Connect with us

technokrata

Távmunka Csomag munkaadóknak

Dotkom

Távmunka Csomag munkaadóknak

A távmunka bevezetésének legfőbb akadálya az, hogy a munkaadó nincs tisztában ennek a speciális munkaszervezési mód alkalmazásának az előfeltételeivel, használatával és eredményességével. A Távmunka Csomag teljes megoldást nyújt.

A Negral Kft. létrehozta Alkalmazott Távmunka Módszertanára (ATM) épülő Távmunka Csomagot. A Távmunka Csomag célja, hogy teljes megoldást adjon, a felméréstől, a bevezetésen keresztül a távmunka monitorozásáig. Lehetővé kívánja tenni a munkaadók számára, hogy a távmunkával elérhető költségcsökkentések különösebb időráfordítás és felkészülés nélkül is elérhetővé váljanak minél szélesebb körben.

A felmérések és tapasztalatok alapján a távmunka bevezetésének legfőbb akadálya az, hogy a munkaadó nincs tisztában ennek a speciális munkaszervezési mód alkalmazásának az előfeltételeivel, a távmunka használatával elérhető költségcsökkentéseknek és hatékonyságnövekedésnek, nem tudja, hogy lehetne kiszámítani a megtakarításokat, nem tudja hogy fogjon neki a bevezetésnek, valamint nem tudja hogy kezelje a bevezetés és alkalmazás során felmerülő problémákat.

A távmunka bevezetéséhez a cégvezetés tudatos elhatározása szükséges. A bevezetés célja a cég munkafolyamatainak feltérképezése és hatékonyabbá alakítása. Csakis átgondolt, kristálytiszta üzleti folyamatok esetén van lehetőség arra, hogy a munkafolyamatokat informatikai megoldásokkal mérhetővé, tervezhetővé alakítsuk. Már önmagában ez az átalakítás és automatizálás is jóval hatékonyabbá teheti a cég működését: a késések előre jelezhetővé válnak, a munkaerő létszáma optimalizálható, az anyagbeszerzés és logisztika hatékonysága javul.

A távmunka egy további lépés, mely ugrásszerűen növeli a hatékonyságot: hihetetlen mértékben csökkenti a rezsiköltségeket, minden információ visszakereshetővé válik, a munkaerő létszáma mindig optimális lesz, és még sorolhatnánk.

Negral Távmunka Csomag

Audit: Az audit során a Negral szakemberei feltérképezik a cég aktuális munkaszervezési módját, üzleti folyamatait. Ebben a fázisban kerülnek meghatározásra a várt célok, érintett munkaterületek. Emiatt az audit sikeréhez a felsővezetés együttműködése és teljes támogatása szükséges. Az audit eredménye pontosan meghatározza azokat a területeket ahol a hatékonyságnövelés és a távmunka alkalmazható, valamint iránymutatást is tartalmaz a bevezetés további lépéseire.

BPR (üzleti folyamatok optimalizálása): Amennyiben az audit során változtatási igények kerültek megfogalmazásra, úgy a BPR elvégzi ezeket. Pontos iránymutatások készülnek az egyes folyamatokban szükséges változások módjára, ütemtervére és céljára. Meghatározásra kerülnek a felelősök és a változtatásban résztvevő személyek is.

Infrastruktúra kialakítása: Egyes esetekben az audit eredményeképpen kitűzött hatékonyságnövelés az infrastruktúra átalakítását kívánhatja meg. Ebben a munkafázisban történik a szükséges infrastruktúra kialakítása. A Negral partnerhálójának segítségével komplex megoldást tud nyújtani a hardware beszerzésben, Internet-elérés megoldásában, de akár a hangátviteli megoldásokban is.

Szoftvermegoldások: Az üzleti folyamatok módosítása esetén a szoftverekben végig kell követni a változásokat, alkalmassá kell tenni őket a távmunkára. Kontrolling és kommunikációs célokra speciális szoftverek bevezetése lehet szükséges. A Negral 5 éves gyakorlati távmunka tapasztalata során kialakult NAS Internet ERP egyes moduljai kiválóan illeszthetőek a már meglevő szoftverekhez, és segítik a munkaadót, hogy a távmunka bevezetése ne okozzon hátrányt a munkafeladatok kiosztásában sem, de az elvégzett munka feletti kontrollban sem.

HR (munkaerő): Távmunka esetén ki kell választani a munkaerőt, igény esetén fel kell venni megfelelő szakembereket. A távmunka-végzéshez speciális munkaszerződést, biztosítást kell kötni a munkavállalókkal. Ennek a jelenlegi törvényi szabályozás jogi hézagai miatt nincsenek egyértelmű megoldásai, mindig az adott szituációra kell kidolgozni a legalkalmasabb lehetőséget.

Oktatás: Az átalakult és új munkafolyamatokhoz a Negral szakemberei átképzéssel készítik fel a munkavégzőket. Az új infrastruktúra kezelésére, szoftverek használatára és a távmunka által támasztott szigorúbb munkavégzési kontroll megismerésére speciális távoktatási anyagokat kell biztosítani. Az oktatás infrastruktúrája gondoskodik még a távmunkások folyamatos tréningezéséről, továbbképzéséről és a távmunka-végzés során fellépő személyes problémáik időbeni kezeléséről is.

Kiknek ajánlják a Távmunka Csomagot
Aki már találkozott távmunkával kapcsolatos statisztikákkal, az meggyőződhetett arról, hogy szinte minden esetben jelentős megtakarítás és hatékonyságnövelés érhető el segítségével. Jelen recesszióban a Távmunka Csomag ezt a komoly üzleti lehetőséget kívánja kézzelfogható közelségbe hozni, elérhetővé tenni minden Munkaadó számára.

Milyen munkaterületek helyezhetők ki távmunkába?
Az IT, pénzügy, könyvelés, backoffice, adminisztráció, adatrögzítés, callcenter, support és még rengeteg más munkaterület végezhető távmunkában. Az Audit szakasz során a cég egyedi üzleti folyamatainak feltérképezése pontosan meghatározza azokat a munkaterületeket, melyek távmunkába kihelyezhetők. De a távmunka bevezetése nélkül is, a felkészülés során elért szabályozás, optimalizálás már önmagában komoly hatékonyságnövelést és költségcsökkentést eredményezhet. Emiatt nem csak a konkrét kihelyezett munkafolyamatokra van hatással a távmunka bevezetése, hanem a cég teljes működésére.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek