Connect with us

A bíróság a Vodafone-nak adott igazat, a helyzet bonyolódik

judge

E-gazdaság

A bíróság a Vodafone-nak adott igazat, a helyzet bonyolódik

A bíróság a Vodafone-nak adott igazat, a helyzet bonyolódik

!UPDATE! A Telekom válasza is megérkezett, frissítés a cikkben!

A Székesfehérvári Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság a Vodafone beadványa nyomán február 9-én, csütörtökön felfüggesztette a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) döntésének végrehajtását, jelentette be Király István a Vodafone Magyarország vezérigazgató-helyettese.

 

A Vodafone a Közbeszerzési Ellátási Főigazgatóság (KEF) kizáró döntését helybenhagyó KDB döntést, az illetékes Székesfehérvári Közigazgatási és Munkaügyi Bíróságon támadta meg és kérte, hogy a bíróság a saját döntésééig függessze fel a döntés végrehajtását, amiről a bíróság most döntött, felfüggesztve a Vodafone-t kizáró döntés végrehajtását.

Mivel a Telekom és KEF ennek ellenére aláírta a szerződést, a Vodafone most polgári peres úton is megtámadja a Budai Központi Kerületi Bíróságon, mivel álláspontja szerint a Székesfehérvári Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság döntésének hiányában a KEF eljárása nem zárult le jogerősen.

Mindez azt jelenti, hogy a Magyar Telekom és a KEF szerződése érvénytelen. Természeten ennek alapján a Telekom nem köthet további szerződéseket az állami vállalatokkal és ha mégis kötne ilyet, akkor az érvénytelen lenne, hiszen jelenleg a Vodafone az állami intézmények szolgáltatója a hatályos szerződések szerint, hangsúlyozta Király István.

A KEF és a Telekom a Vodafone figyelmeztetése ellenére, február 6-án aláírta a szerződést, ezért a Vodafone Magyarország a Magyar Telekom és a Közbeszerzési Ellátási Főigazgatóság (KEF) ellen is peres eljárást indít a Budai Központi Kerületi Bíróságon, mivel álláspontja szerint jogellenesen került sor a Telekom és a KEF közötti szerződéskötésre, mondta Király István.

A Vodafone Magyarország 2014 eleje óta számít az állam első számú mobilszolgáltatójának. A Vodafone a KEF „Mobil szolgáltatások beszerzése 2016” közbeszerzési eljárásán a legjobb ajánlatot tette, ám a KEF kizárta az eljárásból arra hivatkozva, hogy a Vodafone túl alacsony összegű ajánlatot tett és kétséges, hogy teljesíteni tudja-e a vállalását.

A KEF ezzel lényegében azt vonta kétségbe, hogy a Vodafone Magyarország – mint a világ második legnagyobb mobil szolgáltatójának leányvállalata – képes-e a szolgáltatást finanszírozni, mondta Király István. A vezérigazgató-helyettes hangsúlyozta, hogy a kiírásnak megfelelően megtett ajánlat nem veszteséges.

A potenciális KEF megrendelés éves szinten a Vodafone ajánlatával számolva mintegy 1 milliárd forintos nagyságrendű, a költségvetés számára éves szinten 500 millió forinttal kedvezőbb, mint a konkurens Telekom ajánlata.

 

 

A Tények: 

 

A 168/2004. (V. 25. ) Kormányrendelet hatálya alá tartozó intézmények részére az eljárásban a Vodafone ajánlotta a legkedvezőbb mobilszolgáltatási díjtételeket. A verseny végeredményét döntően befolyásoló, a belföldi tarifák összehasonlíthatóságát szolgáló „súlyozott szolgáltatási díjak összesen” bírálati elemre jelen eljárásban a Vodafone 2317 Ft, amíg Magyar Telekom Nyrt. másodikként 3603 Ft értékű ajánlatot tett.

 

Király István szerint nemzetgazdasági szinten, a költségvetésnek éves szinten a felolvasott eredmények alapján több mint 500 millió, a 3 év alatt mintegy 1,6 milliárd forintos felesleges kiadást jelenthet, ha a KEF döntése nyomán az állami intézmények nem a Vodafone által kínált feltételekkel veszik igénybe a mobilszolgáltatásokat.

 

A 2013/2014-es KEF közbeszerzés során mintegy 100 ezer a KEF hatálya alá tartozó SIM-kártyával szerződtek az állami intézmények a Vodafone-hoz.

A Vodafone 3 éve biztosítja a mobil távközlési szolgáltatásokat a kormányzati szektor részére a KEF által folytatott központi közbeszerzési eljáráson alapuló szerződés keretein belül, és mint nemzetközi háttérrel rendelkező tőkeerős szolgáltató továbbra is elkötelezett az állami intézmények tudatos, fenntartható működésének biztosítása iránt.

A Vodafone most nekik és minden potenciális KEF-es ügyfelének felajánlja, hogy a következő 3 évben is az új tenderben megajánlott, a korábbinál és a Telekom által most vállaltnál is lényegesen kedvezőbb árakon nyújtja a Vodafone mobil távközlési szolgáltatásait.

Update:

A Telekom reakciója:

Valótlan állításokkal vezeti félre a közvéleményt a Vodafone

A Vodafone 2017. február 10-i sajtóközleménye rosszhiszemű és valótlan állításokat tartalmaz. A Magyar Telekom pert indít a Vodafone ellen.

A Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) és a Magyar Telekom között egy jogszerű és eredményes közbeszerzési eljárás eredményeként február 6-án létrejött a „Kormányzati hangalapú csomagokra” vonatkozó megállapodás. A szerződést a felek valamennyi irányadó jogszabály betűjét és szellemét maradéktalanul betartva kötötték meg. A szerződés jogszerű és érvényes.

 

A Vodafone által hivatkozott, a Székesfehérvári Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság február 9-i (vagyis a jogszerű szerződéskötést követő) döntése nem jár azzal a hatással, hogy az érvényesen létrejött szerződést utólag érvénytelenné teszi.

 

Valótlan a Vodafone azon állítása is, hogy a Telekom ne köthetne további szerződéseket az állami vállalatokkal. Ezzel szemben az igazság az, hogy a teljes érintetti kör jogszerűen és érvényesen köthet szerződést a KEF eljárásában nyertes ajánlattevővel, a Magyar Telekommal.

 

A Vodafone valótlan tényállításai miatt a Telekom pert fog indítani a Vodafone ellen.

 

A Vodafone sajtókommunikációja és az érintett ügyfeleknek küldött tájékoztatása több valótlan állítást is tartalmaz, amelyek alkalmasak lehetnek arra, hogy megtévesszék az ügyfeleket. A Magyar Telekom ezért felszólította a Vodafone-t a jogsértő ügyfél-tájékoztatási gyakorlat és sajtónyilatkozatok azonnali megszüntetésére. Sajnáljuk, hogy a Vodafone ilyen, az ügyfelek félrevezetését célzó, méltatlan lépésekkel gondolja kezelni a kialakult helyzetet.

További E-gazdaság

Technokrata a Face-en

Tesztek

SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő
09

Autók

De miééért kellett ezt tenni az orrával?

2017. február 22. szerda