Connect with us

Hirdetés

technokrata

Ericsson: új, hatékony megoldás a gazdaságosabb hívásirányításra

Kütyük

Ericsson: új, hatékony megoldás a gazdaságosabb hívásirányításra

Az Ericsson bemutatta új Optimal Business Routing rendszerét, amely a szolgáltatók közötti hatékonyabb és gazdaságosabb hívásirányítást teszi lehetővé.

A mai szakmai bemutató aktualitását az adta, hogy mára már számos szereplővel bővült a telekommunikációs piac Magyarországon. A távközlési piaci szabályozás, az azóta megvalósult összekapcsolások száma és az összekapcsolási szerződések komplexitása most érett meg arra a hazai piacon, hogy az itt bemutatott megoldás vezetés-, illetve mobilszolgáltatók részére egyaránt érdekessé válhat.

Az elmúlt években világszerte és Magyarországon is megnövekedett a távközlési hálózatüzemeltetők, szolgáltatók közötti összekapcsolási szolgáltatások jelentősége. Hazánkban például korábban a belföldi hálózatokból más országokba indított hívások továbbításának kizárólagos jogát egyetlen szolgáltató gyakorolta. Sőt, a különböző szolgáltatók egymás hálózatába irányuló hívásaikat sem továbbíthatták közvetlenül, az országos hálózatüzemeltető kihagyásával.

A szabad összekapcsolás, illetve hívástovábbítás lehetősége egy új ágazat kialakulását eredményezte: a közvetítő (bróker) szerepre szakosodott szolgáltatók a forgalmat optimális úton továbbítják a különböző hálózatokba. A hívásokat fogadó, illetve továbbító szolgáltató mindig díjat (összekapcsolási illetve végződtetési) számol fel (minute trading).

Az OBR bemutatása
Az Ericsson új megoldást kínál az összekapcsolási szolgáltatások hatékonyabb, gazdaságosabb kezelésére: az Optimal Business Routing (OBR) rendszert. A termék teljes, integrált megoldást jelent a távközlési szolgáltatók kereskedői és üzemeltetési szakemberei számára. Az OBR hatékonyan hidalja át az összekapcsolás kereskedelmi (számlázás, elszámolás) és hálózatvezérlési területei közötti rést.

Az OBR funkciói:
-Különböző bemeneti adatok, például a hívás percdíj, a minőség, a kapacitás, a vállalt forgalommennyiség, illetve egyéb preferenciák alapján optimális irányítási tervet készít
-Az irányítási tervet a hálózatelemekbe (telefonközpontokba) letölti
-Monitorozza az irányítási terv hatékonyságát, minőségét
-Menedzseli, szükség esetén módosítja az irányítási tervet
-Támogatja a perckereskedelemhez kapcsolódó pénzügyi döntéseket: az ajánlati árszintek kialakítását és az ehhez tartozó költségek meghatározását

Ezeket a feladatokat az OBR különböző moduljai valósítják meg:
A Core modul (a rendszer szíve) tartalmazza az adatbázist és a központi logikát, amelyhez csatlakozik a többi modul. A felhasználók közvetlenül nincsenek kapcsolatban a rendszernek ezzel a részével.

A Prefixer fogadja és feldolgozza a vételi percdíjakat. A modul intelligensen kezeli a társszolgáltatók ajánlatait tartalmazó ártáblázatokat és a hozzátartozó B-szám kibontásokat (breakout), melyeket egy ún. B-szám táblázatban tárol. Ez a táblázat biztosítja, hogy a B-számok kibontása az összes OBR-modulban egységes legyen.

A Selector modul az optimális forgalomirányítást határozza meg a megadott bemeneti adatok alapján.

A Programmer a hálózatelemeket (telefonközpontokat) programozza a Selector modul által elkészített forgalomirányítási tervnek megfelelően.

Az OBR-ben tárolt B-szám táblát és a B-számok kibontását szinkronizálni kell a kapcsolódó telefonközpontok B-szám tábláival, hogy az irányítási táblázat mindig megtalálja azokat az országokat, régiókat, szolgáltatókat, amelyek felé a hívásokat továbbítani kell. Ezt a feladatot a Configurator modul látja el.

A Monitor modul közel valós idejű adatokat szolgáltat a szolgáltató távközlési hálózatából a forgalomirányítás Selector modulban történő optimalizálásához. A kért információkat CDR-ek (hívasadat-rekordok) gyűjtésével, rendszerezésével és elemzésével állítja elő. Emellett kritikus hibák esetén riasztást is küldhet.

Míg az előzőekben bemutatott egységek a hívásirányítás optimalizálásához szükséges feladatokat végzik, a Trader modul a ˝nagybani˝ perckereskedők pénzügyi feladatait támogatja. Ezen modul segítségével állíthatók elő és kezelhetők az eladási percdíjak, amit a szolgáltató partnereinek ajánl a hívások fogadásáért vagy továbbításáért. Ennek megfelelően a modul előrejelzéseket, illetve a futó hívásköltségeket alapul véve nullszaldós és ajánlott percdíjakat javasol. Másodlagos funkciójaként vételi percdíjakat is javasol a partnerszolgáltatókkal való kereskedelmi tárgyalásokhoz.

Az OBR beépített interfészének köszönhetően a hálózat az optimalizált irányítási tervnek megfelelő programozása külön fejlesztés és integráció nélkül is lehetséges. Az OBR-t az Ericssonból kiszervezett, dániai központú Telmate cég tartja fenn és fejleszti.

Magyarországi bevezetés
A magyarországi értékesítést és az ügyfél igényei szerinti teljes személyre szabást, illetve a rendszerintegrációt az Ericsson Magyarország végzi.

Az Ericsson Magyarország már megkezdte a rendszer bevezetését és integrációját a PanTelnél, amely a magyar távközlési szolgáltatók közül elsőként választotta ezt a megoldást. A projekt keretében az Ericsson szakemberei a termékmagot a vevő igényeihez alakították, sőt, néhány PanTel-specifikus funkciót is kifejlesztettek. Emellett integráltál az összes olyan informatikai alkalmazással, amely bemeneti adatot szolgáltat, illetve az OBR által menedzselt adatokat a továbbiakban felhasználja. Ilyen például, a teljesség igénye nélkül, a számlázási rendszer, a hálózati adatbázis és a hálózatminőség-figyelő rendszer.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés