Alfa Romeóra összpontosítana, amelyben a vezetőség még lát fantáziát. Ebben az ügyben viszont legalább olyan hamar szükséges cselekedni, mint a Lancia elkaszálásában, hiszen az Alfa Romeo is egyre jobban feledésbe merül az új modellek híján, miközben a régebbi, még kapható típusok szinte esélytelenül próbálják felvenni a harcot a technikailag fényévekre lévő konkurenciával. A szenvedélyes márka mellett a Maseratira és a Jeepre is több figyelmet fordítana Marchionne, ami a Lancia miatt felszabaduló erőforrásokat kihasználva kivitelezhető is lesz.

lancia_thema_a1_medium

Csak hogy szemléltessük a Lancia sajnálatos haldoklását, az eladási számokat tudjuk példaként felhozni: a raliban egykoron sikeres márka az utóbbi évben 20 %-os zuhanást szenvedett el, még úgy is, hogy megjelentek a Chryslertől átemelt modellek a kínálatban.

2016-tól azonban mindösszesen az Ypsilont forgalmazza majd a gyártó: hamarosan búcsúzik a Delta, míg 2015-ben a Voyager is lelép az autópiac színpadáról.

A Fiat a Lancia márkát a Chryslerhez köti, s 2018-ra mintegy 80.000 eladott modellt vár – ez egy nagy pofon Marchionne számára, aki 2010-ben még arról beszélt, hogy 2014-re 300.000 autót értékesít majd a Lancia. Hogy miért nem öli meg teljesen a Lanciát a Fiat? A válasz egyszerű: életben kell tartani a jól csengő márkanevet addig, amíg kiderül, hogy képes-e talpra állni az Alfa Romeo.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek

kiemelt-kep
2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd