Connect with us

Hirdetés

technokrata

Mi a teendő, ha megindul az interentes tömeg?

Dotkom

Mi a teendő, ha megindul az interentes tömeg?

A világ 50 legnagyobb cégének vezetői rémülten állnak az előtt a jelenség előtt, hogy az internetes fórumokon kikezdhetik cégük imázsát – például a frissen kirúgott dolgozók, bosszúból –, s néhány perc alatt akár tízezres nagyságrendű szitkozódó hozzászólás is a nagy nyilvánosság elé kerülhet.

Védekezésre ugyan több lehetőség is kínálkozik, de mindegyiknél nagyon óvatosan kell eljárni. Mindenekelőtt jó, ha a cég iránt elkötelezett személyeknek is van blogjuk, mert ezeken gyorsan és a támadásokhoz hasonló, kötetlen formában lehet reagálni a vádakra. Vigyázni kell azonban arra, hogy ezeket a site-okat ne árasszák el rosszindulatú, gyalázkodó hozzászólások. Érdemes igénybe venni olyan cégek szolgáltatását, amelyek szoftverei átkutatják az internetet a társasággal kapcsolatos információk után, s így pontos helyzetképet festenek arról, kik, hol, mit beszélnek róla. Ennek birtokában egyes szolgáltatók képesek olyan új infókat elhelyezni a hálón, amelyek hátterébe szorítják a negatív tartalmakat például a keresési listákon. Végül ha igazán nagy a baj, azaz a vádak felkeltik a profi média figyelmét is, akkor a legjobb a válasz a teljes nyíltság, a bocsánatkérés, ha kell, és a kifogásolt gondok orvoslását célzó intézkedések felsorolása. A blogos, fórumos támadások elleni védekezést stratégiai kérdésnek kell tekintetni, nem valamiféle átmenetei betegségnek, amit tünetileg kezelni kell – tanácsolja a Business Week.

Tovább haldoklik a kiadóiparNéhány előrejelzés korábban arról szólt, hogy már látni a fényt annak az alagútnak a végén, amelybe a zenekiadói ipar került az internetes zenefogyasztás megjelenésével, ám az újabb jelentések alapján úgy tűnik, csak a vágyak befolyásolta jóslatokról volt szó. A Merrill Lynch tanácsadó cég például arra számított, hogy 2007 végére 2 százalékkal növekedhet a zenei CD-k kiskereskedelmi forgalma, ám most már 3 százalékos visszaesést vár mind az Egyesült Államokban, mind világszinten. Hogy még sötétebb legyen a kép, már a rá következő évre, 2008-ra is e tendencia folytatódását jósolják, annak ellenére, hogy néhány igazán nagy sztár új lemezének megjelenése átmenetileg némi életet lehelhet a piacba. Az NPD Group piackutató adatai szerint az Egyesült Államokban a fogyasztókhoz került új nóták 16 százalékát még mindig illegális fáljmegosztó site-oktról töltik le a felhasználók. Ráadásul ez az arány sokkal magasabb lenne, ha figyelembe vennénk a CD-kről számítógépre másolt, s így kisebb csoportokban, egymás között terjesztett zenéket, továbbá a digitális rádióadók műsorából felvett számokat is.Új típusú csapásként mindezeken túl még azzal is szembe kell nézniük a zenekiadóknak, hogy radikálisan csökken a CD-ket áruló helyek száma. Az Egyesült Államokban az elmúlt évtizedben 4000-ről kevesebb mint 2000-re esett a szakboltok mennyisége. Ezzel párhuzamosan a nagy áruházak jelentősége nő, s ma már a fizikai adathordozón rendelkezésre álló zenék 65 százalékát ezek adják el, szemben a tíz évvel ezelőtti 20 százalékos aránnyal. Csakhogy ezek CD-k értékesítésére rendelkezésre álló helye korlátozott, és azon is sok a leértékelt áru, így egyre nehezebben juthat hozzá a fogyasztó az újdonságokhoz – derül ki a Forbes.com összefoglalójából.

Leáldozóban a sex az interneten?Elöntötték az internetet a pornográf tartalmak, amint az új média sokak számára is elérhetővé vált, és sokáig úgy tűnt, mindig is ez a téma lesz a legnépszerűbb a világhálón. Ugyanakkor ezt a népszerűséget nehéz számszerűsíteni, mert például a Google kihagyja a lekeresettebb témákról összeállított listájáról a szexuális tartalmúakat, mert kerülni akarja az ebből fakadó konfliktusokat. A Hitwise internetes piackutató cég összesítése szerint ugyanakkor tavaly Amerikában a webhelylátogatások 13 százaléka pornó site-ok felkeresését jelentette, ami jelentősen több a második helyezett keresők 7 százalékos népszerűségénél.

Ehhez képest meglepő, hogy legfrissebb brit felmérés éppen fordított sorrendet mutat: az elmúlt hónapokban többen kattintottak a keresőkre, mint a sexportálokra, az Egyesült Államokban pedig a közösségi site-ok iránti érdeklődés előzte meg az idei évben az érzékek birodalmába igyekvők kutakodását. A helyzet azonban az, hogy ez valószínűleg nem jelenti a régi téma eltűnését, sőt, valószínűbb, hogy egyszerűen a webről más online médiához pártolt át a sex iránt érdeklődők egy része. Az egyik ezek közül a Second Live lehet, amelyben a játékosok másolataikkal, avatarjaikkal vesznek részt a játékban. Az közismert, hogy sokan ismerkedni járnak e virtuális világba, ám azt nehezebb megbecsülni, hogy ennek mekkora része jelent pusztán szexuális érdeklődést. Szakértők 30 százalékra teszik a csak az erotika vagy a szerencsejátékok iránt érdeklődők részvételét a játékban – derül ki a The Economist cikkéből.

Jönnek a pulikutya reklámokNincs már messze az idő, amikor a hirdetők bárhol, bármikor utolérhetik az embereket üzeneteik eljuttatása céljából, ráadásul jóval célzottabban tehetik majd meg ezt, mint ma. A mobilszolgáltatók napjainkban is használják a bázisállomásaik segítségével működő háromszögelésen, illetve a műholdas helymeghatározási rendszeren alapuló tájékozódási megoldásokat, hogy tájékoztatást adjanak ügyfeleiknek a közelükben lévő vendéglőkről, mozikról stb., ám ebben benne van a lehetősége annak is, hogy hirdetők küldenek reklámokat a mobilokra, amelyekben tudatják azok tulajdonosaival, milyen nagyszerű lehetőségek közelében gyalogolnak éppen. A Specific Media Inc és a TACODA online hirdetési hálózatok arra készülnek, hogy öt éven belül az emberek szokásaihoz illeszkedő reklámokat küldenek el zsebtelefonjukra, illetve digitális televíziójukra. A viselkedésüket az általuk választott internetes keresések vagy programválasztások alapján működő technológiákkal derítik fel, majd ehhez igazodó hirdetésekkel bombázzák meg őket. A digitális tévénél például lehetséges lesz, hogy az egy háztartásban élő, de külön tévét néző emberek más-más reklámokat lássanak.

A reklámozók tervei felkeltették az USA távközlési hatóságának figyelmét is, amely már ki is bocsátott a rendelkezést, amely kötelezi a hirdetőket, hogy szerezzék meg a mobiltelefon-tulajdonosok világosan kifejezett engedélyét a tevékenységükhöz, mielőtt elkezdenek azok szokásaihoz és a pillanatnyi helyzetéhez igazodó reklámokat küldeni a készülékükre – írja a Business Week.

Itt a Goopple?Szakértők azt találgatják, összefoghat-e egymással az utóbbi időben sikert sikerre halmozó Google és a hasonlóan jól teljesítő Apple. Létrejöhet-e valamiféle közös cég, azaz a Goopple? Az internetes keresőjéről ismert vállalkozás vezérigazgatója, Eric Schmidt tavaly bekerült az iPoddal és az iTunesszal kaszáló vállalat igazgatóságába, és bár ez önmagában még nem sokat jelent, ám Schmidt tett egy célzást, amivel megmozgatta a megfigyelők fantáziáját. Azt mondta: a Google és az Apple egyre több mindent csinál együtt – azonosak a céljaik és a versenytársaik. Emellett a Google fejlesztői csapata nemrégiben látogatást tett az Apple főhadiszállásán. Mint a vendégek hivatalos blog site-járól kiderült, az étteremben egy pillanatra megállt az élet, amikor meglátták együtt ebédelni a Google tervező guruját, Jonathan Ive-t és az Apple agyát, Steve Jobst.

Az almás cég a Ma­cintosh komputerekhez alapértelmezett keresőként telepíti a Google megoldását és a hamarosan piacra kerülő iPhone mobiltelefon-internetező szintén tartalmazza majd a Google térképeit és keresőjét. A készülőben lévő AppleTV technológia igencsak természetes tartalomszolgáltatója lehetne a Google által nemrégen felvásárolt YouTube vi­deomegosztó rendszer. Emellett szakértők szerint az almás cég operációs rendszere természetes alapul szolgálhatna a keresővállalkozás készülő alkalmazásainak – szövegszerkesztő, táblázatkezelő – támogatására – derül ki a forbes.com találgatásából



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés