Connect with us

technokrata

Szerződést kötött a Takarékbank és az EVOLIT

Dotkom

Szerződést kötött a Takarékbank és az EVOLIT

Hatékony és biztonságos üzemeltetés a Takarékbanknál.

Szerződést kötött a Magyar Takarékszövetkezeti Bank Rt. és a KFKI Csoporthoz tartozó EVOLIT Informatikai és Szolgáltató Rt. a bank mintegy 300 munkaállomásának és az irodai környezetet kiszolgáló szerverparknak az üzemeltetésére. Az EVOLIT az informatikai infrastruktúrát a leginkább elismert ITIL-metodológia* szerint, testre szabott, az üzletmenetet a legjobban támogató szolgáltatási szintek biztosításával működteti.

Az elmúlt hónapokban a pénzintézet egy átállási projekt keretében új, hatékonyabb kiszolgálást lehetővé tevő informatikai rendszert vezetett be, így jól menedzselhető munkaállomás környezetet és szerveroldali infrastruktúrát épített ki. Az EVOLIT az átállási projektben is jelentős szerepet vállalt.

A szerződést a két cég képviselője írta alá. A Magyar Takarékszövetkezeti Bank Rt. vezérigazgatója az üzleti profizmus egyik fontos tényezőjét látja az IT-üzemeltetés hatékonyságában. Reményei szerint ez a projekt nagymértékben hozzájárul a bank üzleti eredményességének növeléséhez, mivel a legfontosabb a tranzakciók biztonsága, valamint az üzletmenetet kiszolgáló apparátus hatékony, leállásoktól mentes munkavégzése. A vezérigazgató bízik abban, hogy az informatika hatékonyabb üzemeltetése közvetetten érezhető lesz, és emelheti a banki szolgáltatásokat igénybevevők számát.

Pénzes Jenő, az EVOLIT Rt. ügyvezető igazgatója szerint az informatikai outsourcing előnye abban rejlik, hogy a folyamatosan megszerzett technológiai újításokat és előnyöket a szolgáltatás mindig biztosítani tudja, egy olyan konstrukció keretében, ahol a szolgáltató garanciát is vállal a minőségre. Az ügyvezető a további előnyök közül kiemelte a költséghatékonyságot, amely akkor érhető el, ha az üzemeltetést vállaló szolgáltató már rendelkezik számos hasonló megbízással, így a referenciák szerepe gazdaságossági kérdés is egyben.

A kritikus ügyfélszám azért is fontos, hogy egy tapasztalt szakembergárda jöjjön létre, amely több hasonló rendszert működtet, így a felmerülő problémák nagy része rutinfeladatot jelent. Az EVOLIT esetében az üzemeltetési szaktudás bázisát a KFKI Csoport magas színvonalon képzett informatikus-emberállománya adja, biztosítva, hogy egyrészt hatékony hibaelhárítási módszereket alkalmazzunk, másrészt a fellépő problémákat a lehető legkisebb kockázattal oldjuk meg – ismertette az ügyvezető a KFKI Csoport hat tagvállalatának összefogásából származó előnyt.


*ITIL-metodológia: IT Infrastructure Library módszertant a CCTA (Central Computing and Telecommunications Agency) munkatársai fejlesztették ki jó minőségű, költséghatékony informatikai szolgáltatások támogatása céljából. Az informatikai szolgáltatások menedzsmentjének feladatait írja le, azok teljes életciklusával, amelynek főbb elemei: az informatikai szolgáltatások és a bázisul szolgáló informatikai infrastruktúra tervezése, üzembe helyezése, működtetése és folyamatos kontrollja.

Tovább
Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek