Connect with us

Hirdetés

technokrata

777mobil vagy T-zones?

Dotkom

777mobil vagy T-zones?

A Matáv vizsgálja a Westel márkanév megváltoztatásának lehetőségét – közölte a társaság hétfőn az MTI-vel. Bár a közlemény szerint a vezető hazai mobilszolgáltatónál csupán a döntés előkészítő munkák zajlanak, a Westeltől kiszivárgott információk szerint tulajdonképp az átállás közvetlen előkészítése folyik.

A Terminal már tavaly szeptemberben beszámolt arról, hogy idén aktuálissá válhat a Westel márkanév megváltoztatása, hiszen az egységes európai piacon a Deutche Telecomnak ehhez komoly tulajdonosi érdekei fűződnek. A DT mobilcége a T-Mobile, a Vodafonhoz hasonló globális szolgáltatóvá kíván fejlődni, ahol az ügyfelek ugyanazt a szolgáltatást kapják a világ bármely országában. Ez a terv az egységes európai piacon tulajdonképp már meg is valósult, amiből hazánk EU-csatlakozása után a Westel sem maradhat ki. 2002-ben a brit One 2 One, az osztrák max.mobil, és a tengeren túli VoiceStream is T-Mobile-ra változtatta nevét. Ugyanebben az évben a cseh RadioMobil szintén átkereszteltette magát, és ne hagyjuk ki a sorból a DT orosz, lengyel és holland érdekeltségeit sem. Nehezen képzelhető el, hogy épp a Westel lenne kivétel.

Vajon mivel járhat a Westel név T-Mobile-ra történő változtatása? Először is gondoljuk csak át, hogy mire jó egy márkanév! A márka a piac szegmentálására hivatott. Termékeket és/vagy szolgáltatásokat azonosítunk, különböztetünk meg vele, amely így a segítségünkre van a választásban. Egyfajta virtuális szerződés és elkötelezettség a márkatulajdonos és a fogyasztó között. Azaz, ha egy márka hosszú távon létezik a piacon, akkor a stabilitás zálogaként is felfoghatjuk. Nos, ha igaz, hogy a legnagyobb hazai mobilszolgáltató néhány hónap múlva T-Mobile néven működik tovább, akkor a Westel márkanév több mint tíz év után tűnik el a szemünk elől. Kérdés, hogy emiatt meginoghat-e a márkahű fogyasztók hozzáállása?

A válasz természetesen igen, amire a Westelnek fel is kell készülnie. Valószínűleg kedvezmények sorával és számtalan új szolgáltatással fognak majd a megingott ügyfelek lelkére és zsebére hatni, ami ebben az esetben természetes reakció, és a fogyasztók is jól járnak. A hűségszerződőket pedig továbbra is köti a dátum.

Természetesen a név mellett a design is megváltozik, így a web- és wapoldalak teljes megújulása várható. Sőt, a globálisan egységes szolgáltatás nevében a wapon nyújtott tartalomszolgáltatásnak is a külföldön már jól bevált T-zones-ra kell változnia. Ez azért fájó pont, mert jelenleg a Westel 777mobile oldala kísérleti jelleggel olyan fejlett szolgáltatásokat is tartalmaz (egyelőre ugyan veszteséges üzemeltetéssel), amik a T-zones-ból hiányoznak. Vajon hogyan viszonyulnának az ügyfelek egy minőségi visszalépéshez a márkanév megváltozásával párhuzamosan? Tovább boncolgatva a várható fejleményeket, vajon mi történik majd a Westel mobil tartalom szolgáltatásért felelős csapatával, akik az utóbbi években Európa egyik legfejlettebb wapos szolgáltatáscsomagját állították össze?

A Terminal információi szerint a Westelnél gőzerővel folynak az átállás előkészületei, amik már konkrét akciótervekben öltenek testet. Sőt, tudomásunk van róla, hogy az új arculat grafikai munkálatai is megkezdődtek.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés