Connect with us

Hirdetés

technokrata

A 2024. évi CES®-en ünnepli világpremierjét a Honda 0 Series modellcsalád

honda

Garázs

A 2024. évi CES®-en ünnepli világpremierjét a Honda 0 Series modellcsalád

A 2024. évi CES®-en ünnepli világpremierjét a Honda 0 Series modellcsalád

Ezeken már az új H-embléma tündököl, amit kizárólag a Honda következő generációs elektromos járművei kapnak meg

Az Egyesült Államokban, egészen pontosan a Las Vegas-i CES® 2024-en mutatta be az új, globális piacra szánt Honda 0 Series elektromos modellcsalád első tagjainak prototípusát a Honda.

A Saloon és a Space-Hub nemzetközi értékesítése várhatóan 2026-ban kezdődik, s már az új H-emblémával kerülnek a kereskedésekbe. Az átrajzolt márkajelzést kizárólag a Honda következő generációs elektromos autói kaphatják meg.

A Honda üzleti stratégiáját a márka jelmondata határozza meg: Az álmok ereje – Így hozzuk mozgásba Önt. Ezt az üzenetet közvetíti a Honda kiállítási területe is, valamint a cég mobilitási termékei és szolgáltatásai, melyekkel az emberek „átlépik a tér és az idő korlátait, s kiterjeszthetik képességeiket, illetve lehetőségeiket”. Az újdonságokkal a Honda nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy az emberek megvalósíthassák saját álmaikat és maguk is olyan hajtóerővé váljanak, ami előreviszi a társadalmat.

A vállalat arra törekszik, hogy 2050-re a teljes gyártásfolyamat karbonsemleges legyen, csakúgy, mint a termékválaszték.  Ez a Honda elektromos átállásának végét jelenti majd a személygépjárműveket illetően, a cég ugyanis azt a célt jelölte meg, hogy 2040-ben már kizárólag EV-ket és FCEV-ket értékesít majd globális szinten.

A Honda 0 Series néven érkező EV-modellcsalád jól mutatja, hogy a Honda – globális jelmondatával és elektrifikációs törekvéseivel összhangban – jelentős átalakuláson megy keresztül. Az elnevezés a Honda elektromos autó fejlesztése iránti elkötelezettségéről árulkodik, s arra utal, hogy a legendás cég, mint autógyártó visszatér a „kiindulási ponthoz”, és nulláról kezdi elektromos autóinak kidolgozását.  Természetesen azzal együtt, hogy felhasználja egyedülállóan gazdag gyártói tapasztalatát, így nemcsak az M/M gondolkodásmód érvényesül, hanem a klasszikus Honda-értékek is megmaradnak. Ez azt jelenti, hogy továbbra is élmény lesz vezetni a márka járműveit, melyek szabadabbá és élvezetessé teszik a mobilitást.

A Honda 0 Series modellcsaládot a japán vállalat 2026-ban vezeti be a nemzetközi piacra. Az új típusok értékesítése Észak-Amerikában kezdődik, ezt követi Japán, Ázsia, Európa, Afrika, a Közel-Kelet és Dél-Amerika.

<A Honda 0 Series-ről>

  • Gondolatok a „0” mögött
  1. A Honda története: Az alapok és az új kezdőpont (Az új „zeró”)

A Honda visszatér gyökereihez és új indulási pontról, ámde korábbi elveihez hűen kezdi meg következő generációs elektromos járműveinek fejlesztését. Tovább él az M/M gondolkodásmód, és fókuszban marad a vezetési élmény, illetve a mobilitás szabadsága, azaz minden érték, ami a Hondának és a felhasználóknak fontos.

  1. Hűen a globális jelmondathoz: megindító, emberek szívét rabul ejtő termékek születnek, melyeket nulláról létre hozott értékek tesznek különlegessé

A Honda tevékenységét továbbra is a vállalat nemzetközi jelmondata határozza meg: Az álmok ereje – Így hozzuk mozgásba Önt.  Mivel a – kreatív gondolkodásmódnak köszönhető –  értékteremtés nulláról indul, a Honda vásárlóknak is olyan élményben lehet része, ami új kezdőpontot jelent majd. Így viszi tehát előre az embereket és a társadalmat a Honda.

  1. Kezdeményezések a társadalom szolgálatában: elhivatottság a „zéró” kapcsán.

A Honda egyik legfőbb törekvése, hogy járműveinek a teljes élettartam során „zéró” legyen a környezeti hatása, beleértve magát a vállalati tevékenységet is. Emellett az is célja, hogy a Honda autók, illetve motorkerékpárok képesek legyenek minden (!) halálos balesetet elkerülni.

  • „Karcsú, könnyű és bölcs” – Új EV-fejlesztési megközelítés és 5 alapérték, amit a Honda elektromos járművei képviselnek

A Honda 0 Series fejlesztőcsapata visszatért a Honda kiindulási pontjához, és átgondolta, milyen típusú elektromos járműveket szeretne készíteni az előttünk álló időszakban.  Úgy határoztak, hogy a túlzó méret és tömeg jelentette korlátok leküzdésével új értéket teremtenek az elektromos autók piacán, azaz hadat üzennek a nagy és nehéz akkumulátorcsomagoknak, valamint a hordozásukhoz szükséges, ugyancsak nagy és nehéz platformoknak. Az új EV-tervezési irányt három hívószóval írja le a vállalat: karcsú, könnyű és bölcs.

Karcsú:

Kihasználva a formatervezési lehetőségeket, új, karcsú, alacsony padlómagasságú EV-platform jöhet létre, amelynek kicsi a tömege és aerodinamikai hatékonyság szempontjából is kiváló.

Könnyű:

A közvélekedés szerint az elektromos járművek sportosak és hatékonyak. Hogy ez valóban így is legyen, a Honda, mint autógyártó visszatért kiindulási pontjához és egyedi technológiai megoldásokat dolgozott ki.

Bölcs:

Hogy a Honda egyedi, szoftveralapú mobileszközei napvilágot láthassanak, a márka összegezte eddig szerzett tudását és olyan fejlett, intelligens műszaki megoldásokkal állt elő, melyek még okosabbá teszik a járműveket.

A fenti irányelvek alapján megalkotott, dedikált EV-architektúrára épülő modellek az alábbi 5 fő értéket hordozzák:

  • Művészi formavilág, ami pozitív rezgéseket kelt
  • AD és ADAS rendszer, melynek köszönhetően teljes biztonságban és lelki nyugalomban autózhatnak az utasok
  • Optimális „tér” az embereknek, amit az IoT (Internet of Things) és a többi mobilkommunikációs eszköz tesz lehetővé
  • Egyedülálló vezetési élmény – a felhasználó egynek érezheti magát a járművel
  • Kimagasló teljesítmény és elektromos hatékonyság
  • 5 fő érték
  • Művészi formavilág, ami pozitív rezgéseket kelt:

Az új formanyelv a „The Art of Resonance”, azaz a „A rezgések művészete” nevet kapta. A „környezet, a társadalom és a felhasználók rezgésein” alapuló gondolkodásmód folyományaként olyan fenntartható mobilitási termékeket kínál majd a Honda, amelyek pozitív rezonanciát keltenek a szemlélőkben, egyszersmind kibővítik az emberek mindennapi lehetőségeit.

  • AD és ADAS rendszer, melynek köszönhetően teljes biztonságban és lelki nyugalomban autózhatnak az utasok

Mérföldkő volt a márka életében a Honda SENSING Elite menetbiztonsági csomaggal felszerelt, vadonatúj Legend 2021-es bemutatkozása, hiszen önvezető rendszere már 3. szinten áll, így megfelelő körülmények között autonóm közlekedésre is képes. Hogy a márka által fejlesztett önvezető-technológia előnyeit minél több vásárló használhassa ki, a Honda 0 Series modellcsalád is megkapja a – Honda SENSING Elite-ra épülő – ADAS (ti. Advanced Driver-assistive System) rendszert.

Ez lehetőséget ad, hogy az évtized második felében a Honda 0 Series család modelljeiben is megjelenjen az AD (Automated Driving) önvezető rendszer, tehát a kedvező árú elektromos autókban több autonóm funkció lesz elérhető.

A jövőbe mutató AD rendszer fejlesztéséhez a Honda „emberközpontú” biztonsági koncepciója adta az alapokat. Különleges képességei egyebek mellett a fejlettebb mesterséges intelligenciának (AI) és a hatékonyabb érzékelésnek, illetve döntéshozatalnak tudhatóak be, de az is sokat nyom a latban, hogy az emberhez hasonlóan, természetesen, nagy precizitással méri fel a veszélyhelyzeteket – így lesz az autonóm funkciók használata megnyugtatóan biztonságos.

Honda Presents World Premiere of the “Honda 0 Series” Represented by Two New Global EV Concept Models at CES 2024

Az ilyen fejlett AD rendszerek sokkal több – gyorsforgalmi utakra jellemző – közlekedési helyzetben lehetnek a vezető segítségére, sőt a sofőrök egyre többször autózhatnak majd „kéz nélkül” az alacsonyabb rangú közutakon is.

  • Új érték a „tér”, amit az IoT (Internet of Things) és a többi mobilkommunikációs eszköz tesz lehetővé

A Honda 0 Series modellek – könnyen használható, biztos kapcsolatot szavatoló – fedélzeti rendszere az IoT és a többi mobilkommunikációs eszköz révén a vezetést, a használatot és a kapcsolattartást illetően is szórakoztató élményt nyújt.

Az AI (mesterséges intelligencia) és a „big data” segítségével a jármű megjegyzi a felhasználó szokásait, például, hogy milyen zenét hallgat, egyszersmind figyeli a sofőr viselkedését és vezetés közbeni döntéseit, majd különböző javaslatokat tesz ezekkel összefüggésben. Ezenfelül hasznos információkkal szolgál az út közben érintett területekről, és útbaigazítással támogat az „utolsó métereken” is, mikor a felhasználók kiszállnak az autóból, hogy gyalogosan közelítsék meg céljukat.

A jármű értéket nyújt, hiszen „megérti” az utasok érzéseit. Minél többet használják az emberek az autójukat, annál szorosabb kapcsolatba kerülhetnek vele, a jármű pedig bármikor megadhatja utasainak a „kapcsolattartás örömét” a mindennapok során.

  • Egyedülálló vezetési élmény – a felhasználó egynek érezheti magát a járművel

A Honda elektromos hajtásláncokhoz és menetdinamikához kapcsolódó műszaki megoldásai a Honda 0 Series modellcsaládnál is szerephez jutnak, s új szintre emelik a felhasználói élményt. A vezető mentálisan és fizikailag is egynek érezheti magát a járművel, mi több sportosan is autózhat. Ráadásul a Honda 0 Series család tagjaiban az alacsony építésmód és a Honda motorsportban kidolgozott, aerodinamikai fejlesztéseinek sokasága talál egymásra, így a külső és belső tulajdonságok tökéletes összhangban vannak.

  • Kimagasló hatékonyság és elektromos teljesítmény

A hibrid hajtásláncok és a hagyományos erőforrások fejlesztése során szerzett tudást arra használta fel a Honda, hogy a lehető leghatékonyabb elektromos hajtásrendszert alkossa meg. Túl azon, hogy megkapják az előremutató e-Axles egységet, a Honda 0 Series modellek az energiaátalakítást és a helykihasználást illetően is a legmagasabb színvonalat képviselik. Ugyanakkor kis tömegű és nagy sűrűségű akkumulátorcsomaggal, valamint kiváló légellenállással büszkélkedhetnek, nem meglepő tehát, hogy a viszonylag kis kapacitású áramtároló ellenére megfelelő hatótávval számolhatnak az utasok.

Az elektromos járművek elterjedését már a kezdetek óta a töltési idő és az akkumulátor-kapacitásvesztés kapcsán megfogalmazott vásárlói aggályok hátráltatják, ezért a Honda 0 Series családba tartozó modellek stresszmentes töltést és hosszú éveken át kiváló akkumulátorteljesítményt szavatolnak.

Az évtized második felében érkező Honda 0 Series modellek töltési ideje tovább mérséklődik, ezáltal mindössze 10-15 percre lesz szükség ahhoz, hogy az akkumulátor töltöttségi szintje 15%-ról 80%-ra növekedjen. Eközben a Honda azon dolgozik, hogy – több mint 1 millió elektromos járműből kinyert, hatalmas mennyiségű vezetési adat birtokában – olyan korszerű akkumulátorszabályozási technológiát hozzon létre, melynek segítségével az akkukapacitás csökkenése 10 év használat után sem több 10%-nál.

  • Tanulmánymodellek a Honda 0 Series sorozatban – Saloon és Space-Hub

<Saloon>

A Saloon a Honda 0 Series sorozat zászlóshajója, mondhatni, a „Karcsú, könnyű és bölcs” gondolkodásmód megtestesítője. A kifejezetten elektromos járművekhez fejlesztett EV-architektúra nagy szabadságot enged a formatervezőknek, és figyelemre méltó, hogy miként ülteti át „Az ember a gép előtt” koncepciót a villanyautók világába.

Alacsony karosszériája és sportos formavilága már első pillantásra megkülönbözteti a Saloont a többi elektromos autótól, és magával ragadó karosszériája sokkal tágasabb belső teret rejt, mint azt a külső megjelenés alapján képzelnék az emberek. Tetszetős műszerfalának középpontjában az ösztönösen kezelhető, kifinomult és integrált „ember-gép felhasználói felület” (HMI) áll, amellyel egyszerűen irányítható az autó, illetve a funkciók sokasága. A könnyedén átlátható kocsitest és az intuitív felhasználói felület (UI) révén a Saloon nyújtotta vezetési élmény igazodik vezető lelkületéhez.

A steer-by-wire azaz fizikai kapcsolatot nélkülöző kormányzás alkalmazásával és a Honda által az eredeti robotikai technológiák fejlesztése révén felhalmozott mozgásirányítási rendszer továbbfejlesztésével, beleértve a testtartás-szabályozást is, a Saloon célja, hogy a vezető akarata szerinti irányítást valósítson meg a legkülönbözőbb vezetési helyzetekben.

A Honda 0-sorozatának zászlóshajó modelljeként a Saloon az EV-korszakban a vezetés végső “örömét” keresi. Továbbá, beleértve a belső és külső fenntartható anyagok használatát, a Saloon olyan egyedi modellként kerül kifejlesztésre, amely rezonál a felhasználókkal és a természeti környezettel.

A Honda 0 Series modellcsalád zászlóshajójaként a Saloon célja, hogy a járművezetőknek az elektromos autók korszakában is átütő vezetési élményben legyen része. Nem mehetünk el szó nélkül amellett sem, hogy a Saloon karosszériájának és utasterének megalkotásakor nagy mennyiségben alkalmaztak fenntartható anyagokat, ezáltal „együtt rezeg” a felhasználókkal és magával természettel.

<Space-Hub>

A Honda 0 Series modellcsalád tagjaira jellemző formanyelvnek hála a Space-Hub jelentősen kibővíti az emberek hétköznapi lehetőségeit. Tágas beltere és átlátható karosszériája a „Karcsú, könnyű és bölcs” megközelítésnek tudható be, s nem egyebet kínál, mint rugalmas, variálható kabint, ami azonnal alkalmazkodik a felhasználó aktuális tevékenységéhez, nem mellesleg harmonikus kapcsolatot teremt az emberek, illetve az emberek és a társadalom között. Ez a „közös rezgés” a legfőbb érték, amit az új elektromos Honda autók kínálnak.

<Az új H-emblémáról>

A jelenleg használt H-embléma hosszú múltra tekint vissza, hiszen 1981-ben, a korábbi márkajelzést átdolgozva vezette be a Honda. Kihangsúlyozva az új elektromos Honda autók fejlesztésének fontosságát, a márka döntéshozói úgy határoztak, hogy új H-emblémát rajzolnak.

Ez nemcsak az autók ultramodern mivoltáról tanúskodik, hanem azt is mutatja, hogy a Honda eltökélt az átalakulást illetően és az új kihívásokra reagálva önmagán, illetve eredetén túlmutató termékeket fejleszt. Az új dizájn széttárt karokat szimbolizál, és azt hivatott kifejezni, hogy a Honda eltökélt a mobilitásban rejlő lehetőségek kibővítése iránt, elektromos járművei pedig készen állnak a felhasználói igények kielégítésére. Ez az új H-embléma kerül majd a következő generációs Honda elektromos járműveire, beleértve a Honda 0 Series modellcsalád tagjait is.


További friss híreket talál a Technokrata főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés