Connect with us

Hirdetés

technokrata

Perben a Facebook és a Ferrari: Átvették az uralmat?

Dotkom

Perben a Facebook és a Ferrari: Átvették az uralmat?

Rajongói oldal felett vette át az uralmat az olasz gyártó.

A Ferrari a világ egyik legnevesebb autógyártója, az olasz vállalat nemcsak gyönyörű autóinak, de Forma 1-es karrierjének hála is több millió rajongóval rendelkezik. Sokan a rajongásukat szeretnék megmutatni a többieknek is, ennek pedig napjainkban a legegyszerűbb módja az, ha létrehozunk egy rajongói oldalt a Facebookon. Így tett Olivier Wasem és Sammy Wasem is, apja és fia pedig sikerrel menedzselte oldalát, hiszen egészen 9 millió rajongóig jutottak. A munka gyümölcse tehát beérett, a svájci család azonban mégsem élvezhette igazán oldaluk népszerűségét, mivel  három évvel a létrehozása után a Ferrari úgy döntött, átveszi az irányítást. 2012 július 31-én így levelet kaptak a Facebooktól, hogy rendszergazdákról tartalom alkotókká minősítették vissza őket.

28841094_ferrari-sporge-denuncia-per-una-fan-page-su-facebook-0

A hirtelen lépés előtt már megkereste Wasem-éket a Ferrari, ám akkor még pusztán egy együttműködés ötlete merült fel. Az olasz óriás akkor lépett, amikor az oldal népszerűsége hírtelen 9 millióra nőtt. Apja és fia persze nem hagyta magát és beperelte a közösségi oldalt és az autógyártót. A bíróságon nem busás pénzösszeghez szeretnének jutni, hanem azt szeretnék elérni, hogy újra visszakapják az irányítást a saját maguk által készített oldal felett.

Függetlenül attól, hogy hogyan alakul az ügy, az igazi kérdés az, hogy a Facebook hogyan gondolta, hogy egy rajongó által készített oldal irányítását átnyújtja egy harmadik félnek. Alighanem hamarosan erre is választ kapunk.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés