Connect with us

Hirdetés

technokrata

Interjú Wágner Tiborral, a Sony Ericsson közép- és kelet-európai igazgatójával

Dotkom

Interjú Wágner Tiborral, a Sony Ericsson közép- és kelet-európai igazgatójával

A mobilkészülék gyártók, a mobil szolgáltatók, valamint az érvényes tendencia szerint a mobilkészülékek piacán már nem az új előfizetők toborzása, hanem ezeknek a készülékeknek a cseréje, és a hozzáadott értékű szolgáltatások nyújtása az, ami a piac nagyságát növeli. Erről kérdezte a Terminal a Sony Ericsson közép- és kelet-európai igazgatóját, Wágner Tibort.

A Sony Ericsson Mobile Communications a Telefonaktiebolaget LM Ericsson és a Sony Corporation által 2001. októberében alapított, mobilkommunikációs termékeket kínáló vegyesvállalat. A Sony Ericsson Mobile Communications kelet-közép-európai központja Budapesten működik. Az iroda marketing, értékesítési, disztribúciós és szerviz funkciókat lát el, Wágner Tibor igazgató vezetésével, aki korábban az Ericsson közép- és kelet-európai mobiltelefon üzletágának regionális igazgatója volt.

A mobilkészülék gyártók, a mobil szolgáltatók, valamint az érvényes tendencia szerint a mobilkészülékek piacán már nem az új előfizetők toborzása, hanem ezeknek a készülékeknek a cseréje, és a hozzáadott értékű szolgáltatások nyújtása az, ami a piac nagyságát növeli. Erről, valamint a vállalat stratégiájáról és jövőképéről kérdezte a Terminal a Sony Ericsson közép- és kelet-európai igazgatóját, Wágner Tibort.

Terminal – Megfogalmazná a Terminal olvasói számára a Sony Ericsson stratégiáját?

WT – A Sony Ericsson stratégiája az, hogy az érvényes tendenciákat figyelembe véve hozzáadott értékű szolgáltatások nyújtásával növelje piaci részesedését a mobilkészülékek piacán, mely során a vállalat értéknövelt, azaz új alkalmazásokat és szolgáltatásokat nyújtó készülékekkel jelentkezik folyamatosan a piacon. A tavaly október elsején alakult cég célkitűzése, hogy öt éven belül a multimédiás mobilkommunikációs eszközök piacának első számú szereplőjévé váljon.

Ugyanis a mobil hangkommunikáció mellett olyan új vásárlói igények is megjelentek, amelyek video-, kép-, és hangküldéssel kapcsolatosak, mi pedig olyan készülékeket fejlesztünk, és ebben szeretnénk úttörők lenni, amelyek ilyenfajta alkalmazásokra is lehetőséget nyújtanak – a mi stratégiánk az, hogy ebben piacvezetők legyünk, nagyon-nagyon hamar.

Terminal – A Sony Ericsson jelentkezett elsőként MMS-képes telefonnal. Mennyire nehezíti a vállalat célkitűzéseinek megvalósítását a konkurencia?

WT – Természetesen továbbra is nagy érdeklődéssel várjuk a konkurencia MMS-képes készülékeinek megjelenését a piacon, azonban a T68i már itt van, a következő multimédiás telefonunk pedig szeptember-október környékére várható. Ez a T300-as, mely egy színes kijelzős, MMS küldésére és fogadására alkalmas, beépített játékokkal rendelkező készülék lesz.

Terminal – Hogyan váltja be az új cég a hozzáfűzött reményeket?

WT – A tavaly októberben alakult Sony Ericsson folyamatosan váltja be a hozzáfűzött reményeket. Úgy gondolom, hogy az előbb említett T68i termékünk, amely már kint van a piacon és jelen pillanatban egyedülálló, az első lépés azon az úton, amit mi meg akarunk tenni. Ráadásul az, hogy immár hónapok múltával sincs senkinek olyan készüléke, amely ehhez mérhető lenne, azt jelzi, hogy tudunk valamit, amit más nem. Hangsúlyozom, hogy ez tényleg csak az első lépés, hiszen ez egy nagyon fiatal szervezet – ennek minden előnyével, és hátrányával. Mindenestre az irány jó…

Terminal – Mi a helyzet távol-keleten, például Japánban?

WT – Japánban más a szabvány – ez nem egy gsm terület. A távol-keleti szigetországban egy másik technológia él, amely a japán piac sajátosságainak megfelelően sokkal hamarabb indult el. Minden szolgáltató egy nagyon integrált üzleti modellel rendelkezik, és az általuk nyújtott csomagok eleve úgy épülnek fel, hogy már alapfelszereltségként tartalmaznak játékot, és egyéb internetes szolgáltatásokat, valamint képküldést is.

Japánban gyakorlatilag már nem lehet eladni olyan telefont, amelyben nincsen beépített kamera, azaz a képküldés mellett a mozgókép-küldés elterjedtsége is jelen van. Ezek pedig gyakorlatilag egyre nagyobb igényeket generálnak minden készülékgyártó felé.

Tehát színeskijelzős-képküldős dolog Japánban már évek óta nem újság. Mikor mi a wap bevezetéséről beszéltünk Európában, addig az i-mode japánban már több mint egy éve a piacon volt, amely egy színes kezelői felülettel mobilinternetes megvalósítást tett lehetővé. Viszont egész Európa arra felé néz, és próbálja lekopírozni ezt a fajta üzleti modellt. Természetesen Európa sokkal összetettebb, mint a japán piac – így ez nem egy egyszerű dolog, de az első lépések már megtörténtek.

Terminal – Rövidtávú üzleti terv?

WT – A jelenleg piacon lévő egyedülálló termékünk felső árkategóriás, azonban a mi üzleti tervünk lényege az, hogy olyan készülékeket hozzunk ki – egyet még Karácsony előtt -, amelyek sokkal alacsonyabban pozícionálnak, ugyanezekkel a lényegi funkciókkal, viszont sokkal elérhetőbb árakon.

Terminal – Mobilintegrált üzleti modell?

WT – A Sony Ericsson nem egyszerűen egy készülékgyártó cég akar lenni! Szeretnénk eltolni a piacot az új felhasználásoknak az irányába, emellett pedig folyamatosan szeretnénk érdeklődést kelteni az emberekben ezen új dolgok iránt.

Ennek értelmében a Sony Ericsson minden készüléke mellé, amely a jövőben kijön, egy felhasználási csomagot is nyújt. Például olyan lehetőséget, hogy a felhasználók le tudjanak tölteni játékokat, applikációkat – emellett persze számos más hasznos dologgal is fel kívánjuk vértezni telefonjainkat, majd ezeket elérhetővé tenni felhasználóink számára.

Az a Sony Ericsson mobilintegrált üzleti modellje, hogy minden készüléknek van egy saját sztorija, amely a felhasználók számára új lehetőségeket kínál, vagy üzenetküldés, vagy képküldés, vagy játék formájában, vagy éppen különleges csatlakoztathatósági lehetőségek mint például a bluetooth, valamint webes környezet megvalósításában, és az ehhez hasonló, nagyszerű megoldások terén.

Ennek következtében az Sony Ericsson elérhetővé tesz olyan alkalmazásokat, amelyek folyamatosan letölthetőek a mobiltelefonra, emellett újabb és újabb alkalmazások lesznek telepíthetőek a mobilkészülék teljes élettartama során, nemcsak a kezdeti vásárláskor.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés