Connect with us

technokrata

20100419081844.jpg

Garázs

Kimi belejött

Papírforma Loeb-sikerrel ért véget a Török-rali, a ralivébé negyedik, murvás futama. A szintén citroenes Räikkönen eddigi legjobbját nyújtotta, s ötödik lett.

Hirvonen felkötheti, mármint a gatyáját – írtam az előzetesben, na, ezután mi lesz? Hirvonen felkötheti – magát? Nem, ez azért túlzás lenne, igazságtalan és hülyeség is, mindenesetre a hatszoros világbajnok Sebastien Loeb nem lassít: az extornász Törökországban is győzött, s előnye már most riasztó.

Történt, hogy Loeb 25 pontos fórjával vágtak neki a srácok a WRC-szezon negyedik meccsének. És a francia nem elsőszámú kihívójával, Mikko Hirvonennel szemben építette ki ezt a különbséget, hanem a gyári Ford másik finnjéhez, Latvalához képest. Hirvonen 31 pontos mínuszban állt. A svédországi havas nyitányon még ő nyert, de aztán a mexikói és a jordán murván is a Citroen klasszisa diadalmaskodott.

Szóval ebben a helyzetben feszültek egymásnak Isztambultól északra, főleg murván (két aszfaltos szelektív is tervben volt). Pénteken Loeb takarított, de a másodikként és harmadikként rajtoló Latvalának és Hirvonennek is jutott e nem túl hálás feladatból. Nem is volt meglepő, hogy a Citroen Junior csapat színeiben remeklő francia Ogier vezetett a privát citroenes, norvég Petter Solberg előtt, Hirvonen a harmadik, Loeb az ötödik, Latvala a hatodik helyen pihent rá a szombatra.

A nap krónikájához tartozik, hogy az amerikai celeb Ken Block és Petter fivére, Henning Solberg már az első gyorson hazavágta Fordját. És még valami fontos: a csapatok megegyeztek abban, hogy olyat, mint Jordániában, na olyan gusztustalanságot még egyszer nem csinálnak (hogy valaki utasításra rosszkor érkezik egy ellenőrző ponthoz, s ezzel módosítja a sorrendet).

A második napon kettőt felhordásos aszfalton mentek a fiúk murvagumival, Latvala szokásához híven rontott, borult, s bár folytatni tudta, de ő ezzel voltaképp kiszállt. Később Ogier szívta meg (durrdefekt, megállás, csere), Loeb meg fellopakodta magát az élre. A nap végére 16 mp-es előnyre tett szert, azaz innentől kezdve csak az volt a kérdés, mi lesz a sorsa a többi helynek (P. Solberg, Hirvonen, Sordo, Ogier volt még csatában).

A szombati második szakaszig tartott a kirándulás a magyar Fischer, Kovács duónak (N3-as Fiesta ST-vel).

És jött a vasárnapi zárás, éjjeli esőzés utáni sártengerrel. Törölni kellett két gyorsot – ez is és a sár is Loebnek kedvezett. Hirvonen ráadásul hibázott, visszacsúszott, Solbergtől messze került, Sordo C4-esét meg egy szikla blokkolta. Loeb zsinórban harmadszor nyert, Mr. Hollywood lett a második, Hirvonen a harmadik. Összetettben is ez van.

A Forma-1 2007-es világbajnoka, a finn Räikkönen Jordánia után ezúttal is pontokat szerzett, sőt most ötödik lett, ez már valami. Erről is szól a rali: menni gyorsan, de nem kapkodni, nem hibázni, a technikát beosztani, mások kiesnek előled, és örülhetsz. Ken Block még nem örül, Kimi már kicsit.

Folytatás három hét múlva Új-Zélandon.

Török-rali, végeredmény, élcsoport:

1.    Loeb, Elena (francia, Citroen C4) 3:01:38.7 ó
2.    P. Solberg, Mills (norvég, brit, C4) + 54.5 mp
3.    Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Focus) + 1:43.4 p
4.    Ogier, Ingrassia (francia, C4) + 3:46.0
5.    Räikkönen, Lindsröm (finn, C4) + 6:44.3

A vb állása egyéniben, élcsoport:

1.    Loeb 93 pont
2.    P. Solberg 53
3.    Hirvonen 52
…10. Räikkönen 14

Csapatban:

1.    Citroen WRT 126
2.    Ford WRT 111
3.    Citroen Junior 75

Tovább
Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek