Connect with us

technokrata

Megtévesztő hívókártya

Dotkom

Megtévesztő hívókártya

Behívókártyás távközlési szolgáltatókat marasztalt el fogyasztók megtévesztése miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

A vállalkozások ugyanis nem tájékoztatták a fogyasztókat, hogy a kártyák használatakor a percdíjakon felül másért is fizetniük kell. A Telefound Kft. például olyan hirdetéseket tett közzé az előző év második felében, amelyekben a hívókártyák percdíját kiemelten jelenítette meg. Az apró betűs részből viszont kiderült, hogy a percdíjakon túl a fogyasztóknak fizetniük kell a behívásért, illetve a nem normál tarifás behívószám esetén a díjtétel a hirdetettnél magasabb. Ráadásul a percdíjakat növelik egyéb (adminisztrációs költség, napidíj, szolgáltatási díj) költségek is. Megtévesztőnek bizonyult a Telefound azon állítása is, amely szerint “Most akár 90%-kal alacsonyabb percdíjakon bonyolíthatja külföldi telefonhívásait az EzPhone és Blablabla nemzetközi hívókártya segítségével!” A hirdetésekből nem derült ki, melyik hívásirány tekintetében valósulhat meg a megtakarítás. A kedvezmény mértékét kérdésessé teszi az a tény, hogy a behívókártyák piacán a szolgáltatók áraikat a versenytársak áraira reagálva gyakran változtatják. Azaz egy időpontra elvégzett összehasonlításból nem lehet arra következtetni, hogy a kedvezmény a hirdetések alkalmazásának ideje alatt végig fennállt. Mindezek miatt a Telefound Kft.-t a GVH félmillió forintra bírságolta. A bírság megállapításakor a GVH figyelembe vette, hogy a 90 százalékos megtakarítást ígérő szlogen csak a cég internetes oldalán jelent meg és a megtakarítás egyes hívásirányok esetében valóban elérhető volt. Ráadásul a Telefound felhagyott az adminisztrációs díj és a napidíj alkalmazásával.

Az öt további szolgáltatóra a versenyhatóság nem szabott ki büntetést, mert jogsértéseiket (amelyek folytatásától persze eltiltotta a cégeket) csekélyebb súlyúnak ítélte. A GVH szerint megtévesztőek voltak az Invitel behívókártyás, a hangsúlyt a gyakorlatban elérhetetlen percdíjra helyező hirdetései is. A Global Reach ugyancsak egymástól elkülönülten adott tájékoztatást fogyasztóinak a szolgáltatás áráról. Nem tartalmaztak a Private Tel hirdetései sem külön figyelemfelhívást a fizetendő többletköltségre vonatkozóan. Ilyen jellegű hibát vétett a Quality Tel és a Szat Net is.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek