Connect with us

Ingyen tízperccel kárpótol a T-Mobile

Dotkom

Ingyen tízperccel kárpótol a T-Mobile

Péntek délelőtt a Magyar Telekom mobil-előfizetéssel rendelkező ügyfelei jelentős részének hálózaton belüli hívásai sikertelenek voltak.

A hibából adódó, az átlagosnál nagyobb hálózati igénybevétel átmenetileg zavart okozhatott az sms-ek továbbításában is. A zavart egy éjszakai, előre tervezett munka során keletkezett váratlan szoftverprobléma okozta, a hibaelhárítás nyomán a szolgáltatás péntek délután fél 4-re az ország egész területén helyreállt – áll a társaság közleményében. A szolgáltató szerint bár a szolgáltatás kiesése miatt kötbérfizetési kötelezettség nem áll fenn, az ügyfeleket ért kényelmetlenségre tekintettel később részletezett módon előfizetőnként 10, hálózaton belül lebeszélhető percet biztosít díjmentesen. A Magyar Telekom (MT) pénteken délelőtt bejelentette a Nemzeti Hírközlési Hatóságnak (NHH) az említett hibát – mondta lapunknak Márton György, az NHH szóvivője. A későbbiekben a cégnek arról is számot kell adnia, hogy pontosan mi történt, milyen kört érintett a hiba, mit tett a társaság annak érdekében, hogy minél gyorsabban elhárítsa a problémát. Ez utóbbi egyébként a Magyar Telekomnak, illetve a T-Mobile-nak is érdekében áll, hiszen a cégek – köztük az MT is – kötbér (és nem kártérítés) fizetésére kötelezhetők. A mobiltelefon-társaságoknál ráadásul komoly rendelkezésre állási kritériumok vannak érvényben: évi négy óra teljes körű hálózatszünetelés “engedélyezhető”, ezt követően kötbérfizetési igénnyel léphet fel az ügyfél, aminek mértékét a megelőző hat havi költés alapján számolják ki. (A vezetékes szolgáltatók esetében évi 72 óráig szünetelhet műszaki okokból kötbérmentesen a szolgáltatás.) A kötbérigényt mindenkor az ügyfélnek kell kezdeményeznie, ha ezt megelőzően maga a szolgáltató nem lép. Ez utóbbira már volt példa, néhány éve egy vezeték elvágása miatt a Magyar Telekom ajánlotta fel a kötbérfizetést. Olyanról viszont nincs tudomásunk, hogy mobiltelefon-szolgáltató működésében keletkezett volna évi négy órát meghaladó teljes körű hálózati szünet.

A Magyar Telekom üzletszabályzata szerint abban az esetben, ha a hálózat nem elérhető és a szolgáltatás ideiglenesen szünetel, a hibaelhárítási idő évi négy óra. Ha pedig hálózati hiba miatt nem elérhető a hálózat, akkor a cég azonnali hibaelhárítást vállal, aminek az időtartama a hiba jellegétől függően változó, de maximum egy munkanap lehet.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

Kütyük

montblanc_star_legacy_pic_01
Device offers wireless printing without a router and mobile print functionality with Apple AirPrint, Google Cloud Print, Mopria and Android support.
p30_pro_eisa

SmartPhone

A Huawei P30 Pro lett az idei év legjobb okostelefonja

2019. augusztus 22. csütörtök
lg_thinq_amazon_01

Smart home

Az LG háztartási gépei bevásárolnak helyetted online

2019. augusztus 22. csütörtök
klíma az irodában

Office

Hogyan állítsuk be a klímát az irodában

2019. augusztus 21. szerda

Dotkom

YouTube előfizetés

Digitális oktatás

YouTube Music előfizetés diákkedvezménnyel

2019. augusztus 19. hétfő
maxresdefault-1

Dotkom

A Huawei bemutatta saját operációs rendszerét

2019. augusztus 11. vasárnap
maxresdefault

Dotkom

A Vodafone beindította a jövő szenzorhálózatát

2019. augusztus 7. szerda
psd2 blockbenpay
adesso magyar iroda

Dotkom

Képviseletet nyit az adesso Magyarországon

2019. augusztus 5. hétfő