Connect with us

Hirdetés

technokrata

Büszkeség: Az idén megdöntött streaming világrekord mögött is magyar technológia áll

Dotkom

Büszkeség: Az idén megdöntött streaming világrekord mögött is magyar technológia áll

Büszkeség: Az idén megdöntött streaming világrekord mögött is magyar technológia áll

A Hotstar, India első számú prémium video szolgáltatója megdöntötte a YouTube online világrekordját az adott közvetítést egyidejűleg nézők számában.

A rekordot május 27-én érték el, a Chennai Super Kings és a Sunrisers Hyderabad fordulatos krikett mérkőzése alatt mely a 2018-as Indiai Premier Liga bajnoki címéről döntött. A mérkőzés legfordulatosabb perceit, amikor a Chennai Super Kings megfordította és végül megnyerte a találkozót 10,3 millió néző követte egyidejűleg a Hotstar-on.

hotstar-cricket-player

A korábbi rekordot a YouTube tartotta az úgynevezett “Red Bull Stratos” élő közvetítésével. Felix Baumgartner sztratoszférából történő ugrása elérte az online élő adások körében addig soha nem tapasztalt, 8 milliós egyidejű nézőszámot, amely több mint két és félszerese a legnagyobb amerikai sportesemény, a Super Bowl 2018-as, 3.1 milliós online nézőszámának.

Magyar léptékben a legnagyobb, egyidejű online felhasználói csúcsot az e-kereskedelemben Black Friday alkalmával mérhetjük. Az egyik legnagyobb hazai webáruházon, az eMag-on a rekordot 184,587 látogató egyidejű böngészése jelentette 2017 novemberében.

A Hotstar csapata és szolgáltatói kemény munkával küzdötték le a technológiai akadályokat annak érdekében, hogy az élő közvetítés alatt a szolgáltatás ne veszítsen a színvonalából és a felhasználói élmény még a rekord nézőszám alatt se csorbuljon. Külön nehézséget jelentettek az olyan hirtelen megugrások a nézőszámban, amelyeket a több mint 150 millió eszközre kiküldött értesítések eredményeztek.

A döntő nézőihez hozzáadódott még az a 600 ezer felhasználó, akik böngészték a Hotstar katalógusát, amely több mint 100,000 órányi filmet és sorozatot tartalmaz 17 nyelven, tovább növelve az egy időben aktív felhasználók számát összesen 10,9 millióra.

Százezernyi elérhető mozifilm és TV műsor rengetegében böngészve, akár végtelenségig kereshetnénk a számunkra érdekes tartalmat. Ekkora kínálat esetén egyértelmű, hogy a felhasználók platformon töltött idejének maximalizálása, és az érdeklődésük megtartásának érdekében a személyre szabás és az ajánlórendszerek alkalmazása mára már elengedhetetlen kelléke az összes tartalomszolgáltatónak, különösen az olyan széleskörű tartalommal rendelkezőknek, mint a Hotstar.

Az elérhető legjobb felhasználói élmény érdekében, az indiai cég 2016-ban kiértékelte a perszonalizációs szolgáltatások piacát, és úgy döntött, hogy teszteli a vezető technológiákat. A számos integrációs ponton végrehajtott tesztek során a magyar alapítású Gravity R&D perszonalizációs motorja, a Yusp túlszárnyalta a konkurenciát az összes, előzőleg megállapított mérőszámban.

Az A/B teszttel végzett összehasonlítás során a Yusp ajánlórendszer 50%-kal növelte az átkattintási arányt és 30%-kal a felhasználók tartalomfogyasztással töltött idejét a versenytársakhoz képest.

A teszt óta a perszonalizációs technológiának a Hotstar-on belüli felhasználása egyre emelkedik, így a Yusp csapata is fokozatosan igazítja hozzá infrastruktúráját a dinamikusan növekvő felhasználói bázis kiszolgálásához, amely a 2018-as indiai krikett bajnokság meccsei alatt naponta több mint 1 milliárd perszonalizált videó-ajánlást jelentett.

“A Hotstar újabb és újabb határokat tör át a globális célkitűzéseinek eléréséhez vezető úton, melynek során annak érdekében, hogy a nézők által elvárt magas felhasználói élményt fent tudják tartani a technológiai partnereire is támaszkodik. A Yusp integrálva van a Hotstar böngészési folyamatainak alapjaiba, így az IPL (Indian Premier League) alatt nyújtott kiemelkedő támogatásuk és a rendszer skálázhatósága elengedhetetlen volt.  Mindenképpen említést érdemel a Yusp által tanúsított, a legkülönbözőbb üzleti célokat kiszolgálni képes flexibilitás is.”

nyilatkozta Shobhit Singhal a Hotstar csapatából.

A Gravity RD által szolgáltatott Yusp perszonalizációs rendszer gondoskodott a zavartalan, személyre szabott élményről, még a döntő végső, rekord nézőszámot jelentő pillanataiban is: ez másodpercenként 121,000 valós idejű, személyre szabott ajánlást, illetve 130,000 viselkedés-alapú felhasználói esemény rögzítést jelentett.

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés