Connect with us

technokrata

Vodafone: gyakorlati tapasztalatok a számhordozhatósággal kapcsolatban

Kütyük

Vodafone: gyakorlati tapasztalatok a számhordozhatósággal kapcsolatban

A mobil számhordozhatóság megvalósítása kiemelt fontosságú projekt volt, működtetése pedig magas prioritású napi feladat a Vodafone számára, hiszen a mobil számhordozás nem csupán törvényi kötelezettség a szolgáltatók részére, hanem egyben a piaci verseny segítője azáltal, hogy az ügyfelek számára csökkenti a szolgáltató váltással járó esetleges nehézségeket.

A Vodafone célja olyan hordozási szabályozás és eljárás, amely a lehető leggyorsabb, legegyszerűbb és leginkább ügyfélbarát, mind a szolgáltatóhoz érkező, mind pedig az esetlegesen távozó ügyfelek esetében. Ez a jelenlegi folyamatok kialakítása során és azok folyamatos tökéletesítésekor is elsődleges szempontként került és kerül érvényesítésre.

A mobil számhordozás szabályait rögzítő Kormányrendelet 2004. március 18-án jelent meg, rendkívül rövid időt – mindössze kevesebb, mint másfél hónapot – hagyva a megvalósításra, amely rendkívül komoly feladat elé állította a Vodafone-t és a többi mobilszolgáltatót is.

A projekt során a Vodafone-nál 294 terméket/szolgáltatási elemet kellett ellenőrizni ill. módosítani, 734 napi rutin feladatot kellett ellenőrizni ill. módosítani. Ezen felül teljesen új rendszerek bevezetésére is sor került, ilyenek többek között a hívás- és jelzésirányítás (pl. SMS, MMS) területén bevezetett rendszerek, a hordozási folyamatokat támogató rendszerek, valamint a hordozott számokra vonatkozó tudakozó szolgáltatás.

A számhordozással kapcsolatos eddigi főbb mutatók a Vodafone-nál:
– Összes kérés Vodafone-hoz történő hordozásra vonatkozóan: 1461
– Összes kérés Vodafone-tól történő hordozásra vonatkozóan: 839
– Végrehajtott Vodafone-hoz történő hordozások: 231
– Végrehajtott Vodafone-tól történő hordozások: 89
– Vodafone-hoz történő hordozási igények sikerességi aránya: 56 %
– Vodafone-tól történő hordozási igények sikerességi aránya: 52 %
– Elutasított hordozási kérések legfőbb indokai (Vodafone bejövő és kimenő összesített):
-előfizetői adatok nem egyeznek (49 %)
-(lejárt) számlatartozás (34 %)
– Egykapus kérések aránya Vodafone-hoz és Vodafone-tól történő hordozási igényeknél: 79 %

A sikeres számhordozás feltételei:
– aktív telefonszám
– saját névre szóló előfizetői szerződés
– egyező előfizetői adatok (az átadó szolgáltatónál rögzítettekkel)
– kifizetett/lejárt ˝hűségnyilatkozat˝
– fennálló tartozások rendezése (beleérve minden már elkészült számlát)
– 30 napnál régebbi előfizetés / az utolsó hordozás óta legalább 30 nap eltelt



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek