Connect with us

Hirdetés

technokrata

Korán hal, ki számítógéppel játszik

Smart home

Korán hal, ki számítógéppel játszik

„Ne tégy semmit, és a korai halált kockáztatod.”

Ezzel a szlogennel indította útjára Change4Life kampányát a brit egészségügyi minisztérium. Az Egyesült Királyság lakosságáért aggódó intézmény emellé készített egy reklámot is, amely egy Playstation kontrollert tartó, ülő gyereket ábrázol, egyértelműen utalva korunk mozgáshiányos életmódjára. A kampány ugyan jó szándékkal hívja fel a figyelmet arra, hogy a kiskorúak elhízása szoros kapcsolatban van a kevés mozgással, de mindezért a videojátékokat okolni túlzás.

Ki is verte a biztosítékot a brit játékipar szereplőinél a minisztérium által elkészíttetett reklám. A fejlesztőcégek közös közleményt adtak ki, amiben abszurdnak és az egyenlő elbánás szellemével ellentétben állónak minősítették a kampányt. Szerintük a videojátékok csak a legkönnyebben támadható célpontot jelentik, holott sokkal komolyabb problémákkal kellene szembenézni ahhoz, hogy csökkenteni lehessen a fiatalkorban bekövetkező halálozások számát. Az alkohol és a droghasználat, a dohányzás, az erőszakos cselekményekben való részvétel ellen való fellépés legalább olyan fontos, mint az elhízás visszaszorítása – és ez utóbbi esetében is nagyobb jelentőséget tulajdonítanak a helytelen táplálkozásnak, mint a mozgásszegény életmódnak. Ráadásul a kevés mozgásnak csak egyik oka a videojáték, ezzel az erővel a televíziót, az Internetet vagy akár a könyveket is hibáztatni lehetne.

A játékok egy része számos pozitív hatással van a gyerekekre mind mentálisan, mind fizikailag, hozott fel ellenérveket a reklám ellen a brit játékipar. Gondolkodásra serkent, szórakoztatva oktat és társas kapcsolatok kialakításához vezet. Sőt, a Wii révén akár még az elhízás elleni eszközként is bevethető a kikapcsolódás ezen formája.

Aggódnak a számítógépes játékok fejlesztésével foglalkozók állásaiért is: a közleményben említésre kerül, hogy csak az Egyesült Királyságban 30 ezren dolgoznak fejlesztői, designeri és más, kapcsolódó munkakörökben, közülük 10 ezren kifejezetten játékok előállításával foglalkoznak. Számukra a kampány kifejezetten ellenséges, hiszen munkahelyeik ellenében fejti ki hatását.



Szólj hozzá!

További Smart home

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés