Connect with us

technokrata

Széles skálán mozog a webáruházak költsége

Dotkom

Széles skálán mozog a webáruházak költsége

Míg egy egyszerűbb mikro- vagy kisvállalkozás webshopja akár ingyenes szoftverrel is kialakítható, a nagy vállalatközi piacterek vagy a minőségi webáruházak kialakítása több mint félmilliárd forinttal kurtíthatja meg a tulajdonosok pénztárcáját.

A legolcsóbb megoldás egy webes kereskedelmi oldal indítására az ingyenes szoftverek használata, ám így sem lehet megúszni azt a nagyjából 10 ezer forintos költséget, amelybe a weboldal tárterületének bérlése, a hoszting kerül. Az egyik legelterjedtebb ilyen ingyenes szoftver oscommerce.com címről tölthető le. Az alapértelmezésben csúnyácska webes szoftverhez számos, akár az elektronikus fizetést is megvalósító kiegészítő letölthető le, de szakértelem híján viszonylag kicsi az esélye annak, hogy az oldal funkciói megbízhatóan fognak üzemelni. Ezt a piaci rést használják ki az Ev2 Internet Kft.-hez hasonló cégek, amelyek az ingyenes megoldáshoz különféle kiegészítőket, szolgáltatásokat kínálnak. Az oscommerce.hu oldal üzemeltetője például a kártyás fizetés megvalósítására az OTP Bank kártyaelfogadó rendszerével együttműködő, saját fejlesztésű modulját nyújtja a profi, ám költségkímélő webshopot üzemeltetni kívánók számára.

A cdpince.hu kifejlesztése 400-500 ezer forintba került, és már az első évben megtérült a befektetés – mondta a Napinak Csery Attila, a zenei cd-ket forgalmazó honlap tulajdonosa. A webshop a már évek óta működő offline boltjukra épült, és évi 100-200 ezer forintot költenek a honlap megújítására, amire nemcsak a vevők igényeinek változása, hanem a hosszú távú működés miatt is szükség van. Ezeken túl már csak a havi szerverbérlet nagyjából 10 ezer forintos díja jelenik meg költségként – jelentette ki Csery, aki szerint a webáruház jó reklám is a cégének, így duplán megtérültek a befektetései. A konkrét árat nem egyszerű meghatározni, ugyanis egy webshop költsége – hasonlóan minden más fejlesztéshez – nagyon sok paramétertől függ – válaszolta a Napi kérdésére Parrag Krisztina, az egyik magyarországi vezető webfejlesztő társaság, a Carnation Zrt. ügyfélkapcsolati igazgatója. Függ attól, hogy mennyire összetett funkcionalitásokkal rendelkezik az oldal, integrálva van-e például a belső raktárkészlet-nyilvántartó rendszerekkel, egyedi fejlesztés-e, kínál-e például a webshopon belül partneri programot, és így tovább. A Carnation igazgatónője szerint az árak 100 ezer és 40 millió forint között szóródhatnak, ahogy a való világban is különbség van egy pláza és egy kis bolt beruházási, illetve fenntartási költségei között. A másik lehetőség a webes értékesítésre törekvő vállalkozások előtt, hogy partnerként csatlakoznak már üzemelő webshop-rendszerekhez, havidíjas alapon.

Nagyjából öt-hatszázmillió forintba került a könyváruház kialakítása és évi 80-100 millió forintot költünk a folyamatos üzemeltetésre és a fejlesztésekre – közölte a Napival Dietrich Tamás, a Bookline.hu Nyrt. vezérigazgatója. Mint elmondta, ezeken túlmenően is rengeteg olyan kiadása van a cégnek – marketingköltségek, az áruk kiszállításának támogatása, árengedmények -, amelyek szükségesek ahhoz, hogy az élen tudjanak maradni.

A való világban is különbség van egy pláza és egy kisbolt költségei között



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek