Connect with us

Hirdetés

technokrata

E-commerce, mint a KKV-fejlesztés eszköze

Laptop

E-commerce, mint a KKV-fejlesztés eszköze

Az EU közösségi és nemzeti szinten egyaránt jelentős támogatást biztosít a KKV-k részére elektronikus üzletvitelük fejlesztéséhez, hiszen ezekhez a fejlesztésekhez jelentős tervezési, stratégiaalkotási és szakértői munkára van szükség, ami komoly anyagi terheket ró a KKV-kra.

Ünnepélyes nyitóelőadásokkal kezdődött 2004. április 27-én az ”E-commerce, mint a KKV-fejlesztés eszköze” elnevezésű program. A nyitókonferencián beszédet mondott Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter, Jürgen Köppen, az Európai Bizottság Magyarországi Delegációjának vezetője és Galovicz Mihály, Phare programengedélyező, a VÁTI Kht. ügyvezetője.

Az Internetre, mint új információs csatornára és annak terjedésére alapozva új üzleti forma alakult ki, az elektronikus kereskedelem. Az elektronikus kereskedelem Internet alapú termék- és szolgáltatás kereskedelmet, naprakész üzleti információkat és lehetőségeket jelent. A kis- és középvállalkozások számára a jövő üzleti lehetőségeinek alapja a gyors információ- elérés és közvetítés, amelynek leggyorsabb, és egyik legfontosabb csatornája az Internet. Így a világháló a közeljövőben az üzleti élet elsőszámú kommunikációs eszközévé válik számukra is.

Az „e-commerce” program célja, hogy a KKV-k részére információkat és ismereteket nyújtson az elektronikus kereskedelem és az elektronikus üzlet alapjaival és működésével kapcsolatban. Az e-commerce programot az Európai Unió Phare programja támogatja, a társfinanszírozást a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium biztosítja. A Phare program keretében meghirdetett projektet a KPMG által létrehozott konzorcium nyerte el, a Magyar Vállalkozásfejlesztési Kht., mint közreműködő szervezet biztosítja a program megvalósulását, a program monitoringjáért a VÁTI Kht., mint szerződő hatóság felelős.

A program keretében általános és specifikus oktatáson közel ezer KKV-nak lesz alkalma megismerni az elektronikus kereskedelem lehetőségeit, valamint a vállalkozásoknál tartott műhelymunka révén saját e-stratégiáját elkészíteni. Ezt követően pedig a tanácsadási szolgáltatások keretében több mint 200 cég alakíthatja ki részletes stratégiáját, és a megvalósításhoz szükséges terveket. A stratégiával és tervekkel rendelkező cégek sikerrel pályázhatnak a finanszírozási lehetőségekre is.

A projekt keretében igénybe vett oktatási, tréning és tanácsadói szolgáltatások a KKV-k részére ingyenesek. Segítséget vehetnek igénybe a testreszabott elektronikus kereskedelmi stratégia elkészítéséhez, valamint az elektronikus kereskedelemi fejlesztésekhez (mint pl.: e-marketing, webbolt kialakítás).

Nagy lehetőséget jelent az elektronikus hálón való jelenlét a kooperációs kapcsolatok fejlesztése terén is, a KKV-k klaszterbe, hálózatokba történő szerveződésének pedig hatékony módját biztosítja. Ezáltal lényegesen előnyösebb piaci fellépést biztosít, mint amire a KKV-k önállóan képesek lennének. A klaszterek egyben a multinacionális cégeknél kialakítandó beszállítói és egyéb kapcsolatok kiépítését is megkönnyítik.

A projekt 2 millió euró hazai és plusz ugyanennyi EU forrással gazdálkodik, ami azt jelenti, hogy – mai árfolyamon számolva – a költségvetése 1 milliárd Ft. Ez igen jelentős összeg a KKV-k e-kereskedelem fejlesztését szolgáló, a GKM által indított pályázatokkal összevetve is.

A Nemzeti Fejlesztési Terv Gazdasági Versenyképességi Operatív Programja (GVOP) keretében működő pályázat, amely a KKV-k részére a vállalaton belüli elektronikus üzleti rendszerek kialakításához nyújt segítséget, 1,2 milliárd Ft-tal rendelkezik, a Széchenyi Vállalkozásfejlesztési Programon belül meghirdetett pályázat a mikro- és kisvállalkozások Interneten való megjelenésének támogatására 350 millió Ft-tal gazdálkodik. A Magyar Információs Társadalom Stratégiája keretében indított kiemelt központi programok egyike pedig, amely a KKV-k elektronikus üzleti és internetes megoldásait támogatja, ebben az évben 500 millió forinttal rendelkezik.

A program 2004. május elejétől közel másfél évig tart. Első szakaszában a pályázatok potenciális résztvevői az elektronikus kereskedelemről és a programról szóló tájékoztatókon vehetnek részt a megyeközpontokban. A tájékoztatókkal egyidejűleg meghirdetik a pályázatokat, amelyekkel élhetnek a vállalkozások. Pályamunkáik elbírálását követően indul meg a munka a vállalkozásoknál. A pályáztatással párhuzamosan történik egy olyan internetes portál kifejlesztése KKV számára, melynek igénybevételével az erre felkészült vállalkozások érdemi kapcsolatba léphetnek egymással az üzleti tevékenységüket integrálhatják.



Szólj hozzá!

További Laptop

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés