Connect with us

Hirdetés

technokrata

Várakozás feletti eredmények a hazai internetes áruházaknál

Kütyük

Várakozás feletti eredmények a hazai internetes áruházaknál

A GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Magyarország Rt. – a Sun Microsystems Magyarország Kft.-vel együttműködve – elkészítette a hazai internetes boltoknak a 2003-as év második felében elért eredményeiről szóló összefoglalóját.

Az online áruházak eredményességének elemzése alapján a napi ezernél több látogatóval rendelkező áruházak a 2003. évi forgalom és a vásárlások számának egyaránt több mint 80%-át adták. Ez a dominancia várhatóan 2004-re is igaz lesz. Az internetes vásárlások átlagos értéke 2003-ban 11.300 forint volt. Az Interneten keresztül vásárlók jellemzően a méretgazdaságosság alapján döntöttek a vásárlás mellett, azaz a vásárlók egy bizonyos értékhatár alatt már nem rendeltek az Interneten a kiszállítási költségek miatt. 2004-ben ez a küszöb várhatóan csökkeni fog, ami az Interneten keresztüli vásárlói kultúra megerősödését mutatja. Ugyanakkor minden 100 látogatóból csupán kettő vásárolt online.

Az online vásárlások száma alapján 2003-ban a vásárlók jellemzően a készpénzes és a postai utánvételt vették igénybe. Az üzemeltetők válasza alapján tavaly a vásárlások 60%-ánál készpénzes utánvétellel egyenlítették ki a vásárlók számláikat. A forgalom alapján a postai és a készpénzes utánvételen keresztül folyt be az árbevétel 82%-a. A nagy értékű teljesítéseket (a 40.000 forint feletti vásárlásokat) jellemzően banki átutalással hajtották végre, míg a kis összegű számlák (kevesebb mint 10.000 forint értékű vásárlások) teljesítése készpénzes fizetéssel történt.

2003-ban a bejövő megrendelések 1,6 %-a bizonyult hamisnak. Ez az alacsony arány a szűrő módszerek hatékonyságának köszönhető. Ezek közé jellemzően a következő módszerek tartoznak: a regisztráció során az e-mail cím elkérése, a telefonszám elkérése, a személyes adatok bekérése és a megrendelés telefonos megerősítése.

Az online áruházak alapításának éve és a látogatószám között szoros összefüggés figyelhető meg. Minél régebb óta működik egy áruház, annál magasabb a látogatók és az oldalletöltések száma. Ugyanez a megállapítás igaz a forgalmazott termékkategóriák és termékek száma, illetve a látogatók és az oldalletöltések száma közötti kapcsolatra.

Módszertan

A felmérés során a hazai online keresők felhasználásával a webkikötők felkeresése után állították össze azon elektronikus kereskedelemmel foglalkozó áruházak listáját, amelyek lehetőséget biztosítanak a termékek/szolgáltatások online módon történő megrendelésére. A kutatás eredményeként 2004. első negyedévében közel 400 online áruházat kerestek fel e-mailen keresztül önkitöltős kérdőívvel, amelyek közül 60-at kaptak vissza kitöltve. A kitöltők között voltak olyan üzemeltetők, amelyek több áruházat is működtetnek, így ezek a kérdőívek aggregáltan tartalmazták a válaszokat. Ennek tükrében összesen közel 80 online áruház jelenlegi helyzete és jövőbeli várakozása alapján elemezték az elektronikus kereskedelem e színterét.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés