Connect with us

technokrata

3 szempont, amit az arculattervezéskor érdemes figyelembe venned

E-gazdaság

3 szempont, amit az arculattervezéskor érdemes figyelembe venned

Képek forrása: Unsplash

3 szempont, amit az arculattervezéskor érdemes figyelembe venned

Amikor egy vállalkozást alapítasz, akkor első körben érdemes felkeresni egy arculattervezéssel foglalkozó szakembert, aki kialakítja számodra a legjobb arculatot. Ez nemcsak azért fontos, hogy jól nézzen ki a vállalkozásod, hanem azért is, hogy felismerhetővé váljon és jobban eladja a szolgáltatásaid és a termékeid. De mit érdemes még erről tudnod? A Marketing Astro cikkéből kiderül!

Miért fontos a céges arculattervezés?

Minden vállalkozás számára lényeges a márkaidentitás kiépítése, aminek az első lépése tulajdonképpen az arculattervezés. Nem véletlen, hiszen nagyon sokat számítanak a brandben használt színek, formák és betűtípusok, amelyeket érdemes alaposan átgondolni és a vállalkozás profiljához igazítani.

Egy jól megtervezett arculat segíthet tehát a márkaidentitás kialakításában, a bizalom építésében, az ügyfélhűség növelésében. A Marketing Astro példáján az arculattervezés során kialakított imázs segíthet az ismertség elérésében is, hiszen tudva lévő, hogy már akár egy-egy színről és formavilágról is asszociálni lehet az adott márkák termékeire vagy szolgáltatásaira. Ez pedig rengeteget segít a versenytársakkal szembeni versenyelőny megszerzésében.

Határozd meg a céges identitásod

Ahhoz, hogy a lehető legpontosabb eredményt kaphasd az arculattervezés során, mindenképpen át kell gondolnod néhány dolgot a vállalkozásoddal kapcsolatban. Így sokkal inkább testreszabott arculatot kaphatsz majd, ami nemcsak neked fog tetszeni, de még a célközönséged számára is vonzó lehet.

Kik a célközönséged?

Érdemes egy piackutatást végezni annak érdekében, hogy meghatározd a célközönséged, így segítve az arculattervezést. Érdemes feltenni azokat a kérdéseket, hogy milyen demográfiai csoportokat szeretnél elérni? Mi a célközönséged életmódja, érdeklődési köre és értékei? Ezekre pedig kialakíthatod a buyer personá-t, ami tulajdonképpen segít feltérképezni a potenciális ügyfeleid szokásait, aggodalmait és igényeit.

Mi a márkád üzenete?

Itt tulajdonképpen egy ütős üzenetre van szükséged, amit meg tudsz fogalmazni egyetlen lényegretörő mondatban. Mit szeretnél, hogy az emberek gondoljanak a márkádról? Milyen érzelmeket szeretnél kiváltani?

Milyen a versenytársaid arculata?

Mindig érdemes átnézni a versenytársak weboldalait, hiszen lényeges, hogy lehetőleg egyedi legyél. Éppen ezért soha ne másold le a versenytársaid arculatát, hanem inkább gondold át, hogy hogyan különböztetheted meg magad tőlük? Légy kreatív és alkoss valami egyedülállót, ami tükrözi a márkád identitását.

arculat,

Dolgozd ki a vizuális identitásod

Ha megvannak a fenti marketinges kérdésekre a válaszok, akkor jöhet maga az arculattervezés. Ebbe beletartozik a színek és a betűtípusok meghatározása, valamint kisarculat esetén a logó is. Weboldal készítés előtt tehát mindig az alábbiakkal kezdj!

Színpaletta

A választott színvilág mindig a márkád hangulatát és érzelmeit tükrözi, éppen ezért érdemes ezt alaposan átgondolni. Válassz olyan színeket, amelyek összhangban vannak a célközönségeddel és az üzeneteddel. Jó tudni, hogy minden színnek vannak pszichológiai értelmezései is, így a kék például a kemény pénzügyek és a fémipar területén kiemelkedő szín, míg a lágy rózsaszín inkább a nőies területeket sugallja.

Betűtípus

A betűtípus a márkád írott stílusát határozza meg, ezért nem mindegy, hogy milyen betűtípust alkalmazol. Válassz olyat, amelyik olvasható, professzionális és összhangban van a márkád identitásával. Lényeges az is, hogy milyen a betűk kialakítása. Inkább szögletes, vagy inkább lekerekített? Ha a szögletes formákat választod, azzal egy dinamikusabb hatást érhetsz el, míg a kerekebb betűtípusok inkább a lágyságot, finomságot hagsúlyozzák.

Logó

Itt elérkeztünk a kisarculat egyik legfontosabb eleméhez, a logóhoz. Sokan félvállról veszik, pedig sokkal hangsúlyosabb eleme az arculatnak, mint amennyire gondolják. A logót veszi észre először a vásárló, ezzel azonosíthatod a vállalkozásod, és ez kerül fel a termékeidre vagy azok csomagolásaira is. A logó tehát a márkád vizuális ábrázolása. Így egyszerűnek, emlékezetesnek és sokoldalúnak kell lennie amellett, hogy kicsiben és nagyban is jól mutat.

Alkalmazz mindent konzisztensen

Amikor készen van az arculattervezés, akkor készítsd el mellé a vállalkozásod arculati kézikönyvét is, vagy kérd el azt a grafikustól. Ez az egyszerű kiadvány útmutatást nyújt a márkád vizuális identitásának helyes használatához, és a fenti elemeket egy helyen gyűjti össze.

Mindig legyél következetes a logó, a színpaletta és a betűtípus használatában. Ez minden kommunikációs csatornára érvényes, beleértve a weboldaladat, a nyomtatott anyagokat és a közösségi médiát. Így növelheted a márkád ismertségét, és a követőid, vásárlóid hűségét is. Ezzel ugyanis könnyebben felismerhető a vállalkozásod már akár ránézésre is.

Összegzés

Az arculattervezés tehát rendkívül fontos része a márkád sikerének, hiszen ezen múlik az is, hogy mennyire lesz vonzó a vállalkozásod a vásárlóid számára. Ha időt és energiát fordítasz egy hatékony és jól felismerhető, egyedi arculat kidolgozására, az sokat segít abban, hogy kiemelkedj a versenytársaid közül, és az ügyfeleid emlékezzenek rád. Ezzel nemcsak a bizalmukat növelheted, hanem a versenylőnyt is a konkurenseiddel szemben. Amennyiben szeretnél többet megtudni a marketing világáról, keresd fel a Marketing Astro csapatát!


További friss híreket talál a Technokrata főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

További E-gazdaság

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés