A díjmentes regisztrációt követően minden hónapban a fizetés esedékességekor az ügyfél a Díjbeszedő Zrt.-től egy közműszámla kiegyenlítésére vonatkozó MobilFizetési üzenetet kap a telefonjára. Az üzenet tartalmazza a Díjbeszedő Zrt. nevét, a fizetendő összeget (a közmű számla ellenértékét), az előfizető Díjbeszedőnél nyilvántartott ügyfél azonosítóját, az ügyfél által a regisztrációkor megadott, a számlához tartozó becenevet, valamint a MobilFizetés üzenet érvényességi idejét, ami egyben a fizetési határidőt is jelenti.
A számla kiegyenlítése a MobilFizetésben megszokott módon az mSzámla kiválasztásával és a hozzá tartozó mKód megadásával történik. A MobilFizetés Beszedéssel bonyolított befizetések megjelennek a szolgáltatáshoz kapcsolódó havi bankszámlakivonaton, így a befizetés ténye utólag is igazolható.
A MobilFizetés elfogadóhelyeinek száma, a kifizethető termékek és szolgáltatások köre folyamatosan bővül, amelyről a szolgáltatók és a MobilFizetést elfogadó partnerek rendszeresen tájékoztatják az ügyfeleket.