Connect with us

Hirdetés

technokrata

Tűnőben a Google elsősége?

Kütyük

Tűnőben a Google elsősége?

Az internetes keresés területén piacvezető Google egy elemzés szerint már nem sokáig lesz domináns.

A kaliforniai Vividence kutatócég szerint a Google elsősorban márkaneve ismertségének köszönheti népszerűségét: egy, a vállalat által elkészített tanulmányban azt a megállapítást tették, miszerint a legismertebb webes keresők – eredményességüket tekintve – nagyon közel állnak egymáshoz. Ezt úgy sikerült kideríteniük, hogy közel 2000 ember tevékenységét követték figyelemmel, amikor internetes keresőmotorokhoz (Ask Jeeves, Google, Lycos, MSN, Yahoo) fordultak. Ennek során megállapították, hogy az (USA-beli) internetezők 90 százaléka számolt be pozitív tapasztalatokról a Google-lal kapcsolatban – a Yahoo-nál már csak 68 százalékuk, az Ask Jeeves esetében 50, a Lycos-nál 48, míg az MSN-nál 41 százalékuk értékelte hasonlóan az eredményt.

Ugyanakkor összehasonlították a találatokat objektíven is, s ennek során azt kapták, hogy nincsen nagy különbség az egyes keresőmotorok között. Például arra rákeresve, hogy a 25 és 34 éves kor közötti emberek esetében mi számít vezető haláloknak, a Google-t használók 55 százaléka nyilatkozott úgy, hogy megtalálta a keresett információt. Ugyanez az érték a riválisokat próbáló internetezők esetében 52-54 százalék közé esett, így az eredmények ismeretében a Vividence levonta azt a következtetést, miszerint a Google meglehetősen sikeresnek mondható a márkanév elterjesztésében, illetve a ˝fogyasztói megszokás˝ kialakításában.

A kutatást végzők azt is felfedték, hogy a Google-t látogatók azok, akik a legkevésbé hajlanak a keresőszolgáltatás webhelyein felbukkanó reklámok befogadására. A Vividence felmérése szerint a konkurenciához képest az utolsó helyre kerül a Google, ha ezt a tényezőt vizsgálják, míg az Ask Jeeves-t kedvelő webezők hajlanak a leginkább egy-egy kattintásra, ha reklámról van szó. Ez azért különösen fontos a cégek számára, mert a szolgáltatást az ebből származó bevételek tehetik ˝ingyenessé˝ az internetezők számára.

Peter Watkins, az elemzőcég vezetője szerint a legnagyobb fenyegetést mégis a Microsoft keresője jelenti a Google számára, mivel ez utóbbi komoly erőforrásokkal rendelkezik, s már többször is közölte, hogy nagyobb részesedésre kíván szert tenni a piacon. Ha Redmond kijön egy olyan keresőmotorral, mely mind kinézetben, mind tudásban képes leutánozni a Google-t, ráadásul kevesebbet kér a reklámokért, akkor mindenképpen jópár felhasználót elcsábíthat ez utóbbitól. Mások szerint azonban az egyetemisták által alapított cégnek nincs nagyobb félnivalója, mint eddig. A választ – ahogy általában – úgyis az idő adja meg.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés