Connect with us

technokrata

A rekord, amit senki sem akart megdönteni

autoszerviz

Garázs

A rekord, amit senki sem akart megdönteni

A tavalyi év is elég mozgalmas volt az autóiparban, sajnos nem csak jó értelemben.

A 2015-ös év egyszerre volt pozitív és negatív időszak az autógyártók számára. Annak bizonyára örültek, hogy a 2008-as gazdasági világválság óta lassan kezd magára találni az újautó-piac. Az eladások Európában és hazánkban is egyre javuló számokat mutatnak, ám most egy olyan statisztika látott napvilágot, amire finoman szólva sem lehetnek büszkék, főleg az érintettek. Tavaly minden eddiginél több, összesen 868 visszahívást rendeltek el, amelyek több mint 51 millió autót érintettek világszerte. Azt persze meg kell jegyezni, hogy a többszáz eset jelentős többsége csak párezres nagyságrendű volt, ám a nagy vállalatok komoly problémákba futottak bele. Emlékezetes például a General Motors gyújtáskapcsolós ügye, ahol sajnos halálos áldozatok és sérültek is voltak a balesetek miatt.

autoszerviz

Szintén nagy vihart kavart és számos gyártót érintett a japán Takata által gyártott hibás légzsákok ügye. Ez is milliós nagyságrendű visszahívást okozott, ráadásul a friss hírek szerint újabb és újabb problémákra derült fény. A nagyszámú érintett mellett ebben az esetben is történt haláleset, úgyhogy valóban súlyos esetről van szó. Végül persze ne feledkezzünk meg a Volkswagen dízelügyére, ami egymagában 11 millió autót érint és bár itt közvetlen balesetveszélyről szó sincs, hatásai akár alapjaiban változtathatják meg az egész autóipart. E három nagy eseten kívül számtalan kisebb probléma jelentkezett, amelyek között voltak olyanok, amik például tűzveszélyt, áramütést vagy egyéb balesetveszélyt hordoztak magukban, de csak a szerencsének köszönhető, hogy nem lett nagyobb baj. Reméljük, ezt a rekordot sem 2016-ban, sem pedig később nem sikerül túlszárnyalni.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek