Connect with us

technokrata

Három millió forint versenyfelügyeleti bírság

Dotkom

Három millió forint versenyfelügyeleti bírság

Az Euronics tisztességtelenül befolyásolta a fogyasztókat.

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa a 2006. augusztus 29-én tartott tárgyalásán hozott határozatában megállapította, hogy az Euronics Magyarország Kft. azzal, hogy megnehezítette az általa reklámozott hordozható számítógépre adott árengedmény megítélését, valamint azzal, hogy az általa forgalmazott egyes televíziókat a valósnál nagyobb árkedvezménnyel hirdette meg, továbbá azzal, hogy „Tud ennél olcsóbbat?” szlogent alkalmazta a 2005. és 2006. évi időszakban, a fogyasztók tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsított. Az Euronics jogsértő magatartásáért 3 millió Ft versenyfelügyeleti bírságot fizet.

1. Az Euronics az általa forgalmazott hordozható számítógépet az akciós újságjában, valamint óriásplakáton a következőképpen hirdette: „149.999,- Ft helyett 99.999,- Ft + ÁFA”.
A GVH a fenti népszerűsítést azért ítélte versenyjogsértőnek, mert az eredeti árról nem tudni, hogy bruttó ár, mivel az akciós ár egyértelműen nettó ár. A fogyasztó ezért az eredeti árat is nettó árnak vélheti, amelyből következően a kedvezmény nagysága a valósnál kedvezőbb. A fogyasztói megtévesztésre alkalmas magatartást megszünteti az ugyanott olvasható apró betűs magyarázat, ami az Euronics javára írandó, de nem változtat azon, hogy a különböző alapú árfeltüntetés az ajánlata megítélését nehezíti. Ez pedig a versenytörvénynek a fogyasztó választási szabadságát indokolatlanul korlátozó üzleti módszerek alkalmazásának tilalmába ütközik. A GVH álláspontját erősítette, hogy az Euronics más esetekben az eredeti és a kedvezményes árat egyaránt bruttó árként adta meg.

2. A GVH a versenytörvénybe ütközőnek ítélte meg továbbá az Euronics azon reklámját, mellyel az általa forgalmazott két különböző Samsung televíziót népszerűsítette. A vállalkozás nem tudta ugyanis bizonyítani, hogy az általa „korábbinak” megjelölt árért – melyből állítása szerint árengedményt nyújt – kínálta-e valaha az adott terméket.

3. A GVH versenyjogsértőnek minősítette az Euronics 2005 II. félévi és 2006. évi reklámújságainak „Tud ennél olcsóbbat?” jelszavát, ugyanis a vállalkozás nem tudta bizonyítani, hogy az általa kínált termékek a legkedvezőbb árfekvésűek a piacon.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek