Connect with us

technokrata

Olcsóbb telefonokkal nagyobb profit a Sony Ericssonnál

Dotkom

Olcsóbb telefonokkal nagyobb profit a Sony Ericssonnál

A Sony Ericsson, a világ negyedik legnagyobb mobiltelefon-gyártója 384 millió euró adózás előtti nyereséget ért el a harmadik negyedévben.

Ez meglepte az elemzőket, akik a csökkenő termékárak miatt csak 358 millióra számítottak. Az átlagos értékesítési ár (ASP), azaz az eladott készülékek átlagára 120 euróra csökkent a második negyedéves 125-ről, illetve a 2006 harmadik negyedévében elért 147 euróról. Mindez azt bizonyítja, hogy a társaság termékpalettáján egyre nagyobb helyet követelnek maguknak az olcsóbb készülékek, amelyek elsősorban a feltörekvő országok, köztük olyan óriásfogyasztók, mint Kína és India piacain kelendőek. Részben az olcsóbb készülékeknek köszönhetően a Sony Ericsson a harmadik negyedévben egymillióval több telefont adott el, mint a másodikban, ám a költségek visszafogása nyomán a bruttó profitráta 30 százalék alól érezhetően a fölé nőtt.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek