Connect with us

Egyre közeledik a Lancia halála

0510d3

Garázs

Egyre közeledik a Lancia halála

2 év múlva itt a vég.

Nemrégiben már hírül adtuk, hogy a Lancia szép lassan leépíti kínálatát, s az Ypsilont meghagyva egymodelles gyártóvá töpörödik, ráadásul mindezt csupán Olaszországra fókuszálva teszi. Nem nehéz belátni, hogy egy modell egy országban való forgalmazása burkoltan a márka totális bedöntését jelenti, lényegében csupán a márkanevet nem ölik meg.

Noha az előbbi lépés kapcsán lassú agóniát vizionáltunk korábban, az olaszok legutóbb ismertetett terveinek tudatában már sokkal inkább gyors leépítésről beszélhetünk. A friss jelentések szerint a Fiat Chrysler Automobiles vezére, Sergio Marchionne már két éven belül lezavarná a komplett folyamatot, azaz az Ypsilonon kívül a többi a Lancia modellt már 2016 végéig kivezetné az autópiacról.

0510d3

Persze mindezen nincs mit csodálkozni, Olaszországon kívül alig vásárolnak az egykor sokak által kedvelt márka portékájából, a döntés tehát racionálisnak mondható.

Az olasz konszern sokkal inkább az Alfa Romeóra összpontosítana, amelyben a vezetőség még lát fantáziát. Ebben az ügyben viszont legalább olyan hamar szükséges cselekedni, mint a Lancia elkaszálásában, hiszen az Alfa Romeo is egyre jobban feledésbe merül az új modellek híján, miközben a régebbi, még kapható típusok szinte esélytelenül próbálják felvenni a harcot a technikailag fényévekre lévő konkurenciával. A szenvedélyes márka mellett a Maseratira és a Jeepre is több figyelmet fordítana Marchionne, ami a Lancia miatt felszabaduló erőforrásokat kihasználva kivitelezhető is lesz.

lancia_thema_a1_medium

Csak hogy szemléltessük a Lancia sajnálatos haldoklását, az eladási számokat tudjuk példaként felhozni: a raliban egykoron sikeres márka az utóbbi évben 20 %-os zuhanást szenvedett el, még úgy is, hogy megjelentek a Chryslertől átemelt modellek a kínálatban.

2016-tól azonban mindösszesen az Ypsilont forgalmazza majd a gyártó: hamarosan búcsúzik a Delta, míg 2015-ben a Voyager is lelép az autópiac színpadáról.

A Fiat a Lancia márkát a Chryslerhez köti, s 2018-ra mintegy 80.000 eladott modellt vár – ez egy nagy pofon Marchionne számára, aki 2010-ben még arról beszélt, hogy 2014-re 300.000 autót értékesít majd a Lancia. Hogy miért nem öli meg teljesen a Lanciát a Fiat? A válasz egyszerű: életben kell tartani a jól csengő márkanevet addig, amíg kiderül, hogy képes-e talpra állni az Alfa Romeo.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek

20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő
09

Autók

De miééért kellett ezt tenni az orrával?

2017. február 22. szerda
jpg

Fotó-videó

Donald J. Trump beiktatása 180°-os gigapixel portrén

2017. január 23. hétfő