Connect with us

Hirdetés

technokrata

5+1 klasszikus Maserati, amit a Festetics Concours d’Elegance-on megtekinthetsz!

maserati

Garázs

5+1 klasszikus Maserati, amit a Festetics Concours d’Elegance-on megtekinthetsz!

5+1 klasszikus Maserati, amit a Festetics Concours d’Elegance-on megtekinthetsz!

Rendkívüli modellekkel várja az érdeklődőket a veterán autókiállítás

Különleges rendezvény várja az ősz első hétvégéjén a Keszthelyre látogatókat: a második alkalommal megrendezése kerülő Festetics Concours d’Elegance veterán autó szépségversenyen ritka motorkerékpár, hotrod-ok, 1950 előtt, illetve az 50-es és 60-as évek között gyártott veterán gépjárművek is megtekinthetők lesznek.

A remek családi programnak ígérkező, ingyenes kiállításon az olasz luxusautó-márka, a Maserati klasszikus modelljeivel is találkozhatnak az érdeklődők.

Szeptember 2-3-án a veterán járműveké a főszerep Keszthelyen: a Festetics Concours d’Elegance-ra kilátogatókat igazi járműcsodák várják majd. A klasszikus különlegességeket felvonultató seregszemlén, melynek az egyedülálló szépségű Festetics-kastély udvara ad otthont, a tulajdonosok idén három kategóriába nevezhetik jármű-különlegességeiket. A többtagú szakmai zsűri a motorkerékpárok, az 1950 előtt gyártott, valamint az 1950-1960 között szerelt autók csoportjaiban osztja majd ki díjait.

A Festetics Concours d’Elegance-on már tavaly is igazi különlegességek képviseltették magukat: a 2022-es esemény Best of Show díját egy Siddeley Special 6 nyerte el, a közönségdíjat egy Jaguár XK 140 érdemelte ki. Az idei indulók között szerepel egy több mint 100 éves, 1922-es Citroën-modell is. A veterán szépségversenyre benevezett jármű-kuriózumok mellett kiállított egyedi modelleket is megcsodálhatnak az érdeklődők. A rendezvényen szereplő 1936-os Talbot Lago versenyautó egyedülálló az egész világon, egy 1914-es Ford T-Modell pedig a tavalyi verseny legidősebb résztvevője volt.

Klasszikus és modern Maseratik is várják az érdeklődőket

A Festetics Concours d’Elegance egyetlen autós támogatója a Maserati Wallis Motor. Az olasz luxusautó kizárólagos hazai forgalmazója külön „Maserati-szigeten” állítja ki a márka aktuális, legújabb modelljeit, amik mellett a látogatók klasszikus Maseratikat is megcsodálhatnak. Mutatjuk is, többek között mely modellekkel találkozhatnak a résztvevők.

  1. Mistral 3700 Coupé

Különösen ritka típus, melyből a világon mindössze 948 db-ot gyártottak, 1963 és 1970 között. A modell soros, hathengeres 3485 köbcentis motorjának teljesítménye 235 lóerő; a karosszériát Pietro Frua olasz designmester tervezte. Magyarországon jelenleg a keszthelyi autókiállításon is résztvevő példány az egyetlen.

  1. Biturbo Spyder

A Maserati az 1960-as évektől hosszú ideig nem gyártott cabriót, a Carozzeria Zagato által tervezett Spyder volt a visszatérés. A rendezvényen egy 1986-os gyártmányú, 2,5 literes V6 biturbo motorral és automata váltóval szerelt példány képviselteti magát. A könnyű, 1080 kg-os autó 192 lóerős teljesítményével 215 km/h-s maximális sebességre volt képes.

 

  1. Quattroporte IV

A kiállításon részt vevő darab a modelltípus utolsó 50 darabjának egyik példánya. Ezek a japán Maserati-kereskedő, a Cornes&CO. megrendelésére készültek, jellegzetességük, hogy kizárólag ezek C-oszlopán van Maserati-jelvény. Második magyar tulajdonosához Japánból Hollandián keresztül került az autó. 1999-es gyártású, 2,8 literes motorral szerelt. 284 lóerős, 100 km/h-ra 5,9 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig 260 km/h.

  1. Quattroporte V

A modell folytatta a „négyajtós” (Quattroporte) luxus imázsát. Az ötödik széria elődei az olasz maffia kedvenc járművei voltak (főleg fekete színben). A Quattroporte kivételesen nagy, 3 méteres tengelytávja elsősorban azért volt lehetséges, mert a motor elég hátra került, míg az elektronikus automata váltó a differenciállal együtt a hátsó tengely elé épült, így kivételesen jó súlyelosztást értek el. A 4,7 literes motor V8-as szívó rendszerű, 431 lóerőt teljesít és a több mint 5 méter hosszú autót 5,2 másodperc alatt gyorsítja 100-ra. Végsebessége 285 km/h. A keszthelyi rendezvényen 2009-es gyártmány lesz megtekinthető.

maserati

  1. Shamal

A modell gyártása 1989-ben kezdődött meg, 2 év alatt összesen 369 darab készült a Gandini karosszériás, 3,2 literes, két turbómotoros autóból.  A motor V8-as, hagyományosan 90 fokos, négy vezérműtengelyes, hengerenkénti négy szelepes. 6000-es fordulaton 326 lóerőt, 0-ról 100-ra 5,4 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 260 km/h.  A nagy teljesítmény, a rövid tengelytáv, illetve az ABS és egyéb vezetéstámogató elektronikák hiánya miatt gyakorlott vezetőnek ajánlott.

SONY DSC

+1. 3200 GT

Az 1998-tól gyártott, Giugiaro által tervezett autó különleges modell: motorja részleteiben új fejlesztésű volt, vezetését pedig már ABS és ASR is segítette, emellett az előző Maserati-generáció jórészt szögletes formáival teljesen szakítva szinte csak íves vonalakat mutat. A típus hátsó lámpái is ikonikussá váltak – a jellegzetes fényszórókat hívták már „banánlámpának” és „kiflinek” is –, de a későbbi, 4,2-es, némileg hasonló coupékról már eltűnt a sajátos hátsó világítás. Állítólag az új, Chrysler-tulajdonos által küldött vezérigazgatónak nem tetszett. A modell teljesítménye 386 lóerő, végsebessége 280 km/h. A 2000-es gyártású jármű, noha nem a legrégebbiek közül van, mégis ritkaságnak számít, különösen Magyarországon.

Felkeltettük érdeklődésedet?

Látogass ki a Festetics Concours d’Elegance-ra Te is szeptember 2-3-án.

A részletes program a rendezvény weboldalán érhető el.


További friss híreket talál a Technokrata főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés