Connect with us

Kiterjesztett valóság a plakátokon, kevert valóság a jövőben

539457851_1280x720

Dotkom

Kiterjesztett valóság a plakátokon, kevert valóság a jövőben

Kiterjesztett valóság a plakátokon, kevert valóság a jövőben

Az emberek egyre jobban kezdik megismerni és kihasználni a bennük rejlő lehetőségeket. Pontosan ennek köszönhető, hogy az MR (Mixed Reality), vagyis a kevert valóság is színre lépett, amely nem más, mint a kiterjesztett valóság továbbfejlesztése, ami igazi fordulópontot jelent a technológiai fejlődés során.

Az Augmented Reality egy olyan technika, amely során valós időben manipulálnak egy videoképet egy 3D-s objektum beillesztésével. A 2016-os évben a VR és az AR, teret hódított magának. A piac felfutását támogatta az okostelefonok magas száma is, melyek nagy többsége képes a szükséges minőségű videók lejátszására és kamera is van bennük – vagyis tökéletes terepet biztosítanak az AR-technológia számára.

Most könnyen szerezhet bárki saját tapasztalatokat is az AR-ben rejlő látványos és forradalmi lehetőségekre, mivel az Accenture a főváros 100 különböző pontjára helyezett ki olyan plakátokat, amelyek AR effektekkel vannak ellátva. Ez azt jelenti, hogy amennyiben letöltünk egy appot a telefonunkra – hogy ezen keresztül vehessük szemügyre a plakátokat – akkor megnyitás után azok hihetetlen módon kelnek életre a szemünk láttára. Az interaktív plakátkampány jól illeszkedik a világ legnagyobb független technológiai szolgáltató cége, az Accenture profiljához, amely a világ 120 országában közel 400 000 munkatársával az innováció ösztönzésére törekszik a mindennapi élet és a munkavégzés feltételeinek javítása érdekében. Izgalmas és érdekes projektjeihez folyamatosan keresi az új munkaerőt, többek között Magyarországon is.

plakatok

A kevert valóság (MR) nem más, mint a kiterjesztett valóság továbbfejlesztése. Ötvözi a VR és AR tudását: láthatjuk magunk körül a valós környezetet, mint a kiterjesztett valóságnál, ugyanakkor beleágyazza a virtuális valóság elemeit is. Míg 2016 az AR éve volt, addig a 2017-es Accenture Fjord Trends tanulmány már azt mutatja, hogy 2017 már az MR éve lesz, így jó néhány MR alkalmazás megjelenése is várható az idei évben. Ezeknek az alkalmazásoknak a használata olyan új tapasztalatokat hozhat a mindennapi életünkbe, munkánkba és a szórakozásba egyaránt, amely forradalmasítani fogja azokat. Így a hétköznapi, unalmas tárgyak közül hirtelen élő, digitális enciklopédiában találhatjuk magunkat, ehhez pedig a ma már meglévő okostelefonok, táblagépek is alkalmasak, melyeket olcsón és magabiztosan birtokolhatunk.

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek

SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő
09

Autók

De miééért kellett ezt tenni az orrával?

2017. február 22. szerda