Connect with us

technokrata

Kisfogyasztású és vékony: bemutatkozott a Sony OLED tévéje

Smart home

Kisfogyasztású és vékony: bemutatkozott a Sony OLED tévéje

Még idén piacra kerül az LCD és a plazma TV legnagyobb ellensége.

Egy Japánban, egészen pontosan Tokióban megtartott fórumon mutatta be a Sony OLED televízióit. Az elnevezés az organic, azaz szerves anyagból készülő fénykibocsátó diódát takarja, amely a hagyományos, folyadékkristályos megjelenítőkhöz képest számos előnnyel bír. Mivel nem igényel folyamatos háttérvilágítást, így vékonyabb panelek hozhatók létre alkalmazásával – és pont a háttérvilágítás elhagyása járul hozzá a szignifikánsan alacsonyabb energiaigényhez is. Az is az OLED malmára hajtja a vizet, hogy a technológia jobban teljesít a gyorsan mozgó képek megjelenítésében.

Sokan nem tudják, de az OLED kijelzőkkel már szinte biztosan találkoztak – csak nem televíziós megjelenítési környezetben. A gyártók ugyanis egy ideje már szívesen alkalmazzák a relatív kis display-eket igénylő készülékeknél – mobiltelefonoknál, digitális kameráknál stb. Sajnos azonban jelenleg nem költséghatékony a nagyobb méretű OLED panelek sorozatgyártása – a Sony is „mindössze” 11 colos TV-ket tudott bemutatni Japánban. Ez körülbelül 33 centiméteres képátlót jelent, ami messze van még a katódsugárcsöves készülékek esetében mára általánosnak mondható 70-80 centimétertől, hát még az LCD-k és plazmák 106 centiméteres átlójától.

Arról a kiállításon sem közölt részleteket a távol-keleti óriásvállalat, hogy a Toyota Industries-zel közösen létrehozott ST Liquid Crystal Display által gyártott eszközök milyen árcédulával jelennek majd meg a boltokban. Az viszont biztos, hogy a Sony komoly jövőt lát az OLED-ben, hiszen részben saját maga alatt vágja a fát: a cég mára az LCD TV piac legnagyobb szereplőjévé nőtte ki magát (ezt egyébként a dél-koreai Samsung Electronics-szal karöltve sikerült elérnie).

A helyi Nikkei Business Daily értesülései szerint kezdetben mindössze ezer darab 11 colos OLED panelt állítana elő az ST (összehasonlításul: LCD TV-ből tavaly 6, idén várhatóan 10 millió talál gazdára), és az ezekre alapuló készülékek a felfutási időszak elején nyilvánvalóan igen borsos áron érhetők majd csak el. Vagyis a speciális fénykibocsátó technika státuszszimbólumként jelenik meg – mind a gyártó Sony, mind a vásárló emberek számára.



Szólj hozzá!

További Smart home

Technokrata a Face-en

Tesztek