Connect with us

Hirdetés

technokrata

A rendelkezésre álló tőke korlátozza a gyors ütemben fejlődő technológiai cégeket

Dotkom

A rendelkezésre álló tőke korlátozza a gyors ütemben fejlődő technológiai cégeket

Az alternatív telekommunikáció átveszi a vezetést a „technológiai tigrisek” között. A Deloitte felmérésének eredménye: a gyors ütemben fejlődő technológiai cégek legfőbb problémája a korlátozottan rendelkezésre álló tőke.

A Deloitte a múlt héten bejelentette a leggyorsabb ütemben fejlődő közép-európai technológiai vállalatok körében évenként elkészített Fast 50 felmérésének eredményét. Az idei év győztese a cseh Aliatel, amely 4,846%-os növekedést ért el az elmúlt öt évben. A kiegészítő felmérésben a Fast 50 technológiai cégek több mint fele kifejezte aggodalmát a korlátozottan rendelkezésre álló tőke fölött, és a legfőbb kihívásként az értékesítést, és a marketinget jelölte meg.

A Fast 50 cégek között 2003-ban első helyet elérő Aliatel egy csehországi székhelyű alternatív telekommunikációs cég. Az elmúlt öt év során az Aliatel hang-, adat-, és Internet-szolgáltatásainak portfoliójából származó bevétele elképesztő mértékben, 4,846%-kal nőtt. Ez kétszer akkora növekedést jelent, mint az idei Fast 50 felmérésben szereplő bármely más vállalaté.

A második helyet a lengyel Internet-szolgáltató, a Home.pl szerezte meg, 2,280%-os növekedéssel. A harmadik, negyedik és ötödik helyen az alábbi cégek állnak: Obchodni dum.cz, a háztartási és egyéb elektronikai készülékeket forgalmazó legnagyobb csehországi online áruház üzemeltetője (1,974%); a P.U.P. SPIN, egy adminisztrációs és számlázási IT-szolgáltatásokra specializálódott lengyel cég (1,847%); és az ICZ, amely egy cseh IT-megoldásokat nyújtó és rendszer-integrátor vállalat (1,436%).

„A lassú gazdaság, és a tőkéhez való korlátozott hozzáférés ellenére, van néhány fantasztikusan teljesítő cég a régióban.” – mondta John Wilson, a Közép-európai Fast 50 koordinátora. „Ezek olyan vállalatok, amelyek kiváló termékeiket a megfelelő időben hozták ki a piacra, és minőségi humán erőforrással dolgoznak. Ezeket a vállalatokat tekintve az látszik, hogy van a régióban a vállalatoknak egy olyan csoportja, amely képes megvalósítani az elképzeléseit.”

Idén nehezebbek voltak a jelentkezés feltételei. A fő kategóriába tartozó cégeknek legalább öt éve kell működniük, és a működés első évében (1998) legalább 50.000 euró bevétellel kellett hogy rendelkezzenek. A Közép-európai Fast 50 felmérésbe tartozó cégeknek a központjuk is Közép-Európában kell, hogy legyen, kizárva ezzel a versenyből a külföldi tulajdonú leányvállalatokat.

A fiatalabb cégek bemutatására megalkották a „Rising Star” kategóriát. Olyan vállalatok tartoznak ide, amelyek gyorsan szereznek nevet maguknak a közép-európai technológiai szférában. A Rising Star cégek 3-5 éve léteznek, és eleget tesznek a Fast 50 korábbi kritériumának, miszerint három éve működnek, és az első évben legalább 30.000 euró bevétellel rendelkeztek.

A Rising Star rangsorában az első helyen a Hoga.pl – egy lengyel Internet-szolgáltató és e-shop – áll. Bevétele 1,727 %-kal nőtt az összehasonlítási időszak során. Második helyen a ZOOM International, a cseh székhelyű szoftverbiztonsági rendszereket fejlesztő cég áll, 1,476%-os növekedéssel. A cseh Internet-szolgáltató, az Aaron Group a harmadik, 1,446%-os bevétel-növekedéssel. A membrán szállító fehérjék és a daganatos betegségek többféle gyógyszerre való rezisztenciájának orvosi kutatására és fejlesztésére szakosodott magyar SOLVO Biotechnology áll a negyedik helyen (1,371%), az e-kereskedelemmel foglalkozó lengyel Merlin.com.pl (1,327%) pedig az ötödik a Rising Star vállalatok rangsorában.

All-star vállalatok
A Fast 50 verseny legkiemelkedőbb kategóriája az All star, amelybe a folyamatos bevétel-növekedést fenntartó cégek kerülnek. Az All starkategóriában azok a vállalatok indulhatnak, amelyek az elmúlt három egymást követő évben helyezést értek el a Fast 50-ben.

“Nem túlzás legfényesebb csillagoknak nevezni ezeket a vállalatokat, tekintve azt a nehéz gazdasági környezetet, amelyben folyamatosan fenn tudták tartani ezt a fantasztikus eredményt.” – mondta John Wilson.

Az All starklub tagjai közé tartozik a cseh TES Media, egy piacvezető kábeltévé-vállalat; az internetes megjelenésekkel és tanácsadással foglalkozó Internet Info; a szoftvermegoldásokat szolgáltató Logos; az e-business és online szolgáltatásokkal kapcsolatos tanácsadó cég, a Fractal, mely repülőjegy-rendelési lehetőséget is nyújtó e-üzletet működtet; az e-business szoftvereket gyártó Brain System; valamint az alábbi magyar vállalatok: az ICON, IT infrastruktúra és biztonsági rendszer tervező cég; a call-center megoldásokkal és CRP-szolgáltatással foglalkozó Marketlink; illetve a lettországi Lursoft IT, amely üzleti adatoknak az Interneten való közzétételével foglalkozik.

A Fast 50technológiai cégek felmérése Közép-Európában a Deloitte folyamatos törekvése arra, hogy kiemelje a növekvő vállalatokat, és beazonosítsa az őket érintő legfőbb problémákat és lehetőségeket. A Fast 50cégeket a Deloitte 10.000 vállalat közül választotta ki, majd személyesen vette fel a kapcsolatot a legkiemelkedőbb 80 céggel. A Fast 50 program ez évi győztesei a régió hét országából – a Cseh Köztársaságból, Észtországból, Magyarországról, Lettországból, Lengyelországból, Szlovákiából és Szlovéniából – kerültek ki.

A Fast 50technológiai vállalatok szabadalmazott technológiák fejlesztésével vagy előállításával foglalkoznak, vagy forrásaik nagy részét költik kutatási és fejlesztési tevékenységre. Közép-Európában a felmérésben részt vevő cégek fele (52%) közvetlenül a szoftver-ágazatban tevékenykedik, az egyéb Fast 50cégek pedig az Internet, a kommunikáció, számítógépek, elektronika területén és tudományos területeken működnek. A vizsgált cégeket egy adott időszakban elért bevétel-növekedésük alapján rangsorolják.

A Fast 50kiválasztási folyamat részeként a vállalatokat megkérdezték azokról a legfőbb tényezőkről, amelyek növekedésükben szerepet játszanak, valamint a tevékenységüket érintő legfőbb kihívásokról és problémákról. A cégeknek több mint egyharmada (36%) a kitűnő terméket jelölte meg a növekedés fő tényezőjeként. Az egyéb elősegítő tényezők között szerepelt a jó piaci időzítés (28%), valamint a munkaerő kiemelkedő minősége (24%).

A működést érintő legfőbb probléma a Fast 50cégek 48%-a számára a korlátozottan rendelkezésre álló tőke. Mivel az Egyesült Államokban és Európában is továbbra is szűkös lehetőségekkel bír a tőkepiac, a rendelkezésre álló tőke az idei Fast 50felmérésben is ugyanolyan nagy jelentőséget kapott, mint a tavalyi évben. A második legfontosabb probléma az, hogy a cégvezetésnek nincs elég ideje az üzleti lehetőségek vizsgálatára (42%). A fontossági sorrendben ezt követi a munkaerő hiánya (32%), problémák a vállalat infrastruktúrájában (24%). A vállalati kultúra visszaesését és az ügyfélszolgálatot kevésbé fontos hátráltató tényezőként jelölték meg (20% illetve 10%).

A vállalkozás értékesítési és marketing oldalának fejlesztése jelenti a Top 50 vállalatok számára a legnagyobb kihívást – nem pedig a technológiai vagy piaci változás. A megkérdezett cégek majdnem fele (46%) helyezi első helyre az értékesítés és marketing problémáját. Annak ellenére, hogy ezek a vállalatok egyértelműen a technológiától függenek, csak 24%-uk tekintette a technológia és a piac változásait az előttük álló legnagyobb kihívásnak.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés