Connect with us

Hirdetés

technokrata

Internet Hungary 2006 és a Web 2.0

Kütyük

Internet Hungary 2006 és a Web 2.0

Az október 17-18-án, a Club Tihanyban hetedik alkalommal megrendezésre kerülő Internet Hungary konferencia a Web 2.0 alkalmazásokról fog szólni.

A konferencián az informatikai szakemberek mellett a tartalomszolgáltatók képviselői valamint a felhasználók vesznek részt. Az Internet Hungary 2006 a tartalommal, az információs társadalom egyénre gyakorolt hatásaival, szabályozással, vagyis azzal foglalkozik, hogy mire használhatjuk az Internetet üzleti céljaink eléréséhez .

Az Internet fejlődésével mára passzív fogyasztóból aktív felhasználóvá válhat bárki, hiszen szabadon tölthet fel illetve le információt, audiovizuális tartalmakat, vagy akár kezdhet üzleti vállalkozást a neten. A konferencia első napján az államigazgatás képviselői számolnak be arról, hogy a megszorítások idején mit tesz az állam az információs társadalom fejlesztésének érdekében, így Kóka János megnyitója és Baja Ferenc előadása után Sarkady Ildikó számol be a digitális átállás információs társadalmi jelentőségéről. Ezután a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete, civil felhasználók képviselője, bankárok, informatikával foglalkozó szakemberek és a Gazdasági Minisztérium képviselőinek részvételével zajló panelbeszélgetésen vitáznak arról, hogy mit tennének az internet penetráció meggyorsítása érdekében, továbbá milyen pénzügyi, lobby és politikai érdekek befolyásolják azt, hogy a digitális írástudók bevonása, vagy a leszakadóban lévő csoportok motiválása-e a fontosabb.

A szervezők ismét jelentős külföldi szakértői gárdát vonultatnak fel. Andrew McLaughlin, a Google utazó nagykövete az internet és a telekommunikációs hálózatok jogi hátterével és szabályozásával foglalkozik, Tim Wu, a Columbia Law School képviseletében pedig arra a kérdésre keresi a választ, hogy az Internet vajon lassul, vagy növekszik a jövőben, továbbá milyen kihívások előtt állnak a kormányok, a nagyvállalatok és a mobiltársaságok.

Előadást tart Tihanyban többek között: Zephyr Teachout az eddigi legnagyobb hatású online elnökjelölti kampány az, amerikai Demokrata Párt webes kampányának igazgatója, továbbá Rachel Rawlins a Global Voices főszerkesztője, aki a világ jelentős, de kevésbé ismert részeiről bloggerek segítségével gyűjt össze tudósításokat. Dan Gillmor, a Center for Citizen Media vezetője előadásában azzal foglalkozik, hogy hogyan befolyásolja a web2.0 az új médiát és milyen hatásai lehetnek majd a hagyományos értelemben vett televíziózásra és rádiózásra.

A konferencia gerincét a Web 2.0 piac méretét és szereplőit bemutató előadások adják, melyekben hallhatunk a hagyományos online üzleti tevékenységektől való eltéréseikről, illetve kis- és középvállalatok mutatják be, hogyan használják a netet és a blogokat. A Mobilismo szekció pedig a mobiltechnológiában a beszélgetésen, a chatelésen, a fizetéseken és a közösségi játékokon túlmutató új lehetőségekről szól.

Október 17-én este átadják a „Magyarország – ahogy én látom” című videopályázat díjait is, melyet a szervezők az m2 Kultúrház című műsorával közösen írtak ki.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés