Connect with us

Hirdetés

technokrata

Jól fogynak az innovatív termékek

Dotkom

Jól fogynak az innovatív termékek

A szórakoztató elektronika, az audió/videó, a fotó, az it és a telekommunikáció világpiaca a válság ellenére továbbra is bővül, 2009-ben a fogyasztók várhatóan két százalékkal többet költenek majd ezekre a termékekre – derül ki a GfK a kereskedelem és technológia területén több mint 80 országban elvégzett felmérésének eredményeiből.

Az előrejelzések szerint a teljes globális kiadás az idén várhatóan közel 494 milliárd euró lesz. Ez azonban országonként meglehetősen eltérő teljesítmények eredőjeként alakult ki. Az értékesítési forgalom 8 százalékos növekedésével jelenleg Japán a leggyorsabban növekvő régió, amelyet Afrika 6, Kína pedig 5 százalékos növekedéssel követ. A várakozások szerint azonban Észak-Amerikában 3, Európában 5 százalékos lesz a visszaesés. Magyarországon – legalábbis bizonyos szegmensekben – ennél is rosszabbak lehetnek az adatok. A szórakoztatóelektronikai cikkek piacán a növekedés üteme 2005 óta fokozatosan visszaesett, az első félévben az előző év azonos időszakához képest értékben és volumenben is közel 25 százalékos csökkenés jellemezte, miközben az árak átlagosan egy százalékkal mérséklődtek – mondta el Sztupár Andrea, a GfK country managere. A legnagyobb zuhanás a régebbi technológiát megtestesítő termékkategóriáknál következett be, míg kivételt jelentett a síkpaneles lcd- és plazmatelevíziók kategóriája. Ezeknél az eladások nyolc százalékkal nőttek, bár a csökkenő árak miatt az értékesítés összege ebben a kategóriában is visszaesett.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés