Connect with us

technokrata

Arra tanítják a gépet, hogy legyőzze az embereket

artificalintelligence

Dotkom

Arra tanítják a gépet, hogy legyőzze az embereket

A cél az, hogy a mesterséges intelligencia a legjobb legyen a Starcraft II-ben.

Nem akármilyen kihívás elé állíthatja a go játékban már győzedelmeskedő mesterséges intelligenciáját a Google. A kaliforniai vállalat ugyanis azt a célt tűzte ki maga elé, hogy olyan szintre fejlesszék fel a 400 millió dollárért két éve megvásárolt startup, a DeepMind AlphaGo névre keresztelt rendszerét, hogy az képes legyen végigjátszani a Starcraft II-t.

artificial intelligence. Image shot 2008. Exact date unknown.

Ez azért is óriási kihívás a kutatók számára, mert a stratégiai játékban szükség van magas fokú taktikai gondolkodásra, illetve arra is, hogy az intelligencia a lehető legjobban fel tudja deríteni a környéket. Erre eddig nem volt szüksége az DeepMindnak, hiszen a go játékban az egész pályát átlátta az algoritmus, felfedezésre, további megismerésre nem volt szükség.

starcraft2

A projektben nemcsak a Google, de a játékot fejlesztő Blizzard is részt vesz, mivel a sikerhez szükség van a pálya átalakítására, a grafika lebutítására is. Emellett a Blizzard munkatársai végigjátszásokat is biztosítanak a kutatóknak, méghozzá azért, hogy ezeket megmutathassák a mesterséges intelligenciának. A rövid távú cél az, hogy az algoritmus megismerje a környezetét és az új, váratlan kihívásokat is sikerrel oldja meg. Végső soron viszont azt szeretnék elérni a DeepMind fejlesztői, hogy a mesterséges intelligencia jobban jászon még a Starcraft II legnagyobb rajongóinál is.

 

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek