Connect with us
Hirdetés

technokrata

Vállalati társadalmi felelősségvállalás – az út a fenntarthatóság felé

langmár zsuzsanna kommunikáció

E-gazdaság

Vállalati társadalmi felelősségvállalás – az út a fenntarthatóság felé

Vállalati társadalmi felelősségvállalás – az út a fenntarthatóság felé

Építkezzünk a jövőnkre, ne csak a pillanatra!

Napjainkban a vállalati társadalmi felelősségvállalás nem csupán egy szép gesztus vagy marketingfogás, hanem létfontosságú stratégiai irány, ami a hosszú távú siker, a fenntarthatóság és a társadalmi elfogadottság záloga. A cégeknek tudatosan kell dönteniük arról, hogy milyen szerepet kívánnak betölteni a társadalomban, és ezzel összhangban kell alakítaniuk az üzleti stratégiájukat és gyakorlatukat. Ma már egy vállalatnak nemcsak a profitra, hanem a bolygóra és az itt élő emberekre is oda kell figyelnie. Az eredményesebb és fenntarthatóbb üzleti modell felé vezető út társadalmi felelősségvállaláson keresztül vezet.

Az egymással összefüggő gazdasági, társadalmi és környezeti kihívások világában a vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR) szerepe és jelentősége egyre csak nőni fog. A felelősségteljes vállalati magatartás hatása nem csupán a cég hírnevére, hanem üzleti eredményeire, munkavállalóira és az általa szolgált közösségre is kiterjed. Mert a vállalati társadalmi felelősségvállalás nemcsak arról szól, hogy “jót teszünk”, hanem arról, hogy “jól csináljuk”.

“Ahogy a vállalkozások fejlődnek és növekednek, a társadalmi felelősségvállalás stratégiai jelentősége is egyre inkább előtérbe kerül. Egy olyan világban, ahol a fogyasztók és az ügyfelek egyre tudatosabbak, a vállalati társadalmi felelősségvállalás már nemcsak egy plusz adalék, hanem az a kulcsfontosságú tényező, ami a fenntartható sikerhez vezet. A modern vállalatoknak meg kell találniuk a módját, hogy hosszú távon is pozitív hatást gyakoroljanak a saját tevékenységük mellett a társadalomra és a környezetre is. Ez a hozzáállás a jövőben még inkább kiemelt jelentőséggel bír majd” – avat be Langmár Zsuzsanna, üzleti kommunikációs szakértő, a Langmár Kommunikáció tulajdonosa.

Az eredményesség és a hitelesség záloga

A vállalati társadalmi felelősségvállalás és az etika szorosan összekapcsolódó fogalmak. A felelősségteljes vállalatok cselekedetei mögött mély etikai meggyőződés áll. Azonban a vállalati társadalmi felelősségvállalás nem csupán a külső nyomásra adott válasz vagy a jogi követelményeknek való megfelelés. Sokkal inkább az etikai normák és értékek belső meggyőződésből fakadó tiszteletben tartását jelenti.

“A vállalatoknak a jogszabályokon túlmutató felelősséget is vállalniuk kell tevékenységeik és döntéseik társadalmi és környezeti hatásaiért, mert ez az, ami igazán hitelessé teszi őket. A vállalatok ezen az úton kommunikálják hitelesen a fenntarthatóság melletti elkötelezettségüket, valamint azokat az értékeket, amelyek irányítják a tevékenységeiket. A belső munkatársak mellett a fogyasztók és a szélesebb közönség is nagyra értékelik az etikusan és felelősségteljesen működő márkákat. Ez a hitelesség pedig hosszú távon növeli a vállalatok eredményességét és versenyképességét” – hangsúlyozza Langmár Zsuzsanna.

Az innováció motorja

A vállalati társadalmi felelősségvállalás nemcsak a társadalmi és környezeti problémákra adott válasz, hanem sokkal több ennél: egy olyan erőteljes innovációs motor, ami új üzleti lehetőségeket nyit meg a haladó szellemű vállalkozások előtt. A CSR gyakran szolgál inspirációként a vállalatok számára, hogy új megoldásokat, termékeket és szolgáltatásokat hozzanak létre. Ezzel a vállalatok a hosszú távú fenntarthatóság mellett elősegítik a versenyképességük növelését és a globális fenntartható fejlődési célok elérését is.

“A vállalati társadalmi felelősségvállalás nemcsak arról szól, hogy a vállalatok mit tesznek a jelenben a jövő érdekében, hanem arról is, hogy milyen újításokkal járulnak hozzá a fenntartható fejlődéshez. A CSR-stratégia gyakran indít el innovációt a termékfejlesztésben, az üzleti modellek átalakításában és az értékesítési láncok fenntarthatóbbá tételében. Mindezek mellett azok az üzenetek is fontosak, amelyeket a vállalatok ezekkel az újításokkal kapcsolatban közvetítenek” – mutat rá a Langmár Kommunikáció tulajdonosa.

Hiteles és hatékony üzenetekre van szükség

A kommunikációs stratégia a vállalati társadalmi felelősségvállalás szerves része. Egy vállalatnak a CSR-stratégiájához kapcsolódóan kell kommunikálnia, meg kell osztania a nyilvánossággal a társadalmi és környezeti felelősségvállalás iránti elkötelezettségét, valamint az ennek jegyében tett lépéseket és elért eredményeket.  Ez segít abban, hogy a szélesebb közönség számára is láthatóvá váljon a vállalat társadalmi és környezeti elkötelezettsége, és ezzel a cég új ügyfelekre tegyen szert, miközben növeli a meglévő ügyfelek lojalitását.

“A vállalati társadalmi felelősségvállalás erős kommunikációs eszköz, melynek hatékony kommunikációja a hitelesség, az elkötelezettség és a felelősségtudat üzenetét közvetíti a célcsoportok felé. A következetes kommunikációs stratégia a fogyasztók, az üzleti partnerek, a befektetők és a munkavállalók felé is erősíti a vállalat hitelességét” – zárta gondolatait Langmár Zsuzsanna, üzleti kommunikációs szakértő.

A társadalmi felelősségvállalás eredményes kommunikálása tehát hosszú távon pozitívan hat a vállalat hírnevére, piaci pozíciójára és üzleti eredményeire. A CSR-kommunikáció által közvetített üzeneteknek azonban hitelesnek, átláthatónak és érthetőnek, a kommunikációnak pedig következetesnek kell lenniük, hogy a vállalatok elnyerjék a sikeres működéséhez szükséges bizalmat a fogyasztóktól és az üzleti partnerektől egyaránt. A bizalomépítő üzleti kommunikációhoz ad további tippeket a Langmár Kommunikáció Ügyfélszerző tartalommarketing-eszközök című ingyenesen letölthető tanulmánya.


További friss híreket talál a Technokrata főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

További E-gazdaság

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés