Connect with us

technokrata

Ingyen tízperccel kárpótol a T-Mobile

Dotkom

Ingyen tízperccel kárpótol a T-Mobile

Péntek délelőtt a Magyar Telekom mobil-előfizetéssel rendelkező ügyfelei jelentős részének hálózaton belüli hívásai sikertelenek voltak.

A hibából adódó, az átlagosnál nagyobb hálózati igénybevétel átmenetileg zavart okozhatott az sms-ek továbbításában is. A zavart egy éjszakai, előre tervezett munka során keletkezett váratlan szoftverprobléma okozta, a hibaelhárítás nyomán a szolgáltatás péntek délután fél 4-re az ország egész területén helyreállt – áll a társaság közleményében. A szolgáltató szerint bár a szolgáltatás kiesése miatt kötbérfizetési kötelezettség nem áll fenn, az ügyfeleket ért kényelmetlenségre tekintettel később részletezett módon előfizetőnként 10, hálózaton belül lebeszélhető percet biztosít díjmentesen. A Magyar Telekom (MT) pénteken délelőtt bejelentette a Nemzeti Hírközlési Hatóságnak (NHH) az említett hibát – mondta lapunknak Márton György, az NHH szóvivője. A későbbiekben a cégnek arról is számot kell adnia, hogy pontosan mi történt, milyen kört érintett a hiba, mit tett a társaság annak érdekében, hogy minél gyorsabban elhárítsa a problémát. Ez utóbbi egyébként a Magyar Telekomnak, illetve a T-Mobile-nak is érdekében áll, hiszen a cégek – köztük az MT is – kötbér (és nem kártérítés) fizetésére kötelezhetők. A mobiltelefon-társaságoknál ráadásul komoly rendelkezésre állási kritériumok vannak érvényben: évi négy óra teljes körű hálózatszünetelés “engedélyezhető”, ezt követően kötbérfizetési igénnyel léphet fel az ügyfél, aminek mértékét a megelőző hat havi költés alapján számolják ki. (A vezetékes szolgáltatók esetében évi 72 óráig szünetelhet műszaki okokból kötbérmentesen a szolgáltatás.) A kötbérigényt mindenkor az ügyfélnek kell kezdeményeznie, ha ezt megelőzően maga a szolgáltató nem lép. Ez utóbbira már volt példa, néhány éve egy vezeték elvágása miatt a Magyar Telekom ajánlotta fel a kötbérfizetést. Olyanról viszont nincs tudomásunk, hogy mobiltelefon-szolgáltató működésében keletkezett volna évi négy órát meghaladó teljes körű hálózati szünet.

A Magyar Telekom üzletszabályzata szerint abban az esetben, ha a hálózat nem elérhető és a szolgáltatás ideiglenesen szünetel, a hibaelhárítási idő évi négy óra. Ha pedig hálózati hiba miatt nem elérhető a hálózat, akkor a cég azonnali hibaelhárítást vállal, aminek az időtartama a hiba jellegétől függően változó, de maximum egy munkanap lehet.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek