A Novell nagyszabású megállapodását kötött a BT telekommunikációs vállalatóriás műszaki és informatikai műveletekért felelős részlegével, a BT Exacttel, amelynek keretében a Novell személyazonosság-kezelést és tanácsadást biztosít a társaság számára. A BT Exact a Novellel egy olyan címtáralapú programon dolgozik, amelynek célja, hogy az együttműködést és koordinációt fejlessze a különböző üzletágakban. A kezdeményezés font milliókat takaríthat meg a BT számára, és több mint százezer felhasználót – alkalmazottakat, ügynökségeket és partnereket – érint majd világszerte.
A BT Európa egyik vezető telekommunikációs szolgáltatója, csak az Egyesült Királyságban több mint 20 millió üzleti és magánügyféllel. A vállalat különböző üzleti egységein keresztül szolgáltatások széles skáláját kínálja, és felismerte, hogy a digitális személyazonosságok központi tárolásával jobban kihasználhatja meglévő informatikai befektetéseit, valamint biztosíthatja, hogy a felhasználók hatékonyabban hozzáférjenek a legfrissebb információkhoz.
Szakértői tanácsadás
A BT Címtárhasználati Program egy tanulmánnyal indult a vállalat igényeiről és a címtár-technológia várható előnyeiről. A BT Exact, a BT informatikai technológiákkal foglalkozó részlege, a Novell Consulting üzletstratégiai partner Cambridge Technology Partners segítségét vette igénybe a projekt tervének kidolgozásához, a befektetés pénzügyi részleteinek megtervezéséhez és a digitális személyazonosság-kezelés technikai feltételeinek felvázolásához.
Címtárhasználat
A cég általános informatikai stratégiájának létfontosságú alapja a Címtárhasználati Program adja majd a központi infrastruktúrát számos más BT szolgáltatás biztosításához. A BT Exact a Novell díjnyertes eDirectory technológiáját választotta a program hátterét biztosító platformként. A Novell Nsure Secure Identity Management megoldásának részeként az eDirectory több mint 30.000 ügyfél (többek között a Fortune 1.000 vállalatok 80%-a, forrás: IDC) számára jelent megoldást a személyazonosság-kezelésre. A BT Exact és a Novell Consulting a partnerkapcsolat keretében együtt vezeti be a technológiát.
A projektet az alábbi négy részre osztották
- Személyazonosság-kezelés – a központi metacímtár szolgáltatás és infrastruktúra kialakítása, mely a „One BT“ személyazonosság-tárból pontos és időszerű információkat biztosít.
- Vagyonkezelés – a metacímtár információit felhasználó vagyonkezelés a személyazonosság-kezelés praktikus alkalmazása, mely lehetővé teszi a BT számára vagyonának kezelését, legyen szó értékes fizikai vagyontárgyakról, például számítógépekről, mobiltelefonokról és vállalati járművekről, vagy hosszabb távon az üzletmenet szempontjából létfontosságú digitális vagyontárgyakról, köztük üzleti adatokról és a szellemi tulajdonról.
- Szerep alapú kiszolgálás – a digitális személyazonosságokat több alkalmazáson keresztül biztosító, megváltoztató és kezelő szolgáltatás. Ez a funkció biztosítja, hogy ha egy új munkatárs csatlakozik a vállalathoz, vagy a már ott dolgozó előléptetésre kerül, átköltözik vagy elhagyja a vállalatot, hozzáférési jogai minden alkalmazást érintően egyetlen változtatással módosíthatók. Ez nagyban leegyszerűsíti a személyazonosság-kezelést és biztosítja a pontos információk elérhetőségét a hálózaton keresztül.
- Külső ügyfelek kezelése – két, egymáshoz kapcsolódó szolgáltatást biztosít. A feladat alapú kiszolgálás kiterjesztésre kerül a vállalat határain túlra, így az ügyfelek, beszállítók, partnerek és szerződő felek is nagyobb mértékben folyhatnak bele a BT üzletmenetébe. A program e része egy egypontos, megbízható azonosítást is biztosít a felhasználóknak, akár munkatársakról, akár külső szereplőkről van szó.
Személyazonosság-kezelés a gyakorlatban
A Címtárhasználati Program elindítása előtt készült egy esettanulmány a vállalat meggyőzéséhez, amiben három olyan kulcsfontosságú területet jelöltek meg, amelyekben a technológia használata közvetlen hatással lehet az üzletmenetre:
- Technológiai ésszerűsítés – a BT egységes „nézetének“ kialakítása csökkenti az informatikai szükségleteket kielégítő hardver és erőforrások mennyiségét. A továbbfejlesztett vagyonkezelés lehetővé teszi a BT számára, hogy figyelemmel kísérje eszközeit, például a számítógépeket, a mobiltelefonokat vagy a szervereket, és biztosítsa, hogy minden eszközt hatékonyan, a megfelelő ember használjon. Az informatikai adminisztráció költségei is csökkennek, mivel kevesebb időt kell fordítani az ügyfélszolgálati hívásokra és az új felhasználók kiszolgálására.
- A technológia felkészítése – a BT több különböző alkalmazást használ például az értékesítés, a humán erőforrások vagy a pénzügyek területén. Egy általános, mindenhonnan működtethető és hozzáférhető információforrás lehetővé teszi a vállalat számára alkalmazásainak nyilvántartását és új informatikai stratégiák gyors kialakítását az alkalmazás használatára jogosult munkatársak, szerződő felek és partnerek kijelölése által. A személyazonosság-kezelés a biztonságot is növeli, mivel biztosítja, hogy csak a megfelelő emberek érhessék el a hálózatot.
- Üzleti átalakulás – az információk gyorsabb és egyszerűbb elérése közvetlen hatással lesz a munkatársak termelékenységére, mivel lehetővé teszi számukra, hogy gyorsabban reagálhassanak az ügyfelek igényeire, megoszthassák tudásukat és együttműködhessenek különböző projektekben. Az ügyfelekről nyilvántartott naprakész információk például lehetővé teszik új szolgáltatások célzott értékesítését.