Connect with us

Hirdetés

technokrata

Statisztákat keresünk! – áll az e-mailben

Dotkom

Statisztákat keresünk! – áll az e-mailben

A szerepelni vágyók könnyebben horogra akadhatnak.

Május első hetében „ünnepelhettük” a spam születésének 30. évfordulóját. A rendkívül „örvendetes” esemény kiváló apropót kínál arra, hogy áttekintsük, hogy mára hová is fejlődtek a netezők mindennapjait beárnyékoló spamek. Áprilisban az e-mailek összességének 80%-a spam volt, amely érték időnként 87%-ra is felugrott.

Egy ideig a spammerek ismert márkaneveket használtak fel, hogy spameket és személyes információkat jogtalanul kihalászó üzeneteket juttassanak el a felhasználókhoz. Tavaly a Google vált a spammerek egyik kedvenc célpontjává. 2007 novemberében a Symantec egyik jelentésében egy új, spammerek által használt technika megjelenését írta le: a spammerek a Google továbbfejlesztett keresőprogramját manipulálták, így a „Jó napom van” opció a felhasználókat egy spam oldalra irányította. 2008 februárjában a Symantec jelentése szerint a spammerek a Google AdSense (reklámelhelyező alkalmazás) URL-jének paramétereit módosították, így a mit sem sejtő felhasználók megint csak egy spam oldalon kötöttek ki.

A személyes és professzionális közösségi portálok gyarapodásának egyik mellékhatása a kéretlen üzenetek számának növekedése, mely üzenetek a felhasználókkal kapcsolatot kereső szakemberek álcáját használják. Szót kell ejteni a „lándzsa halászatról” (spear phishing), amely ugyan nem különösebben új trend, de a közelmúltban komoly jelentőségre tett szert. A lándzsahalászat különbözik az adathalászat más formáitól, mivel specifikus személyeket vagy vállalatokat támad meg. Egy, a Symantec által nemrég megfigyelt lándzsahalász támadás során az üzenet – állítása szerint – az USA kerületi ügyészségétől jött.

2008 áprilisában a Symantec az időpont-egyeztető spam felbukkanását figyelhette meg. A kérdéses e-mailhez egy találkozóra való meghívót csatoltak. Ez a fajta spam nem fordult elő nagy mennyiségben múlt hónapban, és a Symantec által megfigyelt példák is rendszerint a 419-es vagy nigériai spammel álltak kapcsolatban. Ennél érdekesebb volt az a fajta spam, amely statisztálásra hívta az internetezőket: a spammerek a saját Megasztárjukat (American Idol) keresik, arra buzdítva a felhasználókat, hogy adják meg levélcímüket, hogy megtudhassák, hogyan válhatnak statisztákká egy filmben.

Leggyakoribb spamek májusban
• Termékeket hirdető spamek, amelyek általános termékeket vagy szolgáltatásokat reklámoznak: 23%
• Pénzügyi spamek, amelyek pénzügyi „lehetőségekre”, befektetésekre hívják fel a figyelmet: 17%
• Internetes vásárlást és számítógéphez köthető szolgáltatásokat hirdető spamek: 16%



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés