Connect with us

Hirdetés

technokrata

Többet főzünk és tévézünk, de vajon miért?

FrissInfo

Többet főzünk és tévézünk, de vajon miért?

Többet főzünk és tévézünk, de vajon miért?

Az elmúlt évek vitathatatlan lenyomatot hagytak a mindennapi életünkön, a pandémia és a gazdasági helyzet mellett a soha nem látott mértékben történő technológiai fejlődés és digitális újdonságok erősen formálták azt, hogyan töltjük el a szabadidőnket.

Kevesebbet járunk moziba vagy koncertekre, gyakrabban nyúlunk a távirányító után és főzésre is egyre több időt szánunk. A Samsung legújabb kutatása azt vizsgálja, hogyan változtak a hazai tartalomfogyasztási, vendégvárási és kikapcsolódási szokások, valamint arra is keresi a választ, hogyan képzeljük el a jövő szórakozási formáit.

Decemberben az év végi hajtást követően sokan a megérdemelt – akár hosszabb – szabadságukat töltik. Ebben az időszakban számtalan kikapcsolódási lehetőség és program áll rendelkezésre. Az utóbbi évek társadalomra és gazdaságra gyakorolt szokásformáló hatásai azonban megmutatkozhatnak abban is, hogyan gondolkozunk a szabadidőnkről. Legújabb reprezentatív kutatásában a Samsung azt vizsgálta, hogyan kapcsolódnak ki a magyarok.

Sokan a hobbijuknak szentelik a szabadidejüket, nem ritka a szabadban történő vagy az otthoni sportolás, barkácsolás, kézműveskedés, vagy akár növénygondozás, azonban a megkérdezettek körében a legnépszerűbb szabadidős tevékenység a tévénézés, filmnézés. Olyannyira, hogy a válaszadók csaknem kétharmada (64%) minden nap leül a képernyő elé, hogy filmet vagy tévéműsort nézzen, a megkérdezettek 91%-a legalább heti egyszer bekapcsolja a televíziót.

Gyakrabban tévézünk és főzünk, mint két-három éve

Nemcsak a hűvös és csípős időben hívogat egyre inkább az otthonunk melege: a megkérdezettek több mint egyharmada állította, hogy több időt tölt otthon, mint két-három évvel ezelőtt, az átalakuló szokásoknak, az egyre megszokottabbá váló hibrid munkarendnek vagy akár a gyarapodó digitális lehetőségeknek köszönhetően. A válaszadók 33%-a áll többet kedvtelésből a konyhában, 31%-uk pedig több mozgóképes tartalmat fogyaszt, mint pár évvel ezelőtt. A tevékenységek összefonódnak: legtöbben szöveges útmutatót választanak a főzéshez, amik a válaszadók 35%-ánál kerülnek elő okostelefonon vagy tableten, 21% a szakácskönyvet nyitja ki, 16% a laptop után nyúl. A receptvideók és gasztronómiai műsorok is segítenek eligazodni a hozzávalók útvesztőjében: 23% az okostelefonján, 4% pedig televízión követi az útmutatásokat.

Ha elkészült az étel még fontosabbá válik a mozgóképes tartalom, a válaszadók 41% étkezik tévénézés közben. A felmérésből kiderül, hogy minden harmadik ember szabadidejére hatással volt a pandémia, míg az anyagi helyzet változása tízből négy ember házon kívül eltöltött szabadidejét befolyásolta, főként a házon kívüli és a kulturális időtöltés kárára, akik korábban az adott programon szerettek kikapcsolódni, azoknak 46%-a ritkábban jár moziba, 37%a wellnessről, 43% pedig a koncertekről mond le.

Kirajzolódik, hogy a tévénézés és a mozgóképes tartalomfogyasztás mindinkább központi szerepet tölt be a szórakozásban, kikapcsolódásban. A kutatásban résztvevők 95%-a rendelkezik televízióval, sőt, többségük háztartásában (65%) okostévé található, amelynek köszönhetően bárki könnyen valódi moziélményt varázsolhat otthonába, szemezgetve a streamingszolgáltatók széles kínálatából. A munkához elengedhetetlen eszközök, mint az okostelefonok és a laptopok, illetve számítógépek, a munkaidő végével szintén szórakoztatóközponttá válhatnak, nemcsak filmeket, hanem vlogokat és közösségi médiában megosztott videókat néznek rajtuk a felhasználók. A tévékészülékek leggyakrabban a nappaliban, illetve a hálószobában kapnak helyet (64-64%). Ebből látszik, hogy nemcsak egyedül vagy családi körben, hanem társaságban is a távirányító után nyúlunk: a szórakoztató elektronikai eszközök közül legtöbben a televíziót használják vendégség alkalmával. A készüléket a házigazdák 74%-a be szokta kapcsolni az esetek legalább felében, leggyakrabban zenehallgatásra, film, illetve sorozat nézésére.

Az okostévék erősödő szerepe és a virtuális valóság izgalma

Az okostévék és a streaming szolgáltatások ma is nagy népszerűségnek örvendenek, de vajon mi határozza meg a trendeket a jövőben? Milyen kikapcsolódási formát választunk kettő, öt vagy akár tíz év múlva? A Samsung számára a felhasználóik gondolatai és elképzelései éppen olyan fontosak, mint a visszajelzéseik az egyes termékekről. Ezért idei kutatásában megkérdezte a felhasználókat, milyen változásokat remélnek vagy várnak el a jövőtől. A kutatásban résztvevők a számítógép és az okosóra mellett az okostévének jósolnak növekvő jelentőséget öt év múlva. Mindemellett a streaming szolgáltatók filmjeinek, sorozatainak nézését, valamint a virtuális terekben való időtöltést prognosztizálja gyakoribb tevékenységnek minden második válaszadó. Nem kizárt, hogy a jövőben a technológia vívmányainak köszönhetően, avatárokkal, pixelekké válva töltjük a szabadidőnket: a megkérdezettek 49%-a véli úgy, hogy a szabadidejük egyre növekvő részét töltik majd metaverzumokban, a kézzelfogható valóságtól elrugaszkodva.


További friss híreket talál a Technokrata főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

További FrissInfo

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
hisense
apple
casio

SmartWatch

Visszatért a ’70-es évek úttörő karórája

2024. február 22. csütörtök
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés