Connect with us

Hirdetés

technokrata

Ez várható 2024-ben a kereskedelmi ingatlanpiacon

kereskedelmi

E-gazdaság

Ez várható 2024-ben a kereskedelmi ingatlanpiacon

Ez várható 2024-ben a kereskedelmi ingatlanpiacon

Ezúttal nem a filmes, hanem a kereskedelmi ingatlanpiac nagyjai találkoztak Cannes-ban, hogy bemutassák a szektor fő trendjeit.

A várakozások szerint az idén nem a legjobb évét záró ingatlanszektor kilátásai 2024-re kedvezőek a bérbeadottságot és az új befektetéseket tekintve is. Emellett azonban olyan komoly kihívásokra, trendekre kell felkészülni a jövőben, mint a valós és e-kereskedelem összefonódása, valamint a márkák aktivitásának támogatása, miközben az ESG elvárásoknak való megfelelés is elérte a szektort. Mindez határozott változásokat igényel a bérlők és a bérbeadók közötti kapcsolat szintjén is.

A MAPIC konferencia, az ingatlanszakma egyik legmeghatározóbb nemzetközi fóruma idén az Age of Responsible Growth: Committing to a better future címet kapta, és ennek jegyében a kereskedelmi ingatlanszektor fejlődésére és felelősségére fókuszált.

„A kereskedelmi, szórakoztatóipari, vendéglátóipari és ingatlanpiaci szereplők 2024-re a szektor növekedését helyezték kilátásba, amit a jelenleg erősödő, európai szinten átlagosan 3,5%-os üresedési ráta és a többi ingatlanszektorhoz képest magasabb új befektetések is alátámasztanak. Ez utóbbit annak ellenére tudta elérni, hogy a teljes ingatlanbefektetési tranzakciószám jelentősen visszaesett, volumenben a 2009-es szintre csökkent. A visszaesés a forgalmi adatokban is látható, igaz, az infláció hatása miatt „csupán” a 2019-es bevételi szintre süllyedt”

– tájékoztatott a konferenciáról Gyertyánfy Miklós, a Westend multifunkciós épületegyüttesét is üzemeltető Gránit Pólus csoport működési vezérigazgató-helyettese.

Az offline és online kereskedelem összefonódik

A számok mögött azonban egy másik trend is jól látható: a kiskereskedelem átalakulóban van, egyre jellemzőbb a boltból történő kiszállítás és az online rendelések boltban átvétele. Mivel a vásárlók azon elvárása erősödött, hogy minél hamarabb megkapják a terméket, függetlenül attól, hogy milyen platformon – online, mobilon vagy a boltban – vásárolnak, ezért a kereskedőknek azt kell mérlegelniük, hogy hogyan lehet a leghatékonyabban, leggyorsabban eljuttatni az árut a vevőhöz, a fizikai üzletet feltöltve vagy a raktárban tárolva az árukészletet. Mindez óriási készletezési és logisztikai kihívás a kereskedőknek.

Márkaaktivitás támogatása

Emellett a kiskereskedelmi márkák a reklámaktivitásukat is növelik a forgalom élénkítése érdekében – erre itthon is nagy szükség van, hiszen idén éves szinten 6,5 százalékkal csökkent a forgalom. A bérbeadóknak ezért ebben az helyzetben az a feladatuk, hogy a fizikai üzlettel támogassák az új vásárlók bevonását, a márkahűség építését. A sikeres márkák újfajta, adatalapú, flexibilis marketingstratégiákat valósítanak meg, aminek komoly feltétele, hogy a bérbeadó és bérlő között az eddigieknél szorosabb párbeszéd alakuljon ki, a forgalomra és vevőösszetételre vonatkozóan minél jobb minőségű adatok álljanak rendelkezésre, amiket akár azonnal meg tudnak osztani egymással.

ESG kritériumoknak megfelelés

Az ESG elvárások a kiskereskedelmi ingatlanszektort is egyre komolyabban érintik. Ebből az „E”, a környezeti faktor – ezen belül is leginkább az épületek műszaki-energetikai korszerűsítése és az ehhez kapcsolódó digitális fejlesztések – jelentik a legnagyobb kihívást, mivel jelentős capexet igényelnek. A bérbeadóknak ezért előre kell gondolkodni arról, hogy a következő 5 évben milyen beruházások lesznek szükségesek műszaki téren és a bérlői mix frissítése érdekében. Az „S”, a társadalmi pillért tekintve a bevásárlóközpontoknak még inkább fel kell vállalniuk a helyi közösségekkel folytatott együttműködés erősítését, és a városi közösségi események fontos színtereivé lépnek elő. Egyúttal támogatni tudják azt az uniós célkitűzést is, hogy a városközpontok revitalizálása megtörténjen.

A kiskereskedelem formálódása, a fogyasztói elvárások növekedése és a környezeti-társadalmi szerepvállalás komoly feladatokat, kihívásokat jelentenek a jövőben a bevásárlóközpontok számára. A bérlő és a bérbeadó között egy erős értékteremtés, párbeszéd jön létre, amiben az ingatlantulajdonosoknak nagyfokú felelősségük van: a kereskedelem fenntartható fejlődésének, a helyi közösségek és környezet fejlesztésének, a városközpontok újragondolásának meghatározó szereplőivé válnak. Ebben kíván a Gránit Pólus továbbra is élen járni azzal, hogy felvállal olyan döntéseket, fejlesztéseket, illetve párbeszédek kezdeményezését, amelyek új irányt mutathatnak a szektor számára”

– hangsúlyozta ki Gyertyánfy Miklós.


További friss híreket talál a Technokrata főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

További E-gazdaság

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés